★ 399 gram ★

Alla inlägg under maj 2013

Av Lisa - 12 maj 2013 18:54

Skitdag.. Rent ut sagt.. Har nog haft den sämsta dagen på länge idag. Ibland önskar jag bara att man kunde stänga av känslolivet totalt och inte bry sig om någonting som vissa verkar kunna göra.. Själv så kan jag inte det. Känner för mycket och vill inte att andra ska må dåligt.. Till vilket pris?? Man kan inte offra sig själv totalt jämt. Förut kunde jag det, men nu har jag ju Denise att tänka på så hur svårt det än är så måste jag försöka göra kloka val i livet. Jag har väl aldrig nånsin gjort kloka val förr, så det är inte lätt att helt plötsligt vara fröken duktig men jag vill bara att allt ska vara bra.. Hur man nu ska få till det. Nä, idag känns det hopplöst. Typ som att man aldrig nånsin kommer att bli glad och lycklig. Det blir bara strul och skit av allt man gör JÄMT! Nä, måste försöka tänka lite mer positivt än så..

Usch och fy. Den här dagen vill jag inte uppleva igen. Aldrig någonsin.

 

Lite sol har vi iaf fått.. Och det gjorde humöret lite bättre iaf..

Av Lisa - 11 maj 2013 19:44

Hej på er! Slog just ner arslet i soffan och godispåsen ligger i knät.. Fan.. Jag och min dåliga karaktär. Jag KAN inte hålla mig.. Det GÅR bara inte. Förut gick det ju, men jag antar att motivationen inte är lika stark just nu.. Jaja. Det är ju Lördag.

Denise har varit hos morfar idag och jag var nyss och hämtade hem henne. Hon somnade ovaggad kan jag lova.

När jag kom och hämtade henne så möttes jag av ett leende som värmde hela hjärtat! Ibland behöver man sakna sin lilla skrutt och det hann jag faktiskt göra idag, för hon har varit borta sen klockan två! Bra övning både för mig och henne att börja vara ifrån varann lite längre stunder än en timme åt gången!

Nu blir det en riktig slapparkväll. Jag är såååå trött, så nu åker mjukbrallan på!

 

(en liten kass bild på oss från imorse.. bättre än ingenting iaf :P)


Av Lisa - 10 maj 2013 19:08

         

Dagen idag! Det blev några timmar på badhuset för oss och Denise hade jättekul. Hon lärde sig nånting nytt också. Att dricka med sugrör! Så nu kan hon fika som en stor tjej och inte ha nappflaskan hela tiden! Heja Fisen!

På dom två sista bilderna sitter hon och äter Mariekex. Hon har vräkt  sig två stycken UTAN ATT KRÄKAS! Annars sitter hon bara och gnager och spottar så fort hon får nånting. Men mariekex funkar tydligen helt plötsligt. Så det blev en redig kvällsfika nu med en hel tallrik mannagrynsgröt, två mariekex och en halv minimax.

Men nu börjar det bli sängdax! Tröttisen står här vid bordskanten och hänger och tröttgnäller lite smått så bäst man gör sin plikt nu då!


 Trevlig helg


Av Lisa - 9 maj 2013 11:05

Men vilket skitväder vi fick idag då! Vi drog hem tidigt från stugan så nu är vi på hemmaplan igen. Man uppskattar en toalett och rinnande vatten efter man varit där ute kan jag lova.. Visst, det har sin charm att leva enkelt som i en stuga, men när man har barn så blir det lite bökigt ibland kan jag tycka..

Känner mig fortfarande rätt trött och slut i kroppen och jag tror att Denise också gör det. Hon sov jäääääättelänge igår och nu idag har hon redan sovit två gånger. Lillskruttan min!

Men, jag ska testa ett sticka ner på gymmet om ett tag iaf.. måste ju hålla igång nu så jag inte tappar flåset.. Bara två veckor kvar nu till Stockholmsresan och jag har inte gått på ett enda Zumbapass på lääänge.. ajaj. Men det är ju så svårt att matcha in tiderna med Denise. Hon sover ju ofta den tiden på kvällen och jag vill ju inte gärna väcka henne för att jag ska sticka iväg. Nä, så kan man inte göra ju!!!

Nä, bit ihop och kör nu!!! Får väl köpa mig en celsius eller nåt på gymmet så kanske jag får lite extra energi!

 

Så här fick vissa sova inatt.. hihi. Det är faktiskt en gammal barnsäng.

Av Lisa - 8 maj 2013 15:02

Men vad är det här? Är nog inte riktigt återställd efter den här sjukdomsveckan än. Magen känns som en vätskefylld ballong och jag har typ inga krafter alls i kroppen. Försökte mig på ett pass på gymmet.. Visst, det gick. Men det kändes riktigt tungt och extremt svettigt. Nä, det är INTE som det ska i kroppen. Det ska bli skönt att åka ut i skogen och andas lite lantluft och bara ta det lugnt.

Har ÄNTLIGEN fått bilen genom besiktingen nu! Så nu behöver jag inte bekymra mig över det där på ett år iaf.. Nu ska jag bara fundera på om jag ska behålla aset eller inte.. Men det får jag nog fundera på ett tag till.

Lillpluttan har tagit en låååång tupplur och har nog snart sovit i två timmar. Det är bra. Då hann jag duscha  och packa våra väskor i lugn och ro. Sen tar vi vårt pick och pack och åker till mormors stuga och grillar och dricker ett glas rose´!! (ja, rose´för mamma iaf,, denise får nog nöja sig med saft)

 

Denise fick "köra" bilen in i besiktingshallen idag. hehe.

 

Så här ser man ut när man ser morbror Per gäspa.. Man måste ju härmas lite. haha

Av Lisa - 7 maj 2013 21:04

 

nu säger vi godnatt efter en bra dag. Promenad, träning, hälsa på morbror, städning, besök hos morfar och sen ännu en promenad. Vi kommer sova gott inatt.. Särskilt med tanke på hur lite jag sov igår natt..   Ja, jag ska nog fasen lägga mig NU!!! Natti Natti

Av Lisa - 7 maj 2013 09:38

 

En natt med väldigt lite sömn för mammans del.. Men ändå var jag uppe och skuttade klockan sex imorse. (Har man nåt val liksom) Vi har varit ute på en morgonprommis, kilade in på apoteket och hämta ut lite mediciner och nu har vi precis ätit mellis.. Ja, käkar man frulle klockan sex så blir det mellis nu   

Sen ska jag iväg och  TRÄNA!!!!   Äntligen!!!! Får väl se hur mycket ork man har, men promenaden kändes då inte alls tung, så det ska nog gå bra. T'änkte köra bröst/axlar/triceps idag , men jag räknar med att kanske inte orka lika tungt som vanligt.. Har ju faktiskt varit rätt tunnt med träningspass de senaste veckorna av olika anledningar, men nu återgår vi till rutinerna här. Jag tänkte faktiskt utmana mig själv lite nu... Ska ju till Stockholm och dansa sista helgen den här månaden så jag tänkte försöka få upp flåset så mycket som möjligt fram till dess så dom här veckorna blir det extra cardio, INGA ätardagar och stenhård kosthållning.. Nä, jag ska inte vara FÖR hård.. Jag ska unna mig ETT fuskmål/vecka, men inte en hel ätardag med en massa godis och skit, bara kanske en flottig middag eller bara nånting som känns lite extra lyxigt och "syndigt"..  Nu kör vi!!!!  Jag återgår nu till punkt och pricka till kostschemat jag fick av Sanna Backman (TastyHealth) Det var ju det bästa jag gjort för mig själv tror jag. Att köpa ett skräddarsytt kost och träningsschema till mig själv. Jag har lärt mig otroligt mycket om kost och fått insikter som jag aldrig nånsin haft innan! Sen att jag fuskat en del och halkat av banan lite då och då, det är en helt annan sak. Jag VET hur jag ska göra och jag VET vad som är BRA och vad MIN kropp behöver! Det är för mig ovärderlig kunskap!

Av Lisa - 6 maj 2013 21:20

ja, trots en vedervärdig start på dagen.. Trots magsjuka och dåligt humör så blev det här en rätt bra dag ändå. 

Men hade det inte varit för det fina vädret så hade jag nog tyckt det varit pest och pina.

Efter vi hade varit ute i lekparken en liten stund så packade vi ihop och åkte ut till mammas stuga en sväng. Lite miljöombyte är aldrig fel.. Och jag satt i min egen lilla värld på vägen dit och hajjade till och hade kört 1,5 mil för långt. haha.. Snacka om tankspridd! Men till slut kom vi fram. Grillning och eldning stod på agendan så jag har nog nästan fått till ett litet träningspass där ute idag med tanke på hur mycket ris jag släpade!

 

Nu sover fisen gott och jag funderar på att göra detsamma alldeles strax.. 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards