★ 399 gram ★

Alla inlägg den 4 oktober 2013

Av Lisa - 4 oktober 2013 09:59

Ja så var det Fredag igen då.. Det händer så mycket i mitt liv just nu så jag har knappt ro att sätta mig ner vid datorn annat än när jag måste skriva nåt arbete till skolan.. Stress är bara förnamnet, men det är inget jag kan eller vill dela med mig av här i bloggen, så nu fokuserar vi på Denise.

EEG.... Det blev en mardröm för både henne och mig. Hon fick Theralen ett par timmar innan men istället för att somna av det så blev hon hysterisk. Så under hela tiden vi försökte  få fast alla sladdar på hennes huvud så skrek hon och fäktade i panik ända tills hon slocknade av ren utmattning. Jag fick ändå sitta och hålla hennes armar då hon hade somnat, för hon vaknade till då och då och fäktade.. Men undersökningen blev till slut gjord, och den visade inget konstigt den här gången heller. Vet egentligen inte vad man kollade efter. Men jag tror det var ifall medicinen skulle ha påverkat hjärnan negativt på nåt vis. Har inte hört av läkaren än, men vi ska dit på Tisdag så då får jag nog veta mer.

Habben var och hälsade på henne på dagis. Och dom tyckte att dom absolut måste ta in en extra resurs som kan tillgodose Denises behov. Nån som kan träna henne både med att gå och med tecken, tal och allt hon behöver lära sig. Hoppas att det går att lösa, för jag tror det skulle underlätta mycket för personalen.


Där var en liten lägesuppdatering.. Trevlig helg allihopa!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards