★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 20 april 2015

grubblerier. .

Av Lisa - 20 april 2015 19:08

Den här dagen har varit extremt lång och jag har grubblat mkt.. inte många leenden på mina läppar idag.. Hade läkarmöte iaf och hon (liksom alla andra) funderar på vilken hjälp jag egentligen behöver. . Efter ett långt samtal kommer vi in på metadon och subutexprogrammen. . Jag ser mig själv i framtiden.. en sliten tant som går till vårdcentralen varje dag och tar mitt metadon för att livet ska fungera. Jag vill inte vara så. Är jag sån? Är det DEN hjälpen jag behöver? Jag har just accepterat att jag faktiskt måste ha min adhd medicin. . Men ska jag behöva ännu en drog i systemet för att funka? Tankarna snurrar och jag ser annorlunda på mig själv. Från missbruk till medicinering .. med samma preparat. . Fast under ordnade former. Känns som en jävligt skum tanke. En ny tanke som jag aldrig ens gett en sekund förut. Min nya handläggare på soc säger iaf att det finns tillräckliga belägg för att sätta ett LVM på mig om jag skulle vägra att genomgå vården som kommer erbjudas. LVM vill jag inte ha.. men jag vet inte vad jag behöver så jag bugar och bockar och lägger mitt liv i händerna på snillen som spekulerar och hoppas på att dom hittar en bättre lösning än jag själv hittills gjort.

 
 
Ingen bild

En beundrare!

20 april 2015 19:29

Men sluta grubbla! Läste din blogg förut men sen så har jag tappat bort mig lite och sen kommit hit igen :)
Kan du inte tänka dig att för ett år sen så grubblade du över Denise, om hon skulle överleva, och hur livet skulle se ut. Och varje dag gick du i ovisshet om hon skulle finnas hos dig hela livet elle bara en liten stund.

Jag ser dig inte som en sliten tant, mer att du haft det riktigt tufft och att ditt förflutna kommit ikapp dig!

Det är svårt att se sig själv, men efter det du ha varit med om Denise när hon var nyfödd så är det här mest en skit sak!

Tänk såhär, du vet inte hur länge du har ditt barn hos dig vs. Du ska gå ett program som ska hjölpa dig.
Vad tycker du låter värst?

Stå på dig för du är ett badass och alla hamnar på botten nån gång, vi är olika så situationerna varierar.
Men du är hel grym och jag tror på dig!

Hade du varit en nära vän så hade jag skakat om dig och frågat om du är helt knäpp som verkligen ser dig själv som en sån person för det är du inte!!

Kram på dig, det här kommer du klara hur lätt som helst om du bara tillåter dig själv göra det! :)

 
Ingen bild

Marie

20 april 2015 20:16

Ditt liv verkar vara ett helvete just nu, kanske ingenting mot hur det har varit - men det är först nu som vi läsare har börjat förstå.
För mig kom det som en blixt från klarblå himmel att du hade en drogproblematik. Förstod inget, anade inget och skulle aldrig i min vildaste fantasi gissa på det heller.
Jag såg dig bara som en starkt kämpande mamma till ett barn som fick en tuff start i livet. Så ser jag dig fortfarande. En starkt kämpande mamma!

Jag kan ingenting om droger, lever i en naiv värld och förstår inte hur man får tag i droger osv osv.
LVM (lagen om vård av missbrukare?) vad menas med det i praktiken? Vad är det för skillnad på det och behandlingshem som du önskar komma till?
Metadon? Varför? (som sagt jag är naiv och okunnig).

Är du på psykiatrisk klinik just nu? Pga tidigare problem eller för att du tagit droger igen?


Jag tackar för att du delar med dig av ditt liv och jag hoppas att vi läsare kan ge dig stöd, hopp och uppmuntran genom vår tro på dig!


Önskar dig lycka!

 
Ingen bild

Me

21 april 2015 08:26

Jag hamnade verkligen inte rätt när dom valde min sista behandling men då fanns äntligen viljan hos migsjälv att bli bättre så jag tog den och gjorde vad jag kunde där på egen hand. Är viljan hos dig stark kommer det kvitta vad dom säger. Men brukar inte subutex vara en period bara tills du klarar dig utan? kanske du kan ta om det bara är för att inte falla i början?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards