★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 12 juni 2012

Frihet!

Av Lisa - 12 juni 2012 16:06

Det här är frihet!! Inga slangar, inget bihang. Bara jag, Denise och friska luften!

 
 
Ingen bild

Helena

12 juni 2012 17:32

Hej Lisa!

Jag hamnade på din blogg av en slump (och förlåt att jag skriver kommentaren i kanske helt fel sammanhang! haha). Jag är mamma till en liten Liwia som nu blir 3 månader i helgen och som kom "bara" 6,5 vecka för tidigt. Jag fick havandekskapsförgiftning och sedan gick allt mkt fort. Jag var coollugn hela vägen men efteråt då vi låg på Neo kom alla känslor och jag förstod allvaret. Liwia mår prima och vi hade sjukt tur!! Min läkare sa att det kunde gått så mkt värre. vad vill jag med detta då, jo, efter att ha varit på min första föräldragrupp med "vanliga" bäbisar kom behovet att känna igen mig hos fler prematurmammor och jag hittade dig! Er historia och Er kämparglöd! Även om vi har haft tur kunde jag känna igen mig i sååååååå mkt av det du skrivit!! Du är grymt stark och jag blir imponerad av hur du vågar berätta och inte låter detta vara tabu (som det verkar vara).

tack för din blogg!!

Skickar kramar till dig och din underbara Denise!
/Helena

Lisa

12 juni 2012 20:02

Tack! Ja det är verkligen ett stort trauma att gå igenom nåt sår här. Det är olika för alla och det finns så många olika berättelser och skeden, men jag tror att vi alla tampas med samma eller liknande känslor.. Ja ibland verkar det vara lite tabu.. Särskilt vissa saker. Tex det här med att det faktiskt kan vara JOBBIGT att vara mamma, att moderskänslorna inte kom direkt osv. Men jag skäms inte över sånt, däremot så är det otroligt skönt att få ur sig det och sedan få positivt gensvar och få höra att man inte är ensam. Det är guld värt

 
Ingen bild

Zara

12 juni 2012 17:41

Såg mysigt ut men jag bara måste passa på att tipsa om en annan sele som heter Manduca. Man kan ha den fram först och sen när dom blir större kan man bära på ryggen. Den avlastar mycket bättre då den sätts fast även över ditt bäcken och då slipper du bära med ryggen bara...bara ett litet tips! Det har räddat min rygg och sen är det mysigt och smidigt att "slippa" ha vagn hela tiden då man orkar bära dom i sele mycket längre när man har en ergonomisk sele :)

 
Ingen bild

Monica

12 juni 2012 20:32

Ååå,vad mysigt ni har det!

 
Louisefoto

Louisefoto

12 juni 2012 21:50

Åh va mysigt ni verkar ha det.
Gött att va utan slangar.
Kram

http://Louisefoto.devote.se

 
Marylin

Marylin

13 juni 2012 07:10

Så härligt!! Är verkligen en underbar känsla att ha de små i selen:)

http://marylinsvardag.blogg.se

 
Ingen bild

Helena

13 juni 2012 12:11

Absolut, jag tror också att känslorna kan vara lika oavsett historia. Det här med moderskänslan håller jag med om! Det kändes som jag lånade henne bara och frågade hela tiden personalen om jag fick göra si eller så eller om jag fick hålla henne!! ;) Det är fantastiskt skönt att höra att det finns fler, då det inte är riktigt "som vanligt" att vara prematurmamma. :) Det ÄR guld värt! :)

Ha en skön dag!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards