★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 14 april 2014

krasch

Av Lisa - 14 april 2014 19:53

Ja jag vet inte vad jag ska säga riktigt. Alla skriver så fint om hur stark jag är och vilket bra jobb jag gör men egentligen så är det ingen som alls vet annat än det jag skriver om.. vardagen är just nu ett helvete. Jag har gått in i den där omtalade väggen och jag orkar INGENTING! Jag strular till det och jag gör saker ännu värre. . Så här är det i mitt liv: Har jag EN dålig dag så är det något som kommer i kläm eller missas. . Nu har jag haft mer än en dålig vecka och mitt liv är kaos. Tur att Denise har släktingar som kan hjälpa till när mamma kraschlandar!
Imorgon ska jag iaf träffa doktorn.. För min egen skull. Det är så mkt med fisen hela tiden så jag har liksom inte hunnit känna vart jag själv är på väg. ..

.....to be continued

 
 
Charlotte & Emil

Charlotte & Emil

14 april 2014 20:09

Jag å Emil skickar några styrkekramar!
Men glömde inte att Denise kunde inte fått en bättre mamma! Vi alla kan krascha ibland. Kram!

http://Annacharlottesvensson.blogg.se

Lisa

14 april 2014 20:27

Tack

 
Ingen bild

Lotta

14 april 2014 20:57

Hej! Jag tycker det är otroligt att du int kraschat långt tidigare. Så mycket krångel som ni haft.

Verkar vara en härlig tjej du har. :)

Kämpa på! Tillsammans e ni starka!

 
Ingen bild

Annica

14 april 2014 21:06

Men du, det är väl inte konstigt att verkligheten kommer ikapp även dig.. Allt har ju handlat om Denise de senaste två åren. Tycker du klarat dig länge ändå ❤️
Superbra att du tar hjälp, du är så otroligt duktig & stark... Tusen massa kramar 😃👍

 
Tirja

Tirja

14 april 2014 21:09

Det finns ingen som inte kraschar nån gång.
Du är stark och du är en bra mamma.
Men du måste även få vara dålig ibland, inte orka inte hinna med.
Livet är så, och med tanke på hur mycket du får jobba i motvind med Denise så är det inte konstigt att det i bland verkligen inte finns mer ork!
Jag känner dig ju inte, men jätte ofta vill jag bara packa min väska och ta mina två barn och åka "hem" till solle och avlasta dig lite med henne så du får andas.
Du orkar och kämpar dig genom mer än så många andra gör och ännu fler kommer aldrig att vara i närheten av det. Ännu fler hade aldrig orkat så mycket som du gör. Dom flesta av oss skulle nog inte ens kunna tänka oss hur det är för dig, för er.

Känn inte att du är en dålig mamma bara för att du är mänsklig, för det gör inget gott för nån av er!
Jag har fått lära mig att skala ner på mina egna förväntningar, jag orkar inte och kommer aldrig vara en solskensleende-bullbakande-konstant-väl-städat-runt-om-mig-person! Även om det är så det känns som att det ska vara när man är mamma. Här hopar sig tvätt och disk för det mesta. Och vissa dagar gör vi inget alls jag och barnen, och i början så kände jag mig alltid så himla dålig. Så otroligt värdelös som mamma. Tills jag insåg att det är bara mina egna (och vissa släktingars) åsikter om hur det ska vara som gjorde att jag mådde dåligt och kände sån press på mig. Nu får det vara stökigt så länge barnen och jag mår bra och får i oss den mat vi ska och har rena kläder att ta på oss varje morgon. Resten får bli när man orkar.

Kram

http://tirja.blogg.se

 
Ingen bild

Jennifer

14 april 2014 21:53

Krya på dig!

 
Ingen bild

Ulrika

14 april 2014 22:31

Skickar styrka till dig!

 
Ingen bild

Marie i Skåne

15 april 2014 07:42

Hej! Du har helt rätt i att vi är många som "bara" känner dig via bloggen. Det är lätt att försköna verkligheten där. Men det är inte svårt att förstå att väggen varit nära många gånger med allt ni har gått igenom. Som mamma har man inget val - det är bara att kämpa på. Vilket du gör! Våga vara liten och ynklig emellanåt och våga ta hjälp av dina nära och kära. Styrkekramar till dig 🌺
/Marie

 
Ingen bild

tess

15 april 2014 09:44

Det är verkligen inte konstigt! Snarare så man undrar hur du har orkat så länge? Det är ju en enorm press ni har gått/går igenom. Du kommer att resa dig!! Låt det få ta lite tid bara.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards