★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 23 december 2014

Jul på sjukan

Av Lisa - 23 december 2014 22:13

Känner mig så jävla less och ledsen så jag funderar på vad det är för mening med allt.. Efter alla problem som varit så har iaf Denise haft hälsan i behåll.. Men nu. Självklart nu, Ja nu ligger vi på sjukhuset och  hon har just nu 1,5 liter syrgas och jag sitter här och funderar på hur det kan komma sig att jag sitter här ensamt ansvarig för henne när jag de senaste månaderna inte ens haft henne ensam hos mig över natten..,. Var har folk sin moral egentligen? Det funkar bra när alla andra har annat att tänka på, men andra dagar då blir man bedömd att vara olämplig,  Borde väl inte ens sitta och skriva om det här egentligen men det känns bara så sjukt alltihopa och jag har ingen att prata med så jag får skriva istället.

Självklart är jag glad att jag får vara med mitt barn, men jag vill vara med henne när vi mår bra och kan leva ett normalt liv. Inte bli inslängd som någon slags utbytare när det blir problem..  Om jag inte kan ge henne trygghet när hon är frisk, hur ska jag då kunna göra det när hon är sjuk??


Nä, ikväll känner jag mig sorgsen och ledsen. Önskar att livet vore annorlunda.. att JAG vore annorlunda och att allt bara kunde kännas normalt. Det här känns helt sjukt

 
 
Ingen bild

Jessica

23 december 2014 22:44

Styrkekramar!

 
Ingen bild

Emma

23 december 2014 22:51

Åh, det låter tungt, hördu. Hoppas hon kryar på sig snart. Jag vet så klart inte vad som hänt de senaste månaderna, men har förstått att du haft det tufft. Det kommer att bli bättre, det är jag helt övertygad om. Häng i! Jag tycker att det verkar som om du är en väldigt kärleksfull mamma med ett stort hjärta, så oavsett vad det kan vara för svårigheter tror jag att ni fixar detta, du och Denise.

Önskar dig en så fin jul det går.

/Emma

 
Ingen bild

Jennifer

23 december 2014 22:53

Har ingen aning om vad som skett se senaste månaderna, men jag hoppas du ska få ha Denise hos dig framöver och att ni ska få må bra. En massa kryapåsig-hälsningar till Denise och styrkekramar till dig kommer här via cyberrymden. Hoppas ni får en fridfull jul trots allt!

 
Ingen bild

annmari

23 december 2014 22:58

Lilla gumman,jag blir alldeles förtvivlad när jag läser ditt inlägg.Jag förstår dina tankegångar.Jag vet ju inte alls vad som varit och vad som blivit så tokigt, men jag hoppas att du har bra personal runt dig som du kan prata med.Jag en gammal mormor/farmor tänker på dig och önskar att jag kunde stötta dig.Kram och en önskan att du får sova lite inatt.

 
Ingen bild

Millan

24 december 2014 03:31

Lider med Er hoppas hon mår bättre snart och att ni får vara tillsammans då när hon är frisk igen huva stakars söta denis jul kram till Er Med vänlig hälsning, Millan

 
Ingen bild

SusanneI

24 december 2014 07:58

Det låter inte kul. Men hoppas de ändrar sitt beslut om din förmåga att ta hand om din dotter. Tror säkert du kan ej henne trygghet. Men vet själv att i perioder man kanske inte har varit den bästa tryggheten för sina barn. Men så länge man inte har ett missbruk tror jag man är bäst för sina barn. Men ibland kanske man behöver stöd. En stor kram till er samt God Jul o Gott Nytt År. Kul att höra av dig här på bloggen.

 
Ingen bild

Annica

24 december 2014 08:17

Ja du, det var ett konstigt tänk.. Men nu visar du ju verkligen vart ditt fokus ligger, bra jobbat 👍. Hoppas lillskruttan piggar på sig snabbt så att ni får en skön & lugn jul ❤️
Tokigt kan det bli för alla, men huvudsaken du hamnar rätt igen.. Jättestor kram till er båda 💕

 
Ingen bild

Denise

25 december 2014 18:30

Usch vad trist med sjuk dotter! Och att sitta där istället för att träffa tomten och äta gott :( Men jag är övertygad om att du är bäst för Denise i den här stunden, även om jag förstår att det känns som att du är inbytt från avbrytarbänken om ni fått så lite tid tillsammans senaste halvåret. Kämpa på och krya på dig kram åt lillen!!

 
Ingen bild

Simone

25 december 2014 18:42

Du är ju inte ensam med henne nu heller,,,,sjukvårdspersonal finns ju i närheten... Vad har hänt? Varför får du inte vara ensam med henne på nätterna?
Hursomhelst God Jul och hoppas flickan kryar på sej...sjukhus är aldrig kul!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards