★ 399 gram ★

Alla inlägg den 1 augusti 2012

Av Lisa - 1 augusti 2012 17:47

Ja, så har vi varit på barnmottagningen med lilla Nisen idag då. Har träffat en väldigt bra läkare. Vi har setts en gång tidigare i Övik och han är en väldigt lugnm trevlig och behaglig doktor. Inte en sån där stressad läkare som inte har tid att lyssna och diskutera saker. Vi pratade om det mesta och kunde bolla saker fram och tillbaka. Vi fick ha åsikter och det kändes riktigt bra. 

Vi pratade bland annat om det här med apne´larm som jag varit inne på att jag vill ha nu när man kanske inte alltid sätter på saturationsmätaren.. Doktorn berättade att det är väldigt omdiskuterat om ett apne´larm verkligen fyller någon bra funktion över huvud taget. Han sa att den största risken är att det kommer att falsklarma mest hela tiden eftersom vi människor i alla olika åldrar har oregelbunden andning. Man kan alltså göra andningsuppehåll utan att det är farligt, och då blir det ju bara dumt om det ska larma. I vårt fall tyckte han verkligen att en saturationsmätare var bättre att ha. Men han tycker inte att vi ska ha den på henne hela tiden, för nu är det VÅR tur att vänja oss av med saker.. Ja, jag kan ju erkänna att det här med larm och mätare, det vill jag nog ha mest för min egen skull.. Så att jag ska kunna slappna av och göra något annat än att titta på Denise när hon sover. Men så kan man ju inte ha det hela tiden! "Nu ska allt från neo-tiden och intensivvården avvecklas steg för steg" (för att citera doktorn)  Pjuuuh! Det blir hårt det här! Vi får självklart ha kvar saturationsmätaren och han föreslog att vi ska ha en sån hemma i MINST ett år eftersom vi inte vet hur hon skulle reagera på en förkylning och så.. Samma med syrgasen. Den behåller vi, men vi behöver inte använda den. 

Lungorna lät bra, hjärtat pickade fint och allting annat var precis så som man kan förvänta sig av en "23:a"  och kanske lite bättre till och med!  (stolt mamma)

Vi ska halvera pulmicort-inhalationerna för att se om det gör någon skillnad och det skickades remiss till sjukgymnast för att få all utrustning vi behöver och öven för att kolla upp hennes nacke som jag tycker är lite sne ibland.

Fick svar på allt som jag funderade på för en gångs skull. Och lite till. Det är inte ofta man känner så efter ett läkarbesök.


Nu är det fix och trix i vår nya fina hall som gäller! Nytt golv i hallen, och även nya köksstolar har införskaffats idag!

 

 

Kommer bli fint när man är klar :)

 

och så här ser dom nya stolarna ut!

Av Lisa - 1 augusti 2012 16:19

Äntligen nytt golv!!!!

Av Lisa - 1 augusti 2012 08:34

På morgonen är det helt okej att köra LCHF :)
På kvällen är det dock inte lika kul!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards