★ 399 gram ★

Alla inlägg under februari 2011

Av Lisa - 22 februari 2011 15:58

När jag gick hem från jobbet kände jag mig hur pigg som helst! Pigg, glad och frisk.. Men på vägen till affären börja jag helt plötsligt känna mig totalt slut och överkörd!! Nu känner jag mig febrig, har ont i skallen och fingrarna har blivit som prinskorvar... EXTRA EXTRA BIG  SUCK!!! Så nu har jag avbokat mitt älskade Body Pump pass.. Va less jag blir! Men jag vet att jag måste lyssna på kroppen, annars blir det bara värre.. Känner jag mig piggare imorgon så kan jag träna på morgonen istället. Inte lika kul att vara i gymmet som att gå på grupp pass, men det duger! Så nu ska jag slå igång en film och bara vila vila vila!

  

  

Den här får det bli!!

Av Lisa - 22 februari 2011 13:21

Då var dagens arbetspass avklarat. Alltid skönt att sluta tidigt! Jag bad mamma komma upp med lilla Totte. Många av dom gamla uppskattar verkligen när det kommer dit en liten vovve. Så dom fick gosa lite med honom och jag såg nog att det var en och annan som "sölade" lite mat under lunchen. 

Blodprovet löste jag lite smidigt också. Sköterskan på jobbet fick sticka mig, så jag slapp gå upp till sjukan i kylan.

Är väldigt överraskad över hastigheten på mitt bredband! Jag uppgraderade ju till 6-8 mbt/s och nu kan man helt plötsligt surfa och lyssna på webbradio samtidigt som man laddar ner på bara några minuter, utan problem!! Det gillar vi!!!

Har sovit som en kratta inatt! Mardrömmar och dessutom har jag pissat som en elefant haha. Så jag är lite småtrött idag..   

Nä, lite mat nu, sen ska jag iväg å handla!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Av Lisa - 21 februari 2011 20:13

Tjenixen! Träningen gick bra trots allt. Över förväntan, så jag känner mig nöjd med min insats och sitter nu hemma i soffan med en kopp te och lite jordgubbar!

Imorgon blir det jobb.. Och efter jobbet måste jag pallra mig upp till sjukan och ta ett blodprov. Men jag slutar ett, så det passar perfekt. Inga undanflykter!

I helgen är det mycket som händer! På Fredag kommer ju Fredrik hem, och det är ju en rolig grej bara det! På Lördag ska jag luncha med två tjejer som jag umgicks väldigt mycket med när vi gick i grundskolan. Det ska bli så trevligt att ses, för det var väldigt längesen!! Sen på kvällen får vi middagsgäster och sen går vi ut på krogen en sväng. Dessutom så ska vi vara hundvakt, men dom där små rackarna är ju så snälla så det är inga problem.. Dessutom så kan vi ju inte ens ta Signe hit eftersom hon har sina små valpar, så vi får väl springa emellan litegrann!

Så nu sitter jag här och planerar lite redan nu.. Vad jag ska bjuda på och vad som ska inhandlas..  Jag är en riktig planerings människa och vill ha koll på ALLT! 

  

Av Lisa - 21 februari 2011 17:19

Träning träning.. Japp, ska strax iväg på Body Combat, men ärligt talat så vet jag inte hur det kommer att gå ikväll. Känner mig grymt trött och seg. Absolut inte sjuk, har inte ont nånstans men bara väldigt trött. Men det kanske går över bara man kommer igång.

Har spenderat dagen med Andreea & lilla Aicha. En fika på stan, sen drog vi hem till mig och käka lunch och Aicha fick sova middag i våran säng. Har haft en riktigt trevlig dag..

Wish Me Luck !! Nu ska jag iväg och slå på mig själv i spegeln   

  

Av Lisa - 21 februari 2011 09:21

God Morgon God Morgon! Börjar dagen med att riva ner hela gardinstången i sovrummet. DUKTIG FLICKA! Men jag har sovit i 10 timmar, så jag klarar en motgång utan att brinna upp!

Just nu sitter jag och lusläser lite. Fredrik har köpt "Effektiv Bodybuilding" av Ove Rytter, och han tyckte att jag skulle kika i den.. Men jag vet inte. Jag är ju ingen body buildare direkt. Men det finns en hel del bra tips och råd, nya övningar och olika sätt att stretcha som man kan lägga på minnet. Ju mer man vet desto bättre!!

Nä, nu blir det en dusch sen ska jag ner på stan och skvallra lite, och dricka kaffe såklart!

Ikväll blir det en rivstart efter helgens frosseri och dryckenskap: BODY COMBAT

Av Lisa - 20 februari 2011 21:22

Jaha, då var man hemma igen då. Borta bra, men hemma bäst.. Fast jag hade nog behövt ta med mig gubben hem också om jag ska kunna säga 'Hemma bäst'... Så tråkigt att vara ifrån varann så mycket så vi börjar seriöst fundera på om det kanske är lika bra att börja leta lägenhet i Övik istället.. Vi får se vi får se..

Har lite svårt för att avsluta den här helgen.. Ja, alla vet ju att jag bara äter gottigott på helgerna.. Typ Fredag eller Lördag, men nu har det blivit tre dagar i sträck. Och som avslutning på en flottig helg så åt jag en pizza för ett par timmar sen.. haha. Vilken själv disciplin?!! Eller kallas det lathet? Jaja, Imorgon är det måndag. NY vecka, NYA FRISKA TAG!

  

Av Lisa - 20 februari 2011 08:16

        

Och här har vi Fredriks EXTREMT stora, lyxiga tv på vandrar hemmet.. Man ser nästan texterna när man ser på film hahahaha

   

    

Av Lisa - 19 februari 2011 14:36

Ja då var man redo då.. Ska erkänna en sak.. Har faktiskt aldrig varit på en Hockey match i hela mitt liv.. Eller jo, i Sollefteå på Nipvallen, men det räknas inte. Sitter här och smuttar på ett glas rött och ska snart iväg på middag :)

  

  


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards