★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 20 april 2012

Ännu en Fredag.

Av Lisa - 20 april 2012 09:40

Vaknar upp och känner mig hyfsat utvilad. Det måste vara så, för jag känner en pockande känsla av att jag måste ta mig ut på en morgonrunda, Tar tillvara på känslan och snörar på mig skorna och sticker ut en sväng med Totte, medans Mormor och Denise myser i sängen en stund till.

Skönt att röra på sig lite igen. Jag har inte motionerat, tränat eller ens promenerat på en hel vecka.. INTE likt mig..


Hur mår jag då??  Inte sådär superbra men jag håller mig ovanför ytan. Mamma är här och hjälper, stöttar och avlastar men jag har mycket att ta itu med och mycket att fundera på..

På Måndag blir det umeå och Barn 4 igen och livet läggs åter på is tills lillan är återhämtad och magen fungerar som den ska. Ingen vet hur lång tid det kan ta att återhämta sig riktigt, men jag räknar med att vi blir där MINST en vecka.. Men det kan lika gärna bli två, eller fler. Ingenting är säkert.


Igår spenderades dagen på sjukhuset. Jag tömde vårt rum, för vi kommer nog inte behöva det mer. Denise fick ännu en Synagis-vaccination (mot RS) och det togs en del prover. Jag fick med mig allt jag behöver för att klara mig hemma fram till Måndag då vi sticker till NUS.. Nja, fast inte riktigt allt då. Upptäckte nyss när jag skulle byta grimman att jag inte hade nån duo-derm.. Jaja.. får väl hämta sen, eller köpa själv..


Hade en väldigt konstig dröm inatt.. Drömde att jag var i Sollefteå. Jag gick på stan med Denise i vagnen och varje gång jag mötte någon som jag kände så blev jag så glad, men när jag skulle gå fram och prata så vände dom ansiktet från oss och gick. Ingen ville ens hälsa på oss! Sedan hade vi fått en stödfamilj.. Och det visade sig att det paret var stödfamilj åt alla barn på en stor barnavdelning samtidigt och dom var inte alls snälla med barnen, men det var bara jag som inte fattade det. Jag litade helt och fullt på dom och fattade inte varför alla andra tittade snett....  Drömtydning tack??

 
 
Ingen bild

kicki

20 april 2012 10:16

Gav våran dotter också vaccination mot RS men hon druttade dit iaf. Så ingen säkerhet är det. Men läkarna trodde att det blev lindrigare för att hon hade fått sprutan. Då skulle jag inte vilja ha sett hur det hade varit om hon inte hade fått sprutan för hon var inte pigg. Lycka till i Umeå!

 
Ingen bild

Moster S

20 april 2012 10:22

Här kommer lite drömtydning... :) Det låter som att du vill flytta tillbaka till Sollefteå där du känner dig trygg. Känner många människor. Samtidigt är du är rädd för att det skulle vara ett nederlag att komma tillbaka hem. Vilket det såklart inte är! Du är i stort behov av din fina trygga mamma och det är inte alls något fel med det. Tvärtom. Följ ditt hjärta med tänk efter mer än en gång innan du tar ett beslut. Jag tror att du redan vet vad du vill <3

 
Cillan

Cillan

20 april 2012 12:08

Ska tänka på er på måndag. Hoppas att allt går bra! Det får vi hoppas i alla fall. Måste ändå vara skönt att se ett slut på påsen.

Själv är jag i v 20+3 och tänker att om 3 v föddes Denise. Det är helt otroligt egentligen att hon mår så bra som ändå gör. Jag ska ju inte ha förrän den 3 sep och att få barn om 3 v går ju knappt att tänka (ändå har jag jobbat på neo). Näe min lilla Pärlan får allt stanna en stund till, ändå räknar jag varje v som en milstolpe. Kanske just för att jag jobbat med det och fått en insyn i hur det är för barnen och föräldrarna, även om man alltid försöker göra sitt bästa för att familjen ska ha det bra är det ju ändå så fel att de ska behöva se världen så tidigt. Stackars pluttarna som inte har möjlighet att stanna kvar i sin mammas mage.

Tack förresten för att du skrev i min blogg om att leva med SLE. De tror jag det är Bechterews jag har men eftersom läkaren i höstas vägrade göra en vanlig MR trots att jag påpekade att det var det jag ville och att jag inte var gravid då men försökte kan inget göras nu förrän barnet är fött eftersom man inte vill sätta in medicin när man inte är säker på vad det. Så jag får gå omkring och ha ont ont ont tills bebis är ute.

Kämpa på!
Kram!

http://www.cenix.se

 
Ingen bild

Kerstin

20 april 2012 20:30

Hoppas ni får en trevlig helg trots vädret!! Håller alla tummar och tår att operationen går bra och att magen hennes kommer igång ordentligt.
Kram/Kerstin

 
Lisa - mamma till Knut & gravid med nr 2

Lisa - mamma till Knut & gravid med nr 2

20 april 2012 21:00

Vad skönt att du har din mamma hos dig! Även om jag inte behöver allt för mkt hjälp, är det jäkligt skönt att bo i samma kommun som mamma! Vi är minst 1 gång i veckan och äter hos henne och Knut brukar sova hos henne minst 1 gång i månaden. Det är verkligen guld värt!

Ang dom tvättlappar som jag skrev om tidigare. Tänkte bara säga att det är på coop jag köper dom men det är av märket Xtra, inte coops tvättlappar, för dom är hårda och dåliga. Det är Xtras som är mjuka och helt perfekta :) Tänkte bara att jag skriver det ifall att du ville testa :)

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards