★ 399 gram ★

Alla inlägg under februari 2014

Av Lisa - 27 februari 2014 18:37

Usch vad jag INTE är på topp.. Allt känns som stora berg och minsta grej jag ska göra känns helt omöjligt.. Antar att det är som vanligt, att det konstiga måendet kommer i efterskott när det hänt en massa jobbiga saker. Men det är ju tur att man har den förmågan iaf. Annars skulle jag nog ha brakat ihop för längesen.  man får lägga saker och ting på is i några dagar eller hur lång tid det nu ska ta innan man känner lusten att ta itu med saker och ting som egentligen inte alls är jobbiga saker...
Mormor har fått passa fisen i några dagar nu så jag kan jobba och gå i skolan utan att ha henne på dagis. Känns inte heller riktigt bra eftersom Hon har så ont i ryggen..
Ja.. Det är mycket som händer som man inte kan styra över.. Och jag har en tendens att inte kunna släppa saker och ting innan jag hittat en Bra lösning eller luskat ut exakthur det kommer att bli..

Men jag ska göra mitt bästa för att lösa allt på bästa sätt med enbart en tjej i sikte! Den enda människan i denna värld som är helt beroende av mina beslut och mina val i livet. Ett jävla stort ansvar att vara mamma.

Av Lisa - 26 februari 2014 17:22

Så skönt att veta att sjukan inte tänker börja om på nytt den här gången. Men vi är försiktiga den här veckan och håller lilla dockan långt bort från dagis!

Av Lisa - 23 februari 2014 12:53

Av Lisa - 23 februari 2014 07:44

 

Men sicken otur vi hade igår dah! Fisens väska med ALLA mediciner blev kvar i Övik och det kom vi på vid åtta på kvällen. Ringde runt lite på akutomttagning och 1177 och försökte få tag på en slurk Tegretol iaf.. Inhalationerna gick att lösa ändå, men det slutade med att pappzen fick åka upp till Ö-vik och hämta väskan.  Jag och svägerskan göttade ner oss med vinglasen och film i soffan medans brorsan och Fredrik tog Övikstrippen. Hade inte hjärta att väcka fisen när dom kom tillbaka så det blev övernattning hos bror och nu har vi precis väckt upp hela huset! (jag och Denise har varit uppe i två timmar)

 

Men HERREGUD vilket humör min dotter börjar få! Hon skriker, slåss, sparkar och gör tvärtemot vad man säger och tittar hur man ska reagera.. Suck! När tålmodet tryter så kan det blir jäääävligt påfrestande. Men oftast är hon bara snäll och glad, men självklart måste gränserna testas även om man bara är två år.


Nu blir det snart ett gymbesök! Rygg, står på schemat idag och det behövs VERKLIGEN. Min rygg mår inge bra!

Av Lisa - 22 februari 2014 17:39

   

Had tänkt gå på krogen ikväll.. Men det här kändes mer lockande faktiskt   

Fisen är hemma. Hon blev utskriven igår och nu är hon samma gamla fis som vanligt fast lite tunnare och lite spinkigare.. Men det ska vi nog ändra på inom kort.

Av Lisa - 19 februari 2014 21:31

Ja nu har jag landat hemma.. Med dunder och brak känns det som. När jag åkte hem igår så hade jag inte en aning om att jag skulle sitta i skolbänken hela dagen idag.. Men det var nog bra med lite omväxling och lite nya saker att tänka på. Har övat på venprovtagning och en massa andra praktiska grejjer..

Imorgon bitti är det dax för jobb, följt av ett ärende på polisstationen, besiktning av bilskrället och sedan hårfix deluxe!!! Jag ser till att ha fullt upp känns det som. Kan väl vara både bra och dåligt. 

Just nu är jag bara såååå trött så jag kommer slänga mig i sängen ganska omgående faktiskt. Denise är inte utskriven än, men hon är på bättringsvägen fortfarande och har varit ute och lekt på lekterapin mycket idag. 


GOD NATT


Av Lisa - 18 februari 2014 15:46

 

Sådärja. Då har vi varit ute och fått lite frisk luft för första gången på en vecka. Skööönt! Denise har fått en ballong och jag har fått köpa lite tråkiga nödvändigheter. Det blev riktigt svettigt i uppförsbacken på väg tillbaka till sjukhuset så nu har man fått sig lite motion också. 

Saknar mina svettiga gym-pass så känner jag mig sugen ikväll efter jag tagit tag i alla bestyr där hemma så ska jag banne mig åka ner på gymmet. (kommer garanterat inte att orka men man kan ju drömma iaf)


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards