★ 399 gram ★

Alla inlägg under januari 2014

Av Lisa - 30 januari 2014 07:58


   

Av Lisa - 29 januari 2014 19:29

Så börjar den här dagen lida mot sitt slut. På Habben måste jag säga att jag blev glatt överraskad. Denise tyckte inte att mätningarna var roliga men vi lyckades avleda henne med leksaker och Pingu vissa stunder iaf. Dom mäter olika vinklar och tonus och spactitet i muskler osv.. Dom visade mig ett slags diagram som man bildar efter ett antal undersökningar. Ligger man på gtönt så är det okej. Gult betyder att man kanske behöver börja med några förebyggande övningar. Är det på rött så är det kanske dax att börja fundera på OP...  Så ungefär.´Denise var på GRÖNT på ALLA mätningar, så det känns jättebra. Äntligen något som är okej!

Hon var så trött sen så när jag häämtade henne på dagis så hade hon legat och sovit i vagnen i nästan två timmar. Så jag fick en påklädd och klar sovand liten skit med mig hem.

   

 

Av Lisa - 29 januari 2014 06:22

Jahapp 05.45 blev det uppstigning idag. Min väckare stod på 07.20 så jag blev lagomt glad..
Kl nio ska vi på Habben. Denise ska genomgå en massa mätningar av vinklar på benen och andra leder.. hon är ju nu inskriven i ett register för alla som har en cp skada. CPUP heter det ,och där registreras alla mätresultaten av mätningar som görs var tredje månad eller vad det nu var, för att man snabbt ska se om det är något som börjar skena iväg så att man kan förebygga så gott som möjligt och ge den hjälp som behövs. Jättebra tycker jag. . Men jag tvivlar på att det kommer funka att få tillförlitliga resultat på Denise. Hon kommee INTE vara stilla. Men vi får se :)

Igår var vi hos mormor en sväng och Denise fick träffa lilla kussen som nu väger mer ån henne fastän hon bara är 6 månader. . :o

Av Lisa - 28 januari 2014 07:55

Nu får det vara nog snart! 39 graders feber ännu en natt och jag känner mig mer död än levande. Men jag kände mig pigg en stund igår iaf och då passade vi på att gå ut en sväng.

Nu har jag nyss kört fisen till dagis och insett att jag inte kommer kunna gå till skolan idag. . Fan va jobbig den här kursen kommer bli! ! Så svårt att göra uppgifter med en knepig studiehandledning och dessutom missa lektionen. . Inte alls bra. Men vad gör man?

Av Lisa - 27 januari 2014 12:26

Åååh va jag hatar det här! Är inte riktigt 100 på hur långt dom hann efter att jag var tvungen att gå från skolan i Tisdags.. Det är så stressande med gruppuppgifter när man inte är med från början, så jag brukar göra dem själv ifall jag missat något. Annars blir det ju lite orättvist mot dom andra kan jag tycka. Men nu har jag inte en aning om jag ligger efter eller som jag rentav ligger före i pluggandet.. Det återstår att se imorgon.  Ligger jag före så blir jag glad :)


Imorse vaknade vi i lagom tid och Denise var glad och upprymd över att få komma till dagis. Hon märkte inte ens att jag lämnade henne för hon hade fullt upp med sina kompisar. Det känns riktigt bra att det är så. Det är värre dom få gånger det händer att hon gråter när jag ska lämna henne.. Då gör det lite ont i mammahjärtat kan jag erkänna.


Mår bättre idag iaf. Ingen feber känns det som, men jag är rätt slut i kroppen och vill helst bara sitta eller ligga ner. Men det gör inget. Plugga kan man ju ändå inte göra på stående fot så :)

 

Av Lisa - 26 januari 2014 13:25

Ja här går man och ska va duktig.. och vaccinerar sig mot influensan, och vad händer? Har legat med feber och ledvärk sen dess. Hela helgen förstörd och Denise har inte fått varit utanför dörren på hela helgen. (inte jag heller för den delen) Men det har iofs varit så kallt så vi kanske inte hade varit ute ändå, men usch så tråkigt det här är. Feber, ledvärk och totalt slut i hela kroppen. Så här reagerade jag inte förra året. Då kände jag ingenting, men nu känns det som att det hade varit bättre att skita i det.

Trots sjukdom och elände så hade vi iaf middagsgäster igår. Vi bjöd hem lillebror med familj och käkade plankstek. Det slutade med att jag slocknade på soffan och vaknade vid två på natten av att Rikard undrade om jag inte skulle gå och lägga mig. Suck.. Men Denise är pigg och glad och lika full av livslust som vanligt. Gud vad jag har roligt åt henne ibland alltså. Man kan skratta åt hennes upptåg och hon gör att man blir på bra humör även när allt känns pest!  


Av Lisa - 21 januari 2014 17:51

Som vanligt så får jag inte ordning på nånting när fisen är borta. Allt blir upp och ner och mina rutiner blir bara skit! jag behöver nog fasen ha ett barn för att få livet att fungera normalt. . Hur blir det då nör Denise är vuxen? Haha
Idag har jag iaf varit på skolan och startat psykiatrikursen. Den känns intressantare än psykologin om ja ska va ärlig. Nu har man det man gör i några veckor framöver! Pratade nyss med Denise i telefonen och hon låter så stor och förståndig när hon svarar: mm på alla frågor. Lilla gumman min! Hoppas att hon slipper bli sjuk nu på ett tag. Ska ringa och boka vaccinationen mot influensan imorgon.. Ett tredje försök! Vill inte ens tänka på hur sjuk hon skulle bli både av influensan och av RS-virus.. Tyvärr är det inte planerat fler rs-vaccinationer.. Men det ska jag ändra på!!! Hon är inte så stark när det gäller andningen och lungorna så jag tror det skulle bli katastrof!
Nu ska ja ta mig en promenad! Röra på döfläsket lite och hoppas på att gymlusten infinner sig imorgon!

Av Lisa - 19 januari 2014 18:30

 

Fy va konstigt det känns här hemma!! Men jag har sovit ut ORDENTLIGT kan jag lova! 



11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Januari 2014 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards