★ 399 gram ★

Alla inlägg den 8 oktober 2013

Av Lisa - 8 oktober 2013 21:24

Idag har vi alltså varit på "ortopedkonsultmottagning".. Två ortopeder har tittat på Denise och konstaterat att allt i nuläget ser normalt ut bortsett från att hon är svag i kroppen och lite vinglig. Det kändes iaf skönt att höra. Ska in på röntgen och kolla höfterna också för säkerhets skull..

Neurologen förklarade lite mer ingående vad hennes hjärnskada innebär. Skadan sitter på hjärnbalken på ett ställe som påverkar hennes syn. Inte på så sätt så att det kan fixas med glasögon utan det är så att förmågan att förstå vad man ser blir påverkad, och förmågan att avgöra avstånd. Det kan vara en av orsakerna till att Denise ser så osäker ut när hon sträcker sig efter saker ibland. Hon vet helt enkelt inte hur långt hon ska sträcka sig, och ibland kanske hon inte vet VAD det är hon sträcker sig efter. Doktorn sa att andra sinnen och andra delar av hjärnan kan förstärkas som kompensation till det här handikappet och det kan bli så att hon lär sig att handskas med skadan så att vi andra inte ens märker att det är något konstigt. Men det är inget man kan säga säkert i nuläget. 

Känns ändå rätt bra att ha fått veta var skadan sitter, även om jag inte har en aning om hur det kommer bli i framtiden..

Så dagen har bestått av en massa framtidsgrubbel.. Denise har varit hos mormor hela dagen och jag har bara landat i alltihopa..och även pluggat och tagit itu med en del annat som måste göras..

 

Älskade älskade lilla fisråtta!!!!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards