★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 20 januari 2012

Älskade unge!

Av Lisa - 20 januari 2012 14:34

Jag är så GLAD idag! Har inte känt mig såhär glad på, jag vet inte hur länge!!Humöret är på topp idag!

Kom upp till Denise ganska tidigt imorse. Hon mådde sååå bra och jag tog upp henne och hade henne i famnen. Som en RIKTIG bebis! Det har jag längtat efter ända sen hon kom ut! Att bara kunna lyfta upp henne och hålla henne i famnen! Nu kan jag det! 

Nu äter hon hela 8ml/timmen.. och det betyder att hon får i sig det hon behöver, och behöver inte längre sina dropp! Så ikväll efter hon fått sin antibiotika så ska dom dra ut hennes PCVK! Idag sänkte dom även trycket på CPAPen lite till.. Helt sjukt vad mycket som hänt på bara en vecka! Hon är så nöjd och belåten, vaken och nyfiken, ligger och kikar och småler lite då och då och allt funkar så bra!

Man blir nästan rädd.. Det går FÖR bra just nu! Nä, jag njuter!! 

Gick iväg till IKSU och körde ett SH´BAM pass! Det var faktiskt rätt så kul. Påminde mkt om Zumba, fast mycket enklare! Blev lagomt svettig och lagomt trött! Man blir glad av att dansa!

Nu har jag just myst lite med Denise i famnen en gång till! Känns så mysigt! Kommer nog sitta så flera timmar om dagen nu, och ännu enklare blir det ju från och med ikväll, för då kommer hon inte ens ha nån dropp slang ju!


Nu inväntas pappa Fredrik och sen blir det till att handla lite Fredagsmys-virke!  

   

 
 
Ingen bild

GunBritt

20 januari 2012 14:46

Jisses , va söt hon är....jag tror att farfar får ladda bössan när hon blir tonåring....:)

 
Ingen bild

Josefine- mamma till prematurkille

20 januari 2012 14:54

Kul att höra! Kommer själv ihåg när jag fick hålla min prins som en "riktig" bebis. Kändes som man fått barn på riktigt då o han vart lite mer min:) JAG kunde lyfta MIN bebis! Inte jag höll sjukhusets bebis (som jag kände att det var)
Hon har så otroligt stora fina ögon!!!:) kanske ska se till att min prins raggar på henne;) hahaha (hoppas du fatta jag skämta;). )

 
Ingen bild

Jennifer

20 januari 2012 15:22

Låter hut härligt som helst!!!! Tränat, myst och sen lite go fredag på det! Kan livet bli härligare? :)

 
Ingen bild

Jennifer

20 januari 2012 15:24

Oj, glömde... Du vet väll att ögonen är livets spegel?

 
Beatrice

Beatrice

20 januari 2012 15:44

Det låter underbart, passa på att mysa nu utan sladdar , trevlgig kväll önskas i massor <3

http://beatrice-minadagarilivet.blogspot.com

 
Elisabeth

Elisabeth

20 januari 2012 15:45

Vad fin hon är :)

http://knytet.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Carin

20 januari 2012 17:21

Jaha så fick man lipa lite idag med.....så glad för er skull:-)) Hoppas ni får enn underbar helg!!

 
MAMMA SOM KÄMPAR FÖR LIVET

MAMMA SOM KÄMPAR FÖR LIVET

20 januari 2012 17:47

KUL med sådana framgångar! :) Jätte roligt ju och de är ni värda <3

http://overleva.blogg.se

 
Ingen bild

Maria Folsom

20 januari 2012 19:12

Så härligt att läsa din blogg idag :-D

 
Camilla - Mamma till André

Camilla - Mamma till André

20 januari 2012 19:51

Åh, vad härligt att läsa och att se den underbart söta bilden på prinsessa. Jag förstår vad du menar med känslan att hålla utan slangar och grejer. Kände samma med André. Jag satt även med honom i flera timmar när vi fick in honom hos oss på rummet. Man vill ju bara passa på att mysa. Jag kände igen det som du skrev om att leta. Fast det är inte jag som har gjort utan min sambo. Vår son har alltid sovit i sin säng på natten har varit ett fåtal gånger han legat hos oss på morgonsidan. Så därför förstod jag inte det när han sa att han gjort det. Men det skedde ett antal gånger och han väckte mig en gång och frågade - Var är han? Jag fattade inget yrvaken som man var.

Jag hoppas att ni får mysigt fredagsmys. Ska själv ta ett glas vin och krypa upp i soffan med sambon när lillen somnat. Lycka till med allt nu! Kramis

http://http:omdublundar-blogg.se

 
Jenny

Jenny

20 januari 2012 21:12

Vilket härligt inlägg! Glad ända in i hjärtat

http://jennynystrom.blogg.se

 
Ingen bild

Helena

20 januari 2012 22:12

Underbart att höra :) Vilka härliga framsteg :)

 
Ingen bild

Fabbo

20 januari 2012 22:14

Hej!
Du ska veta att du gjort kvällen glad för Kicki och mig när vi får se att det blir bättre och att du också mår bra. Att Fredrik har styrka att fortsätta att jobba, och inte kunna vara med och dela alla känslor med dig på nära håll, är starkt. Men ni har ju mycket tid frmför er.

Ha det bra och ge Fia och Fredrik en stor kram från oss

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards