★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

Första Badet

Av Lisa - 24 januari 2012 20:45

Vilken mysig kväll! Denise har fått bada för första gången! Och hon var helt utan någon som helst andningshjälp i typ 40 minuter! Jag kunde ju såklart inte låta bli att gå omkring och bära på henne en stund bara för att hon var helt sladdfri (förutom saturationsmätaren på foten då)! Såååååå mysigt! Och hon är sååååå duktig!

När jag sänkte ner henne i vattnet så blev hon först stel som en pinne, sen slappnade hon av.. Men sen blev hon såååååå arg och skrek så hon blev alldeles knallröd i några sekunder, sen var allt bra igen!

Bered er på en bildbomb.. Oredigerade bilder, tagna av sjuksjöterskan!

(klicka på bilderna för att se dom i större format)

               

Tyvärr så hade hon inte ökat i vikt idag heller.. Men nu har hon fått lite extra tillsatser i sin mat, så vi hoppas på att det gör susen.. Hon tappar nog en del genom stomin skulle jag tro, men nu är det uträknat vad hon behöver och vi hoppas på att det blir till det bästa! Idag vägde hon 1080.. 

 
 
Ingen bild

Ronja

24 januari 2012 20:58

Åh, lilla raringen! Vilka fina bilder!

 
Ida

Ida

24 januari 2012 21:11

lilla fina Denise <3

http://idalokesmamma.blogg.se

 
Julia

Julia

24 januari 2012 21:16

Det är helt fantastiskt, hon har blivit en "riktig" bebis nu! När man får en paus ifrån sladdarna, så blir det så verkligt :) Det är fascinerande att se hur Denise har kämpat från så låg vikt till den stoooora bebisen hon är idag. Och det ska bli fantastiskt att få följa henne i framtiden! Hon är verkligen ett mirakel! <3 (sen kan jag ju varna för att envisa prematurer, mm, de är inte att leka med när de blir äldre. Min dotter är 14 månader nu och hon styr och ställer så in i norden. Just saying, Denise kommer att bli en riktig vilding tror jag!) Haha <3

http://proudlife.blogg.se

 
Ingen bild

Birthe

24 januari 2012 21:26

Vilka fantastiskt fina bilder!
♥ Kärlek ♥

 
Lotta

Lotta

24 januari 2012 21:40

Vad fina ni är båda två. Vad bra hon sköter andningen själv. Måste vara en härlig känsla att få ta på den egna mössan en stund :)

http://knyte.wordpress.com

 
Sofie

Sofie

24 januari 2012 21:54

Åh så fantastiskt! Jag är så glad att hon verkar må bra. Kom ihåg LIonels första bad jag tänkte åh vad skönt det ska bli för han.. Han skrek som jag vet inte vad och vi fick ta upp han efter några minuter :p

http://Mammasofie.blogg.se

 
Ingen bild

Josefine

24 januari 2012 22:25

Vad härligt och mysigt! :)

 
Marie S

Marie S

24 januari 2012 23:14

Sååå liten! Jag som tyckte att vår son var liten (vilket han var ;D) 2700g o 46 lång, hade 44 i kläder...
Fina bilder förresten! =)

http://marieodanne.blogg.se

 
sara

sara

24 januari 2012 23:40

Hon är så otroligt söt =)de måste vart underbart för dig å kuna hålla henne som en riktig bebis utan massa sladar en stund du ser jätte glad å lycklig ut på bilderna =) sen en sak jag tänkt på e inte denise lite lik dig det klart kanske svårt å se eftersom hon e så liten än men jag tycker ialla fall hon e lite lik sin mamma =)

http://www.dubidub.blogg.se

 
Ingen bild

Linn

25 januari 2012 00:25

Hej, har börjat läsa din blogg för några veckor sedan och de är en otrolig resa du/ni gjort.
Jag är själv född i vecka 26/27 och låg också på barn 4 i umeå, har dock inte sett så mycke bilder sedan jag föddes. Man blir så glad att se hur bra det går för henne och att ni så småningom få börja eran vardag på hemmaplan :)
Själv vägde jag ca: 1200g och va 36 cm.
Ett stort lycka till, styrke kramar!

 
Ingen bild

Maria

25 januari 2012 06:08

Vilken tjej! Så duktig!!!! Har nu - efter några dagars ledighet- varit inne och uppdaterat mej och blir helt överväldigad!!! Härlig läsning och en massa fina bilder! Och mot Ö-vik snart!!! :) Ska själv göra en menisk operation idag och blir då borta 1v till kanske, så då kanske jag inte ens hinner säga hej då till er och Denise... :( MEN ni bor ju inte långt bort och alla som lämnar oss måste skriva på ett kontrakt på att komma tillbaka efter en tid och visa upp de små som börjar bli stora! Och när Denise kan gå måste ni komma och låta henne springa runt på avdelningen! Lycka till på färden och vi är nog många som håller tummar OCH tår för att ni ska slippa fler överraskningar - bara få POSITIVA såna!!!
Så om vi inte ses nå mer så HA DET BÄST!
P.s Mitt bloggande går sådär.... Tycker jag uppdaterar så mycket på fejjan så det blir som så dubbelt och tiden räcker som inte till.. Och sluta snusa har jag inte riktigt klarat av ÄN...ska jag vara ärlig och erkänna! ;) D.s

 
Ingen bild

Jennifer

25 januari 2012 06:32

Svårt att tänka sej att den lilla biten bara varit 399 gram tung :D söt e hon alla gånger !

 
Ingen bild

C

25 januari 2012 07:50

Jag är så in i norden glad för din skull!! Underbara fina Lisa, d ä precis som att gud (?!) ja el nån annan sån dära gubbe som vet allt om alla å vet vad man klarar av å inte gav dej underbara Denise för att du är så stark å Denise är ännu starkare. Nämen lät d knäppt å dumt d hära nu?! D va int meningen isåf, vad jag menar är att du är bäst!! Å dottra din med!! Jag har följt din bloggi flera års tid nu tro jag, du har d dära lilla extra. Jag kan som inte slita mej från dej. Lisa, I Löv U ;)

 
Ingen bild

Tess

25 januari 2012 08:04

Så liten, men ändå så stor! :-) Svårt att förstå att hon var pyttemini för ett par månader sedan!

 
Sofie - Mamma till två små

Sofie - Mamma till två små

25 januari 2012 08:11

Vilka framsteg! Och vilken känsla det måste vara att få göra med "vanliga" bebissaker som bad och hålla, bära och klä på!
Blir så glad för er!

http://lillgarden.blogg.se

 
chickmama

chickmama

25 januari 2012 08:23

men guuud! blir helt bölig här!
är såå glad att det har gått så himla bra!

du ska vara stolt över dig själv, du är en jätte fin mamma!!

kramar!

http://chickmama.blogg.se

 
Ingen bild

Helena

25 januari 2012 08:50

Vilken tjej!!!! Och vilka fantastiska framsteg!!!! Snart är ni hemma :))

 
JOhanna

JOhanna

25 januari 2012 09:18

Åh så pyttig hon är och ändå har hon vuxit så mycket :-) Sötaste lilla Denise <3

Vad skönt att det går så bra, härlig känsla att det närmar sig hemsjukhuset. Det visare ju vilken fighter hon är, en liten hjältinna!!!

Tummar och tår att det fortsätter så här!

Kram Johanna

http://grynisen.bloggplatsen.se.

 
Tanna

Tanna

25 januari 2012 10:25

Fina tösen !

http://tannaodevil.blogg.se

 
Ingen bild

Lina Smulan Ekesrydh

25 januari 2012 10:57

Jag blir så glad när jag läser och ser vilken framgång ni har med lilla Denise! Så oerhört roligt och se att hon mår så bra! Hon är så himla söt! En riktigt liten miniminitös! :)

Vad roligt att läsa att ni ska få åka till sjukhuset på er hemort! Önskar er all lycka i framtiden!

KRAM från en trogen läsare!

 
caroline

caroline

25 januari 2012 19:03

Åh va roligt att se att hon växer sig allt starkare och gör framsteg :)Verkligen jättestor skillnad nu jämfört med för bara nån vecka sen :)

http://www.carolinesblogg.blogg.se

 
Ingen bild

Linda

25 januari 2012 20:48

Vad hon är fin! och fina bilder! Tycker hon ser så klok ut. Det är något speciellt med henne. Hon kommer att fixa det här. Jag VET det! :) Kramar till er!

 
Ingen bild

Sofia

25 januari 2012 21:53

Att du står ut , helt fantastiskt !! Du är så stark och du har världens sötast bebis !grym blogg , love it !

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards