★ 399 gram ★

Alla inlägg under februari 2013

Av Lisa - 10 februari 2013 07:06

Har länge tyckt att Denise äter så väldigt bra varje morgon.. Jag ger henne oftast ur samma skål och idag fick jag för mig att jag skulle mäta hur mycket det ryms.. Ja trodde ju att hon åt ca 2 dl men det visade sig vara det dubbla!! Så varje morgon käkar hon en blandning av yoghurt och grötpulver. 4dl!!!! Plus en halv flaska näringsdryck. Det kallar jag en bra frulle!

Oro

Av Lisa - 8 februari 2013 15:12

Ja det här var ju upplyftande.. Eller inte. Näää, nu ska man gå omkring och vara orolig hur länge som helst då.

Neurologen tyckte att Denise har blivit mer stel i kroppen. Stel och spastisk.. Och nu planeras en radiologisk undersökning. Det innebär att hon kommer måsta sövas och det kan inte göras här hemma i Sollefteå, så då får vi åka till Sundsvall isåfall...   suck! Jag åkte dit helt övertygad om att bara få goda besked och åkte därifrån med en stor klump i magen och med neurologens ord ekande i huvet: Med tanke på hur hon föddes och allt hon varit med om så kan man inte förvänta sig att allt blir normalt..

Visst har jag det ofta i åtanke också.. Att allt kanske inte blir precis helt normalt, men jag tycker ändå att hon är så pass pigg, klar, vaken och medveten om allt så jag förväntade mig inte riktigt att få höra det jag fick höra..  Dom kan ha fel. Det behöver inte betyda att hon kommer bli konstig och ha bestående skador men just  u är jag väldigt rädd för det..

Dom skulle iaf diskutera och planera lite.. Sen får vi se vad som händer. Nästa steg är ett hembesök så får vi prata lite mer om allt..


Jag tycker iaf att jag har världens bästa och duktigaste tjej och jag hoppas och tror att hon kommer utvecklas och bli en helt frisk och normal..väldigt liten tjej..

Av Lisa - 8 februari 2013 12:43

Dax för första besöket på habben! Önska oss lycka till

 

Av Lisa - 6 februari 2013 22:31

     

7kg och 69.5 cm..  Inte illa pinkat!

Av Lisa - 5 februari 2013 20:33

Ja den började ju bra iaf.. Nya tapeter i v-rummet och ett gött träningspass.. Men sen började jag känna mig skum och nu ligger jag nerbäddad med miljoner filtar, tofflor och kläder och har 39 graders feber och huvudvärk! Tur att jag har en snäll dotter.. Men idag fick hon lägga sig nästan två timmar tidigare än vanligt. Hon var inte ens trött, men hon låg där snällt och filosoferade i nån timme medans jag låg på sängen och huttrade.

Av Lisa - 5 februari 2013 12:43

Av Lisa - 5 februari 2013 07:47

God morgon måndag höll ja på att skriva.. Men jag ångrade mig i sista sekunden! Gud vad jag har sovit illa inatt! Somnade på soffan av alla ställen, och min nacke gillade inte det kan jag skvallra om. Nu har vi just ätit frulle och nu ser jag målaren här utanför så nu är det bäst att gå och släppa in honom!!

Av Lisa - 4 februari 2013 22:10

Sitter här i mitt tomma ekande vardagsrum och pustar ut efter en stökig kväll. Denise blev på VÄLDIGT dåligt humör på eftermiddan. Det blev kaos vid matbordet. Kaskadspya full med blåbär och jag fick avboka mitt tänkta träningspass. Men jag tog mig iväg till gymmet en snabbis ändå och Denise fick vara med mormor, och då var minsann humöret annat.. hmmm.

Körde ca en halvtimme intervaller på löpbandet.. Det är LÄNGE för att vara jag, för jag avskyr verkligen alla löpband, cyklar och crosstrainers. Det är SÅÅÅÅ tråkigt! Men idag höll jag ut ovanligt länge.. Sen blev det inte mer träning idag, men imorgon är jag tillbaka och kör igenom överkroppen!

Hämtade Fisen hos mormor där hon satt med ett leende på läpparna.. Men så fort vi kom hem så var det kört igen. Längesen jag hörde henne skrika så hjärtskärande och så HÖGT! Helt hysterisk! Stackars pluttan.

Det visade sig sen att det var magen som spökade.. Hittade nånting i blöjan som jag inte för mitt liv kan fatta hur hon lyckades klämma ur sig! OMG!

Nu har jag precis bakat! Vill ju så gärna äta bröd, men det funkar liksom inte så bra ihop med min kropp.. Dels så tycker jag det är för onyttigt, men jag får även väldigt ont i magen, så jag kör på glutenfritt.

 

Gjorde en väldigt liten sats eftersom jag inte riktigt visste om det skulle bli lyckat eller inte.  Lyckat blev det!! Och jag kommer defenitivt att baka det här brödet snart igen. Fast en MYCKET större sats!

Receptet hittar ni HÄR . Det enda jag gjorde annorlunda var att jag använde mig av jordnötssmör. Jag gillar ju nötter så jag tycker det blev HUR GOTT SOM HELST!  Prova ni med!!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards