★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 9 september 2013

Idiotisk läsare och back on track

Av Lisa - 9 september 2013 13:59

Första dagen på dagis efter förra veckans sjukdom! Dessutom första LÅNGDAGEN.. Kan bli lite jobbigt för henne, men jag sa att om hon blir för trött och vägrar sova så får dom ringa så kommer jag och hämtar henne. Hon är ju väldigt orolig när hon ska sova någon annanstans än hemma i sin egen säng.


Jag har skrivit det här förr, men jag skriver det igen! Bara för att man läser i bloggen så betyder inte det att man kan få en klar bild av hur mitt liv ser ut. Jag berättar inte allt vi gör och jag skriver inte om allt. Jag sätter mig ner och skriver ner det jag har i skallen just för tillfället. 

Jag blir jävligt irriterad när jag får idiotiska kommentarer av folk som tror att dom vet vad jag gör på dagarna med min dotter. Den här kommentaren fick mig både att bli förbannad och att skratta rakt ut faktiskt:

 

Som sagt: Jag skriver inte ALLT.. Men om det verkar som att det enda jag nånsin gör med min dotter är att låta henne sitta på gymmet så vette fan hur jag skriver.. Eftersom jag tränar max 40 minuter 4 gånger/ veckan.

Dessutom så skriver jag inte: ååå idag satt denise i mitt knä, och vi sjöng en sååå fin sång. Den heter "imse vimse spindel" har ni hört den? Den är JÄTTEBRA Och idag var vi ute i lekparken och det var jättekul.... suck!!! Nä, sånt gör man, men det är liksom inget som jag skriver ner, för det kanske inte är så intressant.. Dessutom så har Denise haft magsjuka EN gång i sitt liv. Den här gången hade hon inte magsjuka... Och att sitta på golvet och äta är tusen gånger bättre än att inte äta alls. PUNKT


 
 
Emma Mamma Till Eddie & Wilton

Emma Mamma Till Eddie & Wilton

9 september 2013 14:20

Oj oj då är jag också en dålig mamma om man går enligt den kommentaren jag gör inte mycket av det hon skrev med mina barn fast ändå har min äldsta legat före i utvecklingen !! Hmm bara och skita i såna kommentarer jag får också massa skit på min blogg men bara blunda för det så gott man kan ...

http://eddiesmammaemma.blogg.se

Lisa

9 september 2013 14:23

ja vissa är ju bättre än andra enligt deras eget tycke :P

 
mette

mette

9 september 2013 14:29

Sånt folk finns det överallt. Var inte längesedan jag fick höra att jag kommer få ett helvete att skola in min 11 månaders son på dagis bara för att jag har tänkt vara föräldraledig i ca 1 år till. Samt att jag aldrig är iväg med min son på alla sk "bebis aktiveringar". Vi gungar ibland. Leker inne. Jag håller på att starta upp eget hunddagis. Så hon klagar på en hundmatssäck i bakgrunden. Här kryllar det av hundar, marsvin & kaniner. LIte skit rensar magen ;)

http://www.djurflocken.se

 
Ingen bild

Maria R

9 september 2013 14:31

Men fy!! Ta inte åt dig. Ibland förvånas man över folk. Kram på dig

 
Isabella

Isabella

9 september 2013 14:35

Men jisses hon måste ju varit riktigt uttråkad just när hon läste din blogg! Det enda jag ser i din blogg är vilken fantastisk stark människa du är o att du har så mycket kärlek till din dotter! Jag har följt er sedan länge o har aldrig uppfattat det annorlunda än så!
Att döma efter en blogg är det värsta man kan göra. Varför skulle du skriva i detaljer exakt vad du gör med henne om dagarna... folk vill inte läsa om imse vimse spindel ;)
Nä fy jag hejar på dig! Du är den bästa mamman för Denise o ingen kunde gjort det bättre för henne. Jäkla pack som ska engagera sig så himla mycket i andras liv när deras eget är för jobbigt att ta tag i...

Ha en bra kväll :)

http://hugomedfamilj.bloggplatsen.se

Lisa

9 september 2013 14:41

Tack

 
Malin b

Malin b

9 september 2013 14:46

Haha du får ursäkta att jag skattar men vilken kommentar. Ska man skratta eller gråt. Hon har nog inga barn själv.

http://

 
Sofie - Livet på landet med två små!

Sofie - Livet på landet med två små!

9 september 2013 14:55

Finns alltid folk som tror dom vet så mycket bättre än alla andra.
DIN dotter DINA beslut.
DU känner DIN dotter bäst. Och du vet hennes bästa!

http://lillgarden.blogg.se

 
Ingen bild

Kerstin

9 september 2013 15:06

Åh, så arg jag blir på den där Louise!!!! Har hon ens egna barn!!!!
Jag har precis samma problem att få i min tjej mat och nöden har ingen lag. Golv eller inte, huvudsaken dom äter.
Önskar att folk kunde ha lite förståelse om vilken kamp vi har varje dag med våra prematurbarn.
Nä, sitt på golvet ni.
Hoppas dagis går bra?

 
Louisefoto

Louisefoto

9 september 2013 15:11

Ta inte åt dig Lisa. De finns så mkt konstiga folk på internet , Ja tror inte hon skulle våga att säga de öga mot öga till dig utan hon är mycket tuffare när hon sitter framför en skärm. Jag tycker du är en fantasikt mamma till Denise :) Kramar till dig

http://Louisefoto.spotlife.se

 
Ingen bild

Malin

9 september 2013 15:28

Vet du, jag tycker du är beundransvärd. Du är ensamstående med ett barn som har behövt mycket extra omsorg och istället för att bara sitta hemma hela dagarna så låter du Denise vara delaktig och tex följa med på gymmet. Hon får träffa olika människor och blir en social liten tjej :-) Hur många föräldrar sitter egentligen hemma och fördriver tiden med att peka på kroppsdelar och räkna bananpengar?
Å angående maten så är det väl en fas som allt annat när det gäller barn. Har man ett barn som är svår att få i mat så testar man det mesta, både på gott och ont. Tror knappast Denise kommer äta på/eller från golvet som tonåring ;-)

 
Ingen bild

Yvonne

9 september 2013 16:06

Jag har följt din blogg sen jag läste om dig i VK, jag är otroligt imponerad av din kraft och ork att vara en bra mamma till Denise trots alla motgångar och sjukdomar som sätter käppar i hjulet för ER. Jag tycker du är en fantastisk mamma! Kram från en snart 60-årig kvinna med vuxna barn samt fd barnskötare.

 
Ingen bild

Anna

9 september 2013 16:07

Meeen herreguuud!! Ja låt för fan inte den där människan ge dig dåligt samvete. Som förälder är det lätt att ta åt sig av allas "välmenade" åsikter och direkt känna sig som sämsta jävla mamman i världen. Kram

 
Ingen bild

Maria Sandström

9 september 2013 17:34

Bry dig inte om sådana personer dom är bara ute efter att provocera inget ting annat :)
Du är en jättebra mamma åt Denise :) :)
Beundrar dig mkt som klarar av allting :)

 
Ingen bild

Kristina

9 september 2013 19:08

Haha! Jag som inte brukar lyfta ett finger när sonen efter måltiden hittar mat som han har tappat på golvet (jodå jag brukar plocka upp resterna men ibland hinner jag inte först). Idag var vi i skogen och fikade - misstänker att han fick i sig både jord och barr tillsammans med smörgåsen - men roligt hade han :-D

 
Ingen bild

Anna

9 september 2013 19:50

Undrar vad hon tycker om mina metoder då.. Jag har trillingar, 18 år gamla nu, men hade stora problem med maten när dom var små.. Tror jag har provat på allt.. Vi satt ute i snön och åt, vi campade i vardagsrummet, allt för att göra det roligare och mer spännande, vid måltiderna.. Skit i alla dessa dumma kommentarer, alla barn är olika och det är nog föräldrarna som känner sina barn bäst.. Ingen bok i världen kan uppfostra ett barn.

 
Ingen bild

Maria

9 september 2013 20:01

Herregud! Tycker precis som de andra vettiga personerna här att detta är skrattretande. Jag har följt dig här ett bra tag och har uppfattningen om att du verkligen ser till Denises behov! Jag har själv en son som inte äter eller går upp i vikt och skulle mycket väl kunna göra som du med matningen! En person som skriver så är antingen utan barn, eller har fått barn som aldrig haft några problem. Skönt för henne men sorgligt för omvärlden med trångsynta människor... Kämpa på, du verkar vara en underbar mamma som gör allt du kan för din dotter!

 
Ingen bild

Ulrika

9 september 2013 20:25

Så tragiskt! Som du skriver så känner vi inte dig och vet inte vad du gör all tid du inte skriver om. Vi har ju bara förmånen att följa det som du väljer att dela. Jag är övertygad om att barn mår bra av att få följa med föräldrarna lite överallt och se olika miljöer. Att krypa omkring och leka på ett gym är väl inget sämre än att va i lekparken. Barn leker ju jämt, överallt! Jag är i alla fall grymt imponerad av hur du orkar allt själv med allt som är kring ett barn. Dessutom kräver nog din fina dotter lite extra eftersom hon är prematur. Nej, strunta i henne och sträck på dig och tänk att du är den bästa mamman för din Denise!

 
Ingen bild

Sofia

9 september 2013 20:31

Oj oj oj.. Den här Louise har nog inte själv barn, speciellt inte ett prematur..
Vi kämpar varje dag med maten och har nu gjort i snart två år! Oron det ger en dygnet runt är Inte kul att leva med :(
Tvinga ett barn att äta är det ingen som kan!
Stå på dig, du gör ett fantastiskt jobb!

 
Ingen bild

Pilla Pernilla

9 september 2013 21:07

Bry dig inte snäckan, jag vet att du kämpar på som f..!!
Idioter finns överallt, tyvärr!!

Kram

 
Ingen bild

Celia

9 september 2013 22:17

Haha! Det var just en sådan kommentar jag tänkte skulle komma!
Alltid finns det någon som ska dela ut negativa vibbar och tro att de själv vet bäst. Denna person har troligtvis inte ens följt din blogg, då hade hon vetat att de problem du har med lilla Denise inte är magsjuka. Och hur kunde hon få för sig att ni sitter och äter ifrån golvet? Även om ni nu gjorde det så vad har hon med det att göra?
Kan tänka mig att det är en av de mammor som är så pedagogiska att de aldrig låter sina barn koppla av här i livet. Problemet idag är alla som tvunget ska överstimulera sina barn för att de själv lider av någon sorts prestationsångest.
Jag anser att var och en gör det som de tycker är bäst för sina barn, man får gärna tänka att man tycker att andra gör fel, men man behöver inte påpeka det, om det inte är direkt skadligt för barnet.
Så Lisa, se på din dotter, vad du har lyckats åstadkomma. Hon är en växande liten tjej som du kämpar för, och alla framsteg hon har gjort är tack vare dig. Du är en Powermom!
Jättekram till er båda.

 
Ingen bild

Åsa Olofsson Linus mamma

10 september 2013 09:19

Jag "gapar" finns många "pottor" i cyber världen! Jag måste få säga (och jag vet att jag absolut inte känner dig!!) att du är en imponerande mamma och din dotter är söt som socker!
Hejja! Kör på du gör det bra som verkar jonglera hela tiden!

 
Ingen bild

Linda

10 september 2013 09:54

Lisa du är en av de starkaste tjejer jag vet. Hennes inlägg visar tyvärr vilken okunskap det finns om prematurer och vad man kan och inte kan göra. Ta inte åt dig, fast det tror jag inte du gör heller.

Stöttekramar från en annan prematur mamma som hör o häpna ger dottern åtta månaders burkar som passeras genom en sil och blandas till rinnande konsistens ;)

 
Ingen bild

Rebecca

10 september 2013 10:02

I grund o botten tror jag d handlar om att Louise är missnöjd med sin eget liv och att skälla på andra stackars människor som sköter sig alldeles utmärkt är ett sätt att lätta lite på sin egen ångest över sitt missnöje med sig själv. Jag tycker du är en jätteduktig mamma Lisa!

 
Beatrice

Beatrice

19 september 2013 17:49

Men herregud menar hon allvar ..........
du gör rätt i arr skratta rakt ut åt henne

Vad stor tjejen har blivit
Massa kram till er

http://www.beatrice-minadagarilivet.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards