★ 399 gram ★

Alla inlägg den 12 januari 2013

Av Lisa - 12 januari 2013 19:23

ÅÅåååååh! Har precis ätit den godaste av alla goda pannkakor jag nånsin gjort! Smask! Fast det var nog mest för att jag egentligen var så jäkla sugen på choklad.. GODIS! Då svängde jag ihop den här, och den smakade fasen som en riktig kladdkaka!

 


Ser mest ut som en stor brun bajshög haha. Men jag LOVAR att den va sjukt god, OCH väldigt mättande!


1ägg+1äggvita

1msk PB2 + 1msk cocosmjöl (pb2 är jordnötsmjöl)

1tsk bakpulver

2msk blomkålspure´

2/2 skopa chokladcasein

2msk stevia strö

1msk kakao

Pannkakan blev liksom aldrig riktigt klar.. Den tog inte ihop sig i mitten men blev sådär härligt krispig på utsidan, precis som en kladdkaka brukar bli. Ett misslyckande som blev lyckat med andra ord! 

Idag blev jag bjuden på tacos hos NatashaMysigt att käka och sitta och surra lite, det var längesen sist. Och Romeo underhöll Denise så hon skrattade högt och ljudligt. Nu sover hon som en klubbad säl. Det är hårt att ligga på topp!

Jag har "provtränat" lite nu på kvällskvisten. Inte på gymmet, men här hemma bara. Känns väl att man inte är riktigt hundra frisk, men det är alltid lika svårt att veta NÄR man kan köra igång igen efter en förkylning.. . Hosta kan man ju ha i flera veckor efter man blivit frisk.. Täppt i näsan kan också hålla i sig ett bra tag. Nä, man får nog använda förnuftet och lyssna på kroppen.. (vem har ett förnuft?)

Av Lisa - 12 januari 2013 09:57

Här säger vi god morgon... För andra gången! Vi var uppe vid sex som vanligt, men jag var så fruktansvärt trött så jag kände att ja var tvungen att gå och lägga mig igen. Tur för mig att Denise också tyckte det var en bra idé .
Nu käkar vi mellis och tittar på barnprogram. Det är 22 grader kallt idag så det känns som att vi kan skippa morgonpromenaden idag.
Nu har jag mitt nya bord här och jag har bestämt mig för att även köpa nya stolar. Så jag ska lägga ut dom här på blocket och så köper jag nya på måndag! Kul kul!
Imorgon ska jag göra ett försök på gymmet! Känner mig liiiite bättre i förkylningen, men jag kanske är dum om jag går tillbaka för tidigt, men jag satsar på det iaf!  


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards