★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 19 januari 2013

Lördag

Av Lisa - 19 januari 2013 16:05

(fantasifull rubrik. jag vet) Här sitter jag med fötterna på bordet, halvt påklädd och halvsminkad. Blev tvärtrött när jag satte ner röven i soffan så nu sitter jag fast här..

Vi har nyss kommit hem från Graninge. Där ute är dom inte rädd för magsjuka inte, så vi åkte ut igår och sov över där. Denise mår bra idag och jag har inte känt av några konstigheter. Men ni vet  hur det är när man är i näheten av någon som är magsjuk. Man inbillar sig hela tiden att man kanske mår lite illa ändå, och känner man minsta lilla bubbla eller knorr i magen så blir man livrädd. haha. Så är jag iaf. 

Nu tror jag att jag ska följa Denises exempel och lägga mig och vila en skvätt. Är toktrött ju! Får väl se vad som händer ikväll. Kanske nån smarrig mat eller nåt. 

       

Kolla in tuppkammen på bild nr 2 .

 
 
Ingen bild

Sara

19 januari 2013 23:03

Himlans söt tjej det där :)

 
Ingen bild

Mia

20 januari 2013 03:30

Hej undrar hur mkt Denise väger nu ? Hur lång hon är ? Vad var det sjukgymnasten o nevrologen tittade på vid ett års kontrollen ? Är lite nervös efter som jag ska på ett års kontroll snart med min flicka som är född i v 25 + 4. Mvh Mia ps tack för en bra blogg :-)

Lisa

20 januari 2013 08:33

Denise väger 6700 och är 67cm liten :)
Ettårskontrollen gjorde vi på BVC som alla andra, men den var ganska onödig tycker jag eftersom vi har så mycket andra kontakter. Men jag antar att du menar testerna hon gjorde hos sjukgymnasten nu i veckan. Det var en massa olika balanstester och reaktionstester. Dom kollade hur hon höll i olika leksaker och hur hon betedde sig om man knuffade henne bakåt tex.. Har dock inte hunnit få veta vad dom kom fram till eftersom neurologen blev upptagen med annat.

 
Ingen bild

Hej

20 januari 2013 08:04

Du har verkligen en undrrbart söt liten tös! :) Har följt dig och din blogg nu ett litet tag och det är en sak jag undrar. (du är självklart inte tvungen att svara) Men iaf.. Vart är Denise pappa? Är han med i bilden/jobbar mycket/sepererade? Ja, som sagt lite nyfiken eftersom man aldrig läser om han här eller att han passar Denise. Önskar dig och er all lycka :)

Lisa

20 januari 2013 08:30

vi lever inte tillsammans

 
Ingen bild

Mia

20 januari 2013 18:04

Tack för alla svar jag får utav dig :-) måste bara säga att Denise har tur som har dig som mamma o på tal om dig så är du helt underbar mamma i bland undrar jag hur du orkar med allt men måste man så måste man :-( jag hoppas på en jätte fin framtid för dig o Denise lycka till med allt ta hand om er älskar din blogg :-)))))))

Lisa

20 januari 2013 19:07

TACK! Det var snällt sagt. Ja ibland orkar man kanske inte riktigt och då blir det som det blir, men man får göra det bästa av situationen. ALLT för att lillan ska må bra

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards