★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 11 januari 2012

Katastrof Lisa

Av Lisa - 11 januari 2012 15:38

Tung dag... ÅÅÅ, kan inte allt bara bli bra? Kan man inte få känna lugnet i kroppen och slippa ångest och oro EN enda dag?  Behöver verkligen ladda batterierna!


Orkade inte vänta på  att klockan skulle bli fyra så jag sket i Body Pumpen och gick iväg och tränade inne i gymmet istället.. Skönt, men det känns ju som att nånting hemskt ska hända så fort jag lämnar sjukhuset, så jag kunde inte släppa blicken från telefonen och var nog bara kvar där i 35-40 minuter innan jag kände mig tvungen att gå tillbaka.. Och när jag nästan är framme vid sjukhuset så ringer telefonen. Dolt nummer! Det var längesen jag blev så jäkla rädd! Jag tappade nästan telefonen, hjärtat hoppade sjutton extraslag och jag stod stel som en pinne, fastfrusen i marken. Nu dör hon, nu får jag gå upp och säga farväl till min lilla dotter! I luren hör jag:

"Hej, det här är Sofia, sjuksköterska.... På AK mottagninen!  

Det kändes som om luften gick ur mig och jag tror aldrig jag blivit så glad över att få ett samtal om att jag måste gå upp och ta ett nytt blodprov för det jag tog tidigare idag blev "misslyckat"!  Katastroftankar är bara förnamnet!


Idag fick Denise ännu en skyddsängel! Tack Elenore! Nu har hon två "Änglanallar" ur den kollektionen.. (Nu har jag glömt namnet på dom) Varje nalle har ett eget namn och ett speciellt budskap som man kan läsa i ett litet häfte bak på ryggen! Jag älskar dom!

 

Längtar tills jag får se dig så här igen min lilla stjärna!!


Fick en kommentar från "Marina".. En text som jag bara älskade, som hon hade fått på ett halsband: 

Min lilla krigare, min stora kärlek!  (hur låter det på latin??? marina!)  


Idag är Denise 31 veckor och 3 dagar.. Hon har inte blivit vägd på en vecka nu, men sist vägde hon 915 gram.


Jag har fått ett sånt fint inlägg av en vän i hennes blogg.. Kika in HÄR och läs! 

 
 
Fanny

Fanny

11 januari 2012 16:09

Åhhhhh!!! fint att du länkat min blogg fina du! Åh ja förstår att du blev nervös över dolda nummret, åh hate it! kan de inte bara komma automatiskt vem det är som ringer! Tycker du gör det så bra att du tar dig iväg och tränar även fast det är som det är! <3

OCH NEEEEEEEEEEEJ! Du ska inte ta farväl av din dotter.. nej nej nej!!!!!!!!!!! Detta klarar hon, hon är en kämpe!

http://fizabelle.blogg.se

 
Annis

Annis

11 januari 2012 17:33

Jag blev riktigt rädd när du skrev att du ska ta farväl av din dotter!!!

http://helloannis.bloggplatsen.se

 
ida

ida

11 januari 2012 18:25

all jävla kärlek till dej, er flicka & familj!

http://www.lillrokki.bloggplatsen.se

 
Sofie

Sofie

11 januari 2012 18:58

Hej! Jag läser din blogg varje dag och håller tummarna för att varje gång jag öppnar din blogg ska det stå något bra och positivt om Denise! All lycka till er! Håller tummar och tår för er!

Jag är gravid i exakt samma vecka alltså 31+3..

Kram till er / Sofie

http://sessankarlsson.blogg.se

 
Ingen bild

marie

11 januari 2012 19:11

Följer din blogg varje dag och tänker på er många stunder. Vet vad du går igenom. Har själv en tidig pojke född i vecka 27. All styrka till lilla denise och dig. Hoppas du går och pratar med någon utomstående, psykolog eller kurator. Det gjorde jag under den här tiden och även långt efter att vi kom hem. Det hjälper i alla dom fruktansvärda tankar man har. Många styrkekramar

Lisa

11 januari 2012 19:16

Tack! Nej, jag pratar faktiskt inte med nån kurator just nu.. Har så fruktansvärt svårt för att få nånting sagt när jag väl sätter mig ner för att prata.. Synd att jag är sån, men tur ändå att jag kan skriva iaf :)

 
MAMMAN SOM KÄMPAR FÖR LIVET

MAMMAN SOM KÄMPAR FÖR LIVET

11 januari 2012 19:21

Precis så är det! Man ska inte döma någon man ej känner helt enkelt. Hur går de med sessan nu? <3

http://overleva.blogg.se

 
Bisan

Bisan

11 januari 2012 19:50

Hm vad säger man ? Hoppas också hon somnar lite så kroppen kan återhämta sig mer. Ok 3 kg för ny operation tarmen.
Hoppas ni får en bra kväll/natt. Så kollar jag in imorgon igen
//kram

http://www.beatrice-minadagarilivet.blogspot.com

 
JOhanna

JOhanna

11 januari 2012 20:47

Åh vad jag tänker på er, lilla Denise en fantastisk kämpe!!!

Hoppas att hon snart kommer till ro lite mer så hon får vilat kroppen och sover sig frisk...

Kramar

http://grynisen.bloggplatsen.se.se

 
Sofie - Mamma till två små

Sofie - Mamma till två små

11 januari 2012 20:56

Läser varje dag och det du skriver verkligen griper tag.
Var på en fikaträff idag med en massa från jobb jag inte sett på länge. och där sitter en tjej och frågar: har ni läst bloggen om den lilla lilla flickan som föddes i vecka 23. Så liten världen kan vara och som du engagerar. Vi läser båda dagligen och sitter dagligen och hoppas och tror på ett bra och lyckligt slut!

kÄmpa på bara!

http://lillgarden.blogg.se

 
Beatrice

Beatrice

11 januari 2012 21:07

fyy fan vad jobbigt.. :/

http://beahedvind.blogg.se

 
Sofie

Sofie

11 januari 2012 21:11

Hej :) Va kul att du svara på min kommentar! Vi har bf 12 mars.. Så det är någon dag skillnad.. Hoppas det går bra för er!! <3 Kram

http://sessankarlsson.blogg.se

 
Sofie - Mamma till två små

Sofie - Mamma till två små

11 januari 2012 21:27

Men fina du! Så rörd jag blev av att du tog dig tid att svara så, hade du inte behövt!
Känns ibland lite konstigt att känna sig så delaktig men ändå inte i någon annans liv.
Att man går upp på morgonen och när man startar datorn loggar man in på Bloglovin för att se om där är ngt nytt.
Man glädjs med era framsteg och lider med bakslagen...
Konstigt hur man kan bli så fast i en blogg och i någon annans liv! :)

Kämpa på!

http://lillgarden.blogg.se

 
Ingen bild

Annika

11 januari 2012 21:40

Läser varje dag här, som du kanske märker! känns som jag är med er på eran resa.. för ni finns i mina tankar jämt!!
Om jag hade kunnat hjälpa er på något sätt hade jag gjort det utan att blinka! skickar en styrke kram!

Lisa

11 januari 2012 21:54

Tack

 
Trees, london

Trees, london

11 januari 2012 23:19

All karlek och styrka till er! Hoppas verkligen att allt gar bra for lilla denise!

http://mangofisk.se

 
Ingen bild

J

28 januari 2012 12:34

Har läst din blogg från början av din förlossning fram till nu. Sitter som klistrad och kan inte sluta läsa, och gråter en skvätt då och då... Påminner mig om min tid på neonatalen med min dotter som är prematurfödd, dock i vecka 31.

Vet inte ifall du har fått svar på hur texten "Min lilla krigare, min stora kärlek!" skulle låta på latin, men jag har studerat latin och har listat ut att det skulle vara så här: "Bellator parvo mea,
amor magna mea!"

Styrkekramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards