★ 399 gram ★

Alla inlägg under april 2014

Av Lisa - 29 april 2014 17:09

           

Hej på er! Här är allt som vanligt förutom att jag blivit totalt värdelös på att dela med mig om allt som händer.. Vissa saker kan man helt enkelt inte skriva om och det har varit en period som för min del varit som en barg och dalbana..

Igår var Fisen och gjorde EEG. Mormor följde med henne eftersom jag var i skolan. Det hade gått hur bra som helst.

Imorgon ska vi på öron/näsa/hals och kolla upp om hon behöver ta bort halsmandlarna och även kolla ena örat som har en inåtbuktande trummhinna.. Efter det : Pricktest för att se om hon ärvt mammas pollenallergi. .. Habben på Fredag... pjuh. Ja så här ser mina veckor ut. Inte konstigt man har svårt att få det att gå ihop. Hinner knappt känna efter hur jag själv mår. Alldeles nyss började jag bli irriterad över att jag är så trött.. Kollade tempen och såg att jag hade 38.6 Konstigt att kroppen inte funkar som den ska då .

Vi kör just nu på med extra inhalationer med både aeromir och koksalt för Denise är VÄLDIGT rosslig. Hon hade tydligen både moraxella och pneumokock-bakterier när dom tog odlingen. Så det var jävligt tur att hon fick antibiotika tidigt annars hade hon väl legat med lunginflammation nu..


Jag blir så fruktansvärt slut av allt det här. Mediciner hit och dit och tusentals olika besök på olika mottagningar och en ständig oro och man sover med ett öga öppet varje natt. Nu har hon börjat sova hos morbror en natt i veckan och hos mormor en natt, så jag får lite avlastning.. Det här med stödfamilj blev jag lite avskräckt av eftersom det inte alls funkade med den kvinnan som vi fick förra gången. INTE ALLS! Kändes sååå konstigt alltihopa. Bättre att hon får vara med människor som känner både henne och mig väl. Det känns mer naturligt.


Igår började skolan igen så nu är det bara till att plugga. Känns konstigt efter 4 veckors ledighet men jag kommer nog in i gängorna snart igen..

Av Lisa - 26 april 2014 01:24

Av Lisa - 22 april 2014 08:09

Ja nu är det snart sommar alltså! !

Och här vaknar vi med grönt snor och en morgontemp som jag inte gillar... Suck. . Hoppas det inte blir nå skit igen nu när fisen ska till pappa i några dagar.
Nä nu ska vi va positiva här! Men vi skippar dagis denna vecka! Vi klarar oss bra ändå. Denise får vara med mormor idag medans jag jobbar.

Av Lisa - 20 april 2014 22:08

Som jag många gånger nämnt så har jag en väldigt väldigt snäll dotter som aldrig har varit särskilt högljudd eller gnällig av sig. Hon sover på nätterna och har för det mesta alltid varit väldigt nöjd, trots sina jobbiga sjukdomsperioder och allt hon ständigt får gå igenom. .

Ny har hon börjat bli lite större och börjat inse att det hon gör och hur hon beter sig, påverkar vad som händer runt omkring. . Man testar gränser. . Kollar reaktioner och protesterar kraftigt när det inte blir som man vill..
Det jag börjar fundera på är hur fasen man ska klara av alla dessa faser och lyckas göra på rätt sätt utan att brinna! Jag kan med handen på hjärtat säga att jag har rätt kasst tålamod men även jag kan bli jääävligt tjurig. Men nu ska jag vara vuxen och reagera på ett vuxet sätt i alla lägen.. pjuh. . Kan lätt bli maktkamp och tävling i tjurighet om nåt år ifall jag inte lär mig en massa strategier för hur jag ska göra i olika situationer. . Har iaf börjat inse en sak redan nu: Denise tar inte mig på särskilt stort allvar när jag är "sträng". Ni ska se henne när morbror säger åt henne nånting. . Då blir hon som ett litet ljus. ..hmm.. jaja. Lite kvälls funderingar. ..

Av Lisa - 19 april 2014 23:28

Ja.. är det påsk så är det. Got NO more to say

Av Lisa - 19 april 2014 08:04

God morgon! Idag är man lite svullen om magen, men ett gympass gör nog att det känns bättre sen!

Min finfina vackra lilla plutt var såååååå elak igårkväll så jag höll på att bli tokig.haha . När hon blir övertrött så blir hon helt crazy nuförtiden och jag pallar inte riktigt det.. Mitt tålamod är nog inte det allra bästa en fredagskväll bland massa folk och man är trött, mätt och vinblaskig i magen. .nja. . Mitt tålamod är nog aldrig särskilt bra nätet gäller skrik och höga ljud. Så det är tur jag har ett barn som sällan skriker. (Jag skyller på dampen)

Av Lisa - 18 april 2014 19:38

Kör väl ett litet bildrace

Av Lisa - 16 april 2014 18:12

Spagetti gjord på svarta bönor. Jo vi ör nyttiga i den här familjen.

Äter mycket fisk och grönsaker och undviker halvfabrikat osv osv...

Ända tills mamma känner suget komma smygandes. Hahaah


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards