★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 5 augusti 2012

Morgonsvammel

Av Lisa - 5 augusti 2012 07:32

God Morgon säger jag och Nisen! Tidig morgon och solen skiner. Denise ligger på golvet och tittar på TV och jag sörplar i mig mitt morgonkaffe och tycker liiiite liiiite sånd om mig själv. Ja, det är den veckan i månaden som jag faktiskt FÅR tycka synd om mig själv och jag FÅR vara sur på min gubbe och allt det där! 


Dagens LCHF frukost fick bli:

Turkisk yoghurt + lite sojamjölk, massa olika malda nötter och mandlar + linfrön och pumpakärnor och självklart mina huvudingredienser: KOKOS och KANEL!    (beroende)

Ja, nu har jag kört lchf i över en månad.. Ja, jag gick ner några kilon där i början men jag vet ju av erfarenhet att mycket av det man tappar (om inte allt) där i början är vätska.. På mig är det så iaf, för när jag har mina ätardagar så kan jag gå upp 1,5-3kg. Av att äta gott EN ENDA DAG! Men det försvinner efter att jag gått tillbaka till LCHF igen efter ett par dagar. Nu har det liksom stannat av.. PÅ VÅGEN iaf. Jag vet att jag borde använda måttband, men av ren lathet (?) eller rädsla för centimetrar och verklighet så blir det aldrig av. 

Jag tror att om jag ska få fart på det här ordentligt så måste jag skippa mina ätardagar, eller iaf dra ner på dom lite. Jag svullar ju verkligen HÅRT när jag unnar mig. haha. Inte så hälsosamt kanske. 

Men nu känner jag att jag kommit igång med träningen också, så nu borde det börja hända saker. Jag tänker inte ge upp än, även om det går långsamt för jag trivs jävligt bra med den här kosten och jag tror jag skulle kunna leva på det här hela livet. Det känns ju inte som en diet. Jag går inte omkring och är hungrig och mår dåligt, snarare tvärtom! Nä, jag fortsätter så här och satsar på att få bort döfläsket runt magen med rolig och hård träning! Jag älskar ju att träna så vad är det för konst?   

Så här ungefär har det sett ut sen jag flyttade hit.. Lite väl glest mellan passen än så länge, men det är inte lika lätt att komma iväg nu som det var förut. Lilla Nisen finns ju i mitt liv och hon lämnar man inte till vem som helst   


Nä, nu ska jag ta rätt på min tös här! Hon ligger och hickar på golvet och luktar lite konstigt.. 


Ha en bra dag alla! Det ska familjen Decker ha!

 

 
 
Ingen bild

Denise

5 augusti 2012 09:47

Hej! Ett tips angående träningen nu när man har en liten som största fokus i livet är att sätta ett promenadmål för veckan. Själv la jag ribban högt och har sagt att jag skall promenera 14h/vecka. Lilleman kan följa med på samtliga promenader, men ibland då han stannar hemma med pappa får stavarna följa med istället. Så fortsätt du med kosten du trivs med och fundera om du kunde lägga ett mål med träningen istället?! Ha en skön söndag! :)

Lisa

5 augusti 2012 12:27

Promenader tar vi ju varje dag redan. Ofta två gånger. Träningen får jag anpassa till när jag har barnvakt . Nu har Fredrik semester och då kan ju han ta henne men sen får jag nog försöka göra upp med mormor och morfar om lämpliga kvällar. Jag går ju bara på grupp pass också, så det är bestämda tider på kvällarna. Men mitt mål är iaf att få till MINST två pass, gärna tre varje vecka

 
Ingen bild

Mamsen

5 augusti 2012 22:13

Momma ställer upp!!

Lisa

6 augusti 2012 01:21

Bra Momma

 
Maria mamma till Tilde och Minnah

Maria mamma till Tilde och Minnah

8 augusti 2012 17:52

Va stor lilltjejen har blivit ha följt er sedan hon föddes men nu har jag inte varit in på länge och kikat så stor hon blivit :)

http://mariaenliten.blogg.se

Lisa

8 augusti 2012 19:10

Ja hon växer så det knakar!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards