★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 17 augusti 2013

Inte lätt..

Av Lisa - 17 augusti 2013 17:19


     

"De e inte lätt å va liten" säger man ju..  I Denises fall är det verkligen så. Det börjar bli mer påtagligt nu hur liten hon egentligen är. Nu när det är dags för dagis. Idag var vi och skulle köpa en lekhjälm.. Suck! Dom provade att göra den så liten som det bara gick, men ändå så var den så stor så homn kunde bada i den. Ingen mening att köpa en sån förrän om ett år eller nåt. Kanske finns någon annan sort?? Nån som vet?

Samma sak med regnkläderna. Har beställt en Regnoverall.. Minsta storleken var 80.. Och det är ju för stort. Men det går ju iaf att vika upp ärmar och ben, så det är inte lika farligt. Och så köpte hennes pappa ett extra regnställ idag i samma storlek. Det kommer hon kunna ha VÄLDIGT länge!

Ikväll blir det tacos hos oss! Min bror med familj kommer hit, och Denises pappa kom hit idag också..  Känner mig lite gladare idag faktiskt, än vad jag gjorde igår.. Självklart finns alla problem kvar, men just nu orkar jag inte tänka på dom!

 

Provade en cykel idag :)


 
 
Mamma till Eddie & Wilton

Mamma till Eddie & Wilton

17 augusti 2013 19:14

Nyfiken på hur stor hon är nu ?!

http://eddiesmammaemma.blogg.se

Lisa

17 augusti 2013 19:32

ca 9 kg och 75cm

 
Ingen bild

sara

17 augusti 2013 19:42

Lilla nisen...! Men ofta så brukar ju "små" barn bli hårdare och kunna handskas med saker o ting på sitt eget effektiva sätt. Alma är oxå liten... trots att hon är fullgången.. hon är 7 år å 111 cm lång och 20 kg... hon bär strl 116 i kläder...
Och hon har hittat sina sätt å kunna hävda sig bland alla större kamrater! :) bitas va en favorit. ... ;) men nu är de mer "iskallhet" och att prata ner personen d gäller :)

 
Ingen bild

Milla

17 augusti 2013 20:26

Köpte en regn overall idag till min grabb, såg på Lindex att de hade strl 74!

 
Sofie - Livet på landet med två små!

Sofie - Livet på landet med två små!

17 augusti 2013 21:38

Lilla tösen.. Inte lätt inte..

Men så fräck cykel!
Var hitta ni den?

http://lillgarden.blogg.se

Lisa

18 augusti 2013 11:41

i en sportbutik här i sollefteå

 
Ingen bild

Gunilla

17 augusti 2013 22:22

Skönt att du mår bättre!! Det kommer att ordna sig!! Kram

 
Ingen bild

Anonym

17 augusti 2013 22:28

http://www.syskonhuset.se/babyklader/121-regnbyxor-till-baby.html

Där finns det regnbyxor från storlek 74. Dom är jättebra, en kompis hade det till sitt barn när hon var i skogen och kröp runt. :)

 
Ingen bild

Mamma til Theo

18 augusti 2013 18:29

Hej,
Ni kan få en hjälm från HAB utan kostnad, kolla med sjukgymnasten. Vår son Theo är född i v. 25 och har väldigt dålig balans och har därför fått ha hjälm i perioder.

Lisa

18 augusti 2013 18:44

Ska kolla det med dom. Tack

 
Ingen bild

Emma

18 augusti 2013 21:12

Min dotter passade inte heller i någon lekhjälm när hon började på dagis, så hon fick ha sin cykelhjälm med grönt spänne (stl xxs).

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards