★ 399 gram ★

Alla inlägg under mars 2015

Av Lisa - 31 mars 2015 09:55

Känner mig så jävla ledsen idag. Vaknar med en klump i magen och tittar på den tomma barnsängen bredvid min säng. Hur kunde det bli så här? Hur fan kan man göra som jag har gjort? Droger är en gåva från djävulen som förvrider hjärnan och tillvaron och krossar allt gott och all kärlek som finns i livet. Jag hatar mig själv för att jag föll, men jag får inte glömma att jag faktiskt tagit mig upp igen. Nu vill jag bara att allt ska vara som vanligt igen.. men det är inte som vanligt och jag kommer att få kämpa varje dag för att få ordning på allt igen. Ekonomin är kaos, känslorna stormar och kroppen är trött. Jag vill jobba, jag vill ha min fina dotter hos mig, jag vill ha mitt körkort tillbaka och jag vill leva igen!! Jag vill att alla ska lita på mig igen.. men tillit är något jag måste förtjäna. . Det känns bara som att allt det här är för mycket! Hur ska jag orka? Jag har förstört allt jag hade byggt upp och livet ligger på marken skärvor.
Jag kommer att resa mig, jag kommer få tillbaka allt, men idag sörjer jag och idag slår jag på mig själv.. Jag längtar efter min älskade dotter! !

Det vackraste jag vet

Av Lisa - 29 mars 2015 07:59

God morgon. Jag börjat bli som en riktig gammal tant och vaknar tidigare och tidigare varje morgon. Men men. Det är väl bara bra egentligen så att man är van att kliva upp tidigt när det blir dax att komma ut i arbetslivet igen. Just nu håller jag på att bli tokig av att gå hemma och vänta på att försäkringskassan ska bli klar med sin utredning. Blir dom klar och jag får min halvtidspension igen så kan jag ju fixa jobb igen. Men så länge det inte är klart så skulle jag behöva jobba så mkt för att ha råd med livet så ja skulle säcka ihop. Så mkt har jag iaf lärt mig genom åren. Och jag tänker inte riskera att krascha och kanske ge mig själv en chans att tycka att enda utvägen är ett återfall. NEJ NEJ NEJ. Jag får stå ut med den här usla ekonomin några månader till för det kommer bli bättre .. det är bara det att jag just nu svävar i ovisshet. .

Denise är hos Pappa igen nu och jag och Tony är uppe i Ramsele. Det kom ju MASSOR av snö i förrgår och igår var det ett strålande väder så vi passade på att ta en skotertur och få lite sol i ansiktet. Men idag är det mulet och tråkigt igen och jag känner mig förkyld..
Ha en bra söndag alla vänner!

Av Lisa - 24 mars 2015 17:38

Jahapp. Då har man drabbats av barnsjukdom då.. Ögoninflammation fy bläääää och usch. Så idag håller jag mig på avstånd från fisen. Men imorgon bitti kommer hon igen. För vi ska på sjukan klockan tio och göra pricktest. Måste kolla om hon har nån födoämnes allergi eftersom hon har haft nässelutslag flera gånger. . Hoppas hon tål nötter för det är det bästa hon vet och närings inehållet är ju hur bra som helst .

Även kaffe är en favorit. Jag får aldrig dricka kaffe själv och Denise är såklart bästa kaffesällskapet.

Igår skulle vi till min farfar som fyllde år. Denise tog fram alla sina smycken och tog på sig ALLT. Haha. Men innan vi åkte så bestämde hon sig för att vara utan smycken.

 

Av Lisa - 22 mars 2015 16:00

Trodde att det skulle bli svårt att komma in i mammarollen igen efter allt som varit. Var rädd att vi skulle ha glidit ifrån varann och att vi knappt skulle känna varann. Rädd att jag skulle ha glömt hur man är mamma..

Jag hade fel. Jag är mamma, och jag har varit det hela tiden även om allt varit upp och nedvända världen i några månader. Det sitter i ryggmärgen och nu känns allt precis som vanligt igen.

Av Lisa - 20 mars 2015 13:45

Fullt upp med mys, bus, träning och solförmörkelse ?

Av Lisa - 18 mars 2015 09:35

Om ett par timmar ska jag gå å hämta lillfisen på dagis. Hon får inte va där nå länge idag för jag längtar så mycket efter henne! Välkommen hem stumpan!

Av Lisa - 14 mars 2015 16:19

Har njutit i solen hela dagen. Lugnt tyst och fridfullt.. okej. Liiiite rastlös blev jag en stund men i det stora hela så är det bara skönt att vara någon annanstans än hemma.

Av Lisa - 13 mars 2015 16:14

Fint väder, stuga, lugn och ro.. Härliga tider!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards