★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 12 mars 2014

Första stegen!!!

Av Lisa - 12 mars 2014 06:54

 

Ja herregud,d et var en STOR dag igår!! Jag skulle hämta Denise hos mormor efter skolan och näsr jag höll på att klä på henne så sprang hon plötsligt iväg.. haha. Inte bara ett steg. Jag tror det blev 5 eller 6 steg. Hon var inte medveten om att jag inte höll i henne, men så fort hon märkte det så druttade hon på rumpan. Sen ägnade vi kvällen åt att öva och öva och öva. Några steg kan hon ta, men än är hon ostadig. Det är nu hennes "snygga" tyghjälmar VERKLIGEN kommer behövas!

 

Gick på en liten prommis igår och jag skulle lyssna på musik i mina rosa lurar.. Tror ni jag fick det? Nä för dom, skulle Denise ha.. Och vad var det för musik? SKRILLEX!! Kanske inte världens barnvänligaste musik men hon satt som förtrollad.. (vettskrämd kanske haha) Sen gick vi hem till Morbror Per, Emma och lillkusinen Noelle (som har vuxit ikapp) och visade upp de små stegen som som vi övat på.

Pratade med dagis igår  om hur nvi på bästa sätt ska göra så att Denise kommer i kontakt med så lite baciller som det bara går trots att hon är på ett ställe med en miljon barn.. Vi bestämde att jag ska försöka komma med henne vid tio dom dagar jag läser hemma. För då är det utevistelsefram till lunch.. Och antingen så sover Denise då och får äta sin lunch lite senare, eller så får hon lägga sig och vila efter lunch.. Sen hämtar jag henne oftast vid två, så då hinner hon iaf inte kramas och pussas heeeeeela dagen.  Ofta när jag kommer och hämtar henne så ligger dom i små högar på golvet och brottas, kramas, leker och skojar. Känns tråkigt att det enda jag kan tänka på är hur många smittor hon kan få, istället för att unna henne att ha kul med sina kompisar på dagis.. suck.. Men hon växer och blir större och jag är övertygad om att hon kommer vara stark nog att bekämpa det mesta inom ett par år!!

   

god morgon

 
 
Ingen bild

Ulrika

12 mars 2014 07:55

Vad roligt att hon har börjat gå!! Vår tjej började också gå sent (prematur + cp) och kan säga att det blev en stor förbättring med sjukdommarna i och med det. Troligen fick hon i sig bra mycket mer baciller när hon kröp och blev smutsig om händerna hela tiden. Heja Denise! :)

Lisa

12 mars 2014 11:44

ååh det låter ju jättebra.. men än är det nog ett liiitet tag kvar tills hon börjar gå "på heltid" så att säga. Men hon är verkligen på språng

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards