★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 19 april 2012

Torsdag

Av Lisa - 19 april 2012 10:05

God morgon! Sitter på sjukhuset och väntar på ronden. Idag ska vi träffa både doktor, dietist och sjukgymnast. Sen ska både jag och Denise ta prover. Inatt har Denise sovit på mitt bröst hela natten. Det är endast då hon är nöjd. Jag vet, hon blir bortskämd och jag kommer säkert bli olycklig när hon börjar väga lite mer och fortfarande vill sova på mammas bröst.. Den dagen den sorgen!! Dagens vikt: 3386 gram!

 
 
Ingen bild

Alexandra

19 april 2012 10:14

Det är nog ingen fara att hon sover på ditt bröst, hon är ju även van att sova själv redan. Min dotter sov i vår säng de första två månaderna men nu sover hon i sin säng o det var inga problem att få henne att sova där! :-)

 
Rebecca

Rebecca

19 april 2012 11:28

Elise sov på mitt bröst från början också, annars sov hon jättedåligt och då sov jag typ ingenting. Sen hade vi henne mellan oss "i" amningskudden och det funkade bra. Nu ligger hon bredvid mig eller mellan oss och är nöjd med det. Det sägs att prematura barn behöver extra mycket närhet :)

http://rebeccaelisabethandersson.blogg.se

 
Lotta

Lotta

19 april 2012 11:42

Det är helt omöjligt att skämma bort ett barn med kärlek och närhet så känn inte så :) Bortskämda blir det med överdrivet mycket sötsaker och grejer direkt de pekar på det.

De flesta småbebisar har en period kring 1-2-månadersåldern när de bara vill sova på mammas bröst. Visst är Denise där nånstans i korrigerad ålder? Hursomhelst så går det över, som de flesta andra faser :)

Sen måste jag säga att det är starkt av dig att be om och ta emot hjälp nu när tillvaron känns så tung. Att äta medicin ett tag för att komma till ytan har varit räddningen för mig under min förlossningsdepression så tveka inte att ta upp ämnet med din läkare om du känner att du behöver en knuff i rätt riktning <3

http://knyte.wordpress.com

 
Ingen bild

Sofia

19 april 2012 12:11

Stora tjejen :) vet du när det blir operation eller är datumet inte bestämt? stor kram till er

 
Ingen bild

Linda, med den vinkande dottern

19 april 2012 12:30

Äsch, bortskämd skulle jag inte kalla det! From time to time sover min 9 månaders på 7500g på bröstet, mysigt skulle snarare kalla det :) Hoppas ronden gått bra!

 
Ingen bild

Emma

19 april 2012 12:43

Jag tycker du gör helt rätt i att göra det som Denise trivs bäst med. Om hon är trygg och nöjd hos dej så ska hon självklart vara där. Barn kan inte bli bortskämd av kärlek och närhet. Jag tycker du gör det jättebra!

 
Ingen bild

hanna

19 april 2012 12:44

Hej. är inne å läser din blogg dagligen. fick ett tvilling par i septmber men dom va inte beräknade fören i november så vi har också legat på barn4. Ville bara säga att båda våra gärna sov på bröstet. Å det har gått som en dans att få dom att sova i sina sängar när vi kände att det var dags att sluta sova på bröstet. så det behöver inte bli jobbigt. kämpa på. det kommer att vända:-).

 
Ingen bild

Caroline

19 april 2012 12:45

Hej!
Är så glad över att allt ha gått så bra. följer din blogg dagligen. Och dom små ska skämmas bort. mina små ha oxå haft perioder då dom sovit på mitt bröst över natten. och sömn är så viktigt och funka de för er så är de toppen. många gånger ha man tänkt att man skämmer bort dom så otroligt mycket. och ska hon sova på mitt bröst tills hon är 14 år eller??? men allt sker naturligt och helt plötsligt vill dom inte ens sova hos en. man ska aldrig vara rädd för att skämma bort dom med kärlek. många har alldeles för brottom och med att göra deras småttingar stora.
Alla sätt är bra förutom dom dåliga! Och följ alltid hjärtat så bli de bra. <3

 
Ingen bild

Moster S

19 april 2012 13:40

Bebisar kan aldrig bli bortskämda. I ditt fall med bebisen på bröstet, tror jag hellre att det leder till trygghet :) KRAM!

 
Ingen bild

Monica

19 april 2012 15:47

Klart hon vill sova på bästa och tryggaste stället! Mys!

 
Ingen bild

Jenni - Tildes mamma

19 april 2012 21:16

Tilde över två år, dock bara 10 kg tung sover ofta o gärna fortfarande på bröstet, riktig känguruunge efter Uppsala tiden:) säger som tidigare, gör det som funkar o ni båda får mest sömn av.

 
Ingen bild

Yvonne Kvant

19 april 2012 22:26

Tänk på alla stunder som ni inte fått tillsammans eftersom du inte har ammat henne. Man får skämma bort henne, sen får man stå sitt kast.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< April 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards