★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 23 april 2012

Tankar

Av Lisa - 23 april 2012 18:09

Nervositeten börjar smyga sig på.. Denise har nyss fått en PVK på handen och prover är tagna.. Det börjar kännas mer och mer verkligt nu. Hon kommer att ligga på operationsbordet imorgon!  Min tappra lilla tjej! Tänker på allt som skulle kunna hända, men till vilken nytta?? Vi fick iaf ett gott besked nyss! Hon behöver inte fasta från klockan 02.00 inatt. Det räcker med 4 timmar. Så klockan 4 får hon äta sitt sista mål innan operationen, och då är det ju ingen fara alls! 

Sitter här och funderar på vad det här kommer att innebära.. Tänk så mycket som kommer att förändras efter den här operatonen. Det är inte bara en påse på magen, det är så mycket annat också. Vätskeförluster, ständig hunger, matning OFTA, ont i magen, klippa och klistra, överföringar, tömma påsen, och en ständig oro för att den ska lossna vid fel tillfälle. Jag tror att jag kommer känna en stor lättnad när allt det här är klart. Jag kommer kunna SOVA mer på nätterna.. Tänk att inte behöva kliva upp och böka med en stomi flera gånger varje natt!! Vilken dröm!! Självklart finns det andra problem, men det här är ändå en sån grej som egentligen är helt onaturlig att hålla på med. Ni skulle se mitt sovrum där hemma. Det ser ut som ett sjukhus!! 


Tror ni jag har vilat nåt då??? Nä, såklart inte..

 
 
Zombie

Zombie

23 april 2012 18:58

Håller tummarna att allt skall gå bra! Men hon är stark, din lilla flicka, så jag tror minsann att det inte skall vara några bekymmer för er :) Kram!

http://voodoobunny.se/blogg

 
Ingen bild

Monica

23 april 2012 19:36

Ska tänka på er extra mycket imorgon! Det går säkert jättebra!

 
Lotta

Lotta

23 april 2012 19:52

Välkommen tillbaka till stan. Lycka till imorgon :)

http://knyte.wordpress.com

 
Ingen bild

Åsa Åkerlund

23 april 2012 19:55

Lycka till ! Ni är en stark famlj, så detta kommer att gå bra tror jag !

/En trogen bloggläsare från Kramfors

 
Malin

Malin

23 april 2012 19:58

Jag ska tänka på er i morgon!

http://onewayforward.blogg.se

 
SjungandeMamman

SjungandeMamman

23 april 2012 20:18

Tänker på er och håller alla tummar för lilltjejen imorgon!
♪♫•

http://sjungandemamman.blogspot.com

 
Ingen bild

Yvonne Kvant

23 april 2012 20:19

Hallå, det är väldans vad frun kan svänga sig med sjukhustermer. Indoktinerad var namnet. Jag hoppas att operationen blir lyckad den har du sett framemot så länge. Håller alla tummar och skänker er en varm tanke. Kram

 
Diana

Diana

23 april 2012 20:30

Massa massa massa lycka till imorgon! Hoppas att allting går bra.

http://www.dianaas.com

 
Ingen bild

Sofia

23 april 2012 20:31

:) Stort lycka till imorgon det kommer gå superbra denise är en stark liten tjej det här klarar ni fint

 
Tina

Tina

23 april 2012 20:49

Extra varma tankar till Er alla tre imorgon, det kommer säkert gå jättebra. Massor av kramar och STYRKA! <3

http://familjenrosmer.blogspot.com

 
Lisett

Lisett

23 april 2012 21:01

Håller tummar och tår för att det ska gå bra för lilla Denise på operation imorgon. :)

http://levaaa.vimedbarn.se

 
Ingen bild

Maria

23 april 2012 21:20

Skickar alla mina varmaste styrkekramar till dej å den starkaste tjejen i stan.
Ni kommer att finnas i mina tankar i morgon å jag håller naturligtvis alla tummar.
Hoppas ni kan sova gott i natt.
Innerligt varm kram <3

 
Ingen bild

Ninni

23 april 2012 22:19

tassar o tummar hålls för er!

 
Ingen bild

Bekkas.bloggplatsen.se

23 april 2012 22:30

Stort lycka till imorgon! =)

 
Camilla 31 år & blivande 9 barnsmamma

Camilla 31 år & blivande 9 barnsmamma

23 april 2012 23:29

Mina tankar finns hos er imorgon..
Det kommer gå jättebra ska du se..
Hon är en stark tjej..

Mvh camilla

http://minstorafamilj.se

 
Charlotte

Charlotte

23 april 2012 23:52

Jag & Emil håller tummarna men jag är säker på att det kommer gå bra :)

http://annacharlottesvensson.blogg.se

 
Emelie

Emelie

23 april 2012 23:52

Håller tummarna för att allt ska gå bra i morgon!

http://www.emmisibirier.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Fridah

24 april 2012 06:37

Jag tänker på er idag och hoppas med hela mitt hjärta att allt går bra på op. Vilket det kommer göra :) Kramar till er tuffingar!

 
Emmie

Emmie

24 april 2012 08:01

Tänker på er idag. Stort lycka till!

http://emmieliving.blogg.se

 
Ingen bild

Emma

24 april 2012 08:13

stort lycka till idag! nu när jag skriver det här har väl operationen i princip börjat. jag håller alla tummar för att allt går bra!

 
Ronja- mamma till Hugo

Ronja- mamma till Hugo

26 april 2012 19:26

Hur gick operationen? har följt din blogg ett tag, men läser inte riktigt varje dag. Helt otroligt härligt att följa, se hur bra det går och hur hon utvecklas :) Men vad bar det för operation som skulle göras? :) Lyckönskningar från mig

http://aldrigstarknog.soclog.se

Lisa

26 april 2012 20:53

hon har lagt ner stomin och opererat ett ljumskbråck

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards