★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 13 januari 2012

1,2,3 tredje gången gillt!

Av Lisa - 13 januari 2012 21:11

När klockan var strax för fem, så visade Denise vart skåpet skulle stå! När hon har bestämt sig för nåt så är det ingen som har nånting att säga till om. Så nu är hon extuberad och ligger och andas så fint i sin CPAP!

Hon vred och vände och skruvade sig som en daggmask i en och en halv timme. Hon höll nästan på att krypa iväg, och hon lyckades se till så att stomipåsen lossnade.. Men det var ju bara bra. Då fick hon en ny, ren och ett nytt och rent förband på såret

Härligt att se att hon börjar pigga på sig och visa sitt humör igen ! Hon har varit mycket vaken idag, och verkar faktiskt väldigt nöjd nu! Man märker inte så mycket av att hon är nyopererad.. Hon verkar liksom inte ha sådär super ont, men dom där småttingar läker väl hundra gånger snabbare än vi med våra gammkroppar!

Vi har ett leende på läpparna ikväll och vi hoppas att Denise har blivit extuberad för tredje och sista gången!


Nu är det Cola, godis och The Voice som gäller!!!  

(bilden är gammal, glömde som vanligt att ta med mig kameran upp)

 

 
 
Ingen bild

http://bekkas.bloggplatsen.se/

13 januari 2012 21:24

vad härligt att dom har blivit av med respiratorn igen. Hoppas det fortsätter bra i fortsättningen. Men de viktigaste är att hon tar den tiden hon behöver. Många kramar!

 
Ingen bild

Mamma till prematurkille

13 januari 2012 21:41

Va härligt att läsa:) en riktig krigare ni fått! Hoppas humöret försvinner till tonåren bara;) haha. Kram

Lisa

13 januari 2012 21:48

hihi, är hon lik mig så blir det ett rent helvete i tonåren

 
Caroline - Mamma till Theodore & Troy

Caroline - Mamma till Theodore & Troy

13 januari 2012 22:06

Vad glad jag vart när jag kom in å läste detta :) Riktig kämpare till Dotter :)

http://mammastheodore.blogg.se

 
Ingen bild

Ida

13 januari 2012 22:09

Härligt att läsa Lisa! Denise är en kämpe ! Tjejer är väldigt starka ! Jag föddes 2 mån för tidigt och mamma sa att jag va en stark tjej som kämpade !

 
marina

marina

13 januari 2012 23:32

vilken kämpe!
hoppas hon fortsätter så här!

http://www.erikssonxtre.blogg.se

 
Ingen bild

Nina

14 januari 2012 00:01

Yejj!!! Hoppas det fortsätter så här och ni faktiskt kan få komma hem med en helt frisk tjej inom överskådlig tid. Superglad för eran skull!! :D

Lisa

14 januari 2012 08:56

:)

 
Jennie

Jennie

14 januari 2012 02:17

Då förstod du precis hur jag menade!
Jag tycker det verkar som du verkligen finns där för din dotter så jag hoppas verkligen att du kan fortsätta göra lite saker för dig då och då utan att behöva ångra det efter och att ångesten som kommer mildras lite gran även fast det är svårt. Så fort man har kunnat sätta ord på sina känslor eller bara förstår dom så brukar man kunna arbeta med dom istället för emot dom osv. Så är det för många. Hoppas du kommer fram till klarhet.
Va skönt att hon fortsätter kämpa vidare! första jag gör på morgonen är å läsa alla bloggar, å du är bland de första, blir lite nervös över att de ska ha hänt nått under natten eller så varje gång jag klickar in.
Styrkekram

http://www.rosornasarv.blogg.se

 
jennie

jennie

14 januari 2012 02:18

Tack för gratulationen :)

http://www.rosornasarv.blogg.se

 
Annis

Annis

14 januari 2012 08:01

Nå vad gullig hon är^^
Hoppas att ni får det bra.

http://helloannis.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

ninni

14 januari 2012 08:30

och så tar hon sig igenom tonåren också och blir så underbart stark som du Liza!<3

Lisa

14 januari 2012 08:55

Ja, det håller vi hårt för! :)

 
Ingen bild

Denise

14 januari 2012 08:47

Hej! Er historia berör otroligt! Jag är själv gravid i 22+5 idag och vet inte egentligen om det är så smart att läsa såhär berörande historier då det visade sig att jag sedan jag hittade bloggen för någon dag sedan drömmer prematurbarnsdrömmar och hela tiden känner efter att jag inte har havandeskapsförgiftning. Men ni är en sådan otrolig inspirationskälla så jag bara måste följa er resa. Hoppas det fortsätter åt rätt håll nu! Många hälsningar från Finland! //Denise (fint namn ni gav henne ;)

Lisa

14 januari 2012 08:55

Ååå fint namn :)
Kan förstå att du känner efter mycket.. Det gjorde jag med kan jag säga!! Hade ju hört och läst om så många som fått HF och blivit sjuka. Men, när jag väl blev sjuk så fanns det ingen tvekan, då behövde jag inte fundera längre.. DET KÄNDES! Och om det är någon tröst i all oro så är det ju faktikst så att det syns oftast rätt tidigt på blodtrycket om det är nåt på gång, det finns ingenting man själv kan göra för att förhindra det, så man behöver iNTE ha dåligt samvete och anklaga sig själv på något vis. Sen är det ju ganska vanligt att man blir SÅ sjuk som jag blev.. Många som får HF kan ändå gå full tid, (sängliggandes)

Jag tror att det kommer att gå såååå bra för dig med din graviditet!!! Du har ju det bästa namnet, krigarnamnet
KRAM

 
Tanna

Tanna

14 januari 2012 09:44

Härligt att Denise är på bättringsvägen igen ! Önskar er en trevlig helg !

http://tannaodevil.blogg.se

 
Skruttans mamma

Skruttans mamma

14 januari 2012 11:21

Härligt! Skönt att slippa respiratorn. Det är helt fantastisk att så små barn kan visa vilket temperament de har. :-)

http://litenskrutt.blogg.se

 
Ingen bild

MAMMA SOM KÄMPAR FÖR LIVET

14 januari 2012 12:04

HOPPAS HON ÅTERHÄMTAR SIG BRA NU! :) Hoppas skyddsängel ger er stöd <3
Tänker så mycket på er verkligen.

KRAM

 
Sofie - Mamma till två små

Sofie - Mamma till två små

14 januari 2012 13:16

Framsteg! Det gillas! :)

http://lillgarden.blogg.se

 
Ingen bild

Jennifer

14 januari 2012 13:35

Wiiee! Tänk vilket lite envis unge hon är!! Spännande när HON kommer i trots åldern :D

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards