★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 29 april 2015

Ljusning

Av Lisa - 29 april 2015 14:33

Ja då har man varit på hemmaplan ett par dagar då. Det fungerar bra än så länge och igår var jag på mitt första NA möte på 7 år. Kändes skönt faktiskt att komma dit och nu lär det inte ta emot lika mycket att gå till nästa möte. Även om jag inte är 100% överens med allt i tolvstegs programmet så är det bättre att gå på möte ön att sitta hemma och gömma sig och vänta på att börja känna sig som en del av samhället igen.
Idag har jag pratat med min handläggare på försäkringskassan. Jag är ju under utredning för att bli halvtidspensionär och nu är utredningen klar och handläggaren föreslår 50% sjukersättning. Så nu väntar jag i stort sett bara på ett beslut. Gud så skönt om allt går i lås! Då kan jag jobba 50% sedan och jag slipper känna stressen över hur jag ska orka jobba och hur man ska få ihop det ekonomiskt. Ett ljus i tunneln och ett steg på väg i rätt riktning.
Imorgon åker jag till övik igen för att få några dagar med min lilla plutt igen. Längtar efter henne så hjärtat går i kras när vi är ifrån varandra så jag kan lila gärna åka dit. Som tur är så är jag och hennes pappa vänner även om vi valt att inte leva ihop. . Så vi klarar av att vistas under samma tak och även farmor är med, så vi är tre stycken som tar hand om fisen.. Men sen tycker ja nog att det börjar bli dax för henne att komma hem till Sollefteå ett tag så hon inte glömmer bort alla kamrater på förskolan och alla släktingar som längtar efter henne här hemma!

 
 
Ingen bild

U

30 april 2015 15:27

Har följt dig i ett par år och din/er situation berör mig in i hjärtat. Har aldrig varit i kontakt med droger och har svårt att förstå hur det är att känna ett sånt sug att man väljer att ta droger trots alla risker. Men jag är ödmjuk inför att jag inte har alla fakta och önskar dig och Denise all lycka. För hennes skull, och din egen såklart, så måste du fixa det här. Du har valt att skaffa barn och då gäller det att sätta barnet först. Jag tror på dig och din förmåga. Kämpa! Skickar stärkande tankar och energi. Hälsningar från en trogen läsare

 
Jenny

Jenny

5 maj 2015 23:37

Hej! Första gången jag läser din blogg och har inte hela bakgrunden klar för mig. Men jag vill ändå säga att det är bra att du kämpar mot drogerna och att du har NA möte att gå på. Du har en fin dotter värd att kämpa för och kämpar gör du. Själv finner jag styrka i sinnesrobönen även om jag aldrig har missbrukat vare sig droger eller alkohol. Tycker det är bra att du bloggar om droger, det behövs. Jag möter ofta föräldrar till barn som dött pga missbruk. Stor varm kram till dig <3

http://www.mittofrivilligaliv.se

 
Ingen bild

Denise

6 maj 2015 19:47

När det blir tyst här blir man numera orolig vad som händer eftersom det varit lite trassel senaste gångerna det tystnat.. Hoppas du mår bra och får den hjälp du behöver!
Kram, Denise

 
jenny

jenny

9 maj 2015 16:33

Hej. Snubblade över dej idag och har läst en del i din blogg .
Och ville bara skriva att kämpa på du har nåt fint att kämpa för :)
Styrkekramar :)

http://missispiggis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2015 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards