★ 399 gram ★

Alla inlägg den 2 september 2013

Av Lisa - 2 september 2013 19:56

               

Min lilla gumma är inte alls pigg! Vi blev hemskickade idag efter att ha spenderat natten på Barnavdelningen i Övik.. Men nu är hon lika dålig igen med 40.3 i feber trots att hon fått både Alvedon och Ipren. Igår hade hon kramper och kräktes häftigt i flera timmar. Men idag har hon varit pigg under dagen iaf... Har pratat med jourläkaren och fått hennes mobilnummer så jag kan ringa och få rådgivning när jag vill under kvällen och natten. Känns skönt för det är inge kul att åka in och få samma behandling som man kan ge själv hemma. Nu blev jag iaf beordrad att ge DUBBEL dos Alvedon. Doseringen på apotekets flaskor är tydligen en riktig "mes-dosering" enligt henne, så nu får vi se om det gör susen..

Känner mig så osäker att vara ensam med henne när hon är så här dålig så nu har mamma kommit hit och får sova med oss inatt. Jag litar inte på mig själv när jag somnar, för ibland sover jag så hårt så jag inte vaknar även fast det springer folk ut och in i rummet jag ligger i..

Blev ju då ingen skolstart för mig idag.. Men som tur var så var det fler i klassen som inte kunde komma idag, så vi ska få en liten extra genomgång av föreläsningen på  Onsdag så vi kommer igång vi också.. Känns såklart väldigt stressande, men vad gör man? Jag hade verkligen ingen lust att lämna Denise på sjukhuset... Visst, hennes pappa var där också, men.. Nä, det kändes som att skolan får komma i andra hand faktiskt. Jag hinner nog ikapp.


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards