★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2013

Vad gör man åt sånt här???

Av Lisa - 8 augusti 2013 17:53

 
 
Mette

Mette

8 augusti 2013 19:03

Exakt sådär gör min 10 månaders son. När han slabbar för mkt tar jag bara bort det han har i handen, oavsett om vi just då äter mat. Tålamod. Det går över.

http://www.djurflocken.se

 
Ingen bild

Ulrika

8 augusti 2013 19:18

Gapskratt! Vilken liten buse! Förstår din frustration. Det enda du kan göra tror jag är att säga nej och aj, aj och visa att du inte tycker om att hon gör det.

 
Ingen bild

Kristina

8 augusti 2013 19:57

Haha, fontänen är vi bekanta med! Tydligen är det kul att göra så :-) Sen en månad tillbaka serverar vi dryck i glas, eftersom vi insåg att sonen kunde hantera det, och efter det bytet har jag inte sett fontänfasonerna. Istället rinner det över när han är för ivrig så haklappen behövs definitivt fortfarande.

 
Ingen bild

Lisa

8 augusti 2013 20:53

Söt tjej. Min dotter gör likadant, inte det man önskar när man har små tjejer med historia av att inte proppa i sig mat direkt. Jag tänker att de övar munmotoriken och utvecklar matglädje, eller något. Jag försöker att varken skratta eller säga ifrån, som du gör på videon, badar, torkar och tvättar efteråt... Denise verkar ju från andra inlägg kommit hur långt som helst med maten och skjutit iväg i vikt

 
Ingen bild

Annica

8 augusti 2013 21:41

Hahaha, vilken liten skitunge... Man ser ju i ögonen att hon vet att man inte får göra så, men ändå så kul :).

 
Ingen bild

Ellen

8 augusti 2013 23:52

Min dotter hade också en sån period. Och jag som hatar kladd....

Det var bara att ignorera,märkte hon att jag blev upprör var det ju bara ännu roligare. Och så ville jag inte skapa något obehagligt kring matsituationen eftersom vi haft problem med ätandet hos henne.

Dock är det bra att klä av ungen och ha en vaxduk under stolen. Vi hade plaststol så det var bara att bära in ungen i stolen till duschen efter varje måltid.

 
Mari

Mari

9 augusti 2013 21:26

så gjorde min pojke oxå en tid. Jag resonerade så att eftersom han inte drack utan spottade ut det så var han inte törstig. så jag tog av han det. Det fick bli liv i lådan, det får man ta. Så klart testade jag igen senare, men om samma sak igen så tog jag bort den. Det är säkert skönt i munnen när de gör så. verkar som många barn gör samma sak, så är väl en del utav utvecklingen, eller nånting som de kommer på som är roligt/skönt.

http://mixan.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19 20 21
22
23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards