★ 399 gram ★

Alla inlägg under september 2012

Mat

Av Lisa - 24 september 2012 15:02

Vi är fortfarande kvar på sjukan.. Sitter och väntar på provsvar på ett njur prov.. Men just nu verkar det som att anledningen till att hon kissar dåligt helt enkelt är för att hon får i sig för lite mat och vätska. Hon äter på tok för lite och nu är väl tanken att hon ska få ha sond ett tag eftersom hon inte vill dricka vällingen. Vi får se, ska träffa dietisten snart... Förhoppningsvis!

Av Lisa - 24 september 2012 11:55

100 gram upp.. 1 cm upp.. Lite snålt.. Nu ska vi strax på barnmottagningen och kolla upp varför hon kissat så dåligt den senaste veckan...

Av Lisa - 24 september 2012 06:21

God Morgon! Ska jag erkänna en sak? Jag gick och la mig halv åtta igårkväll. Haha. Snacka om tröttmössa! Fast sen vaknade jag vid elva och kunde inte somna om på några timmar. Låg och grubblade  en massa och vred sönder saker i min skalle. Jag är ganska duktig på sånt ska ni veta. Grubbla, tänka, analysera och fundera. Inte alltid roligt, och man kommer oftast ingenstans.

Ryggvärken är tillbaka.. Skulle behövt en massage igen, men vem fasen har råd med det? Just nu har jag inte råd med nånting faktiskt. Kan inte ens köpa mjölk haha. För jag har inget kort! Är det inte lite sjukt att man inte kan gå in på banken och ta ut pengar? Hur fasen gör man? Vad gör folk som tappar kortet, eller när kortet slutar funka? Det tar ju 3-5 bankdagar att få ett nytt. Helt sjukt är det! Men men.. Får väl föra över pengar till nån annan som får ta ut pengar åt mig eller nåt.

Denise har sovit som en liten prinsessa inatt. Det var nog väldigt jobbigt att vara på ett nytt ställe så länge för hon var ju helt slut igår och sov hela eftermiddan och sen heeeeela natten!  

Ett bad hann vi också med!

Av Lisa - 23 september 2012 17:40

Pjuh vilken dag! Har inte varit utanför dörren på hela dan och toaletten och spyhinken har varit mina bästa vänner! Men nu känner jag hopp om livet igen! Denise kom hem för några timmar sen och vi har legat på soffan och sovit tillsammans i 2.5 timme.. Får väl se hur det blir inatt nu då.. Man lär väl ligga vaken och grubbla.


Det hade gått jättebra inatt Moppro Per är en mästerbarnvaktare han.. Men så har jag ju en väldigt snäll tjej också som sover hela nätterna.. Hon är lättare att va barnvakt åt på natten än på dagen skulle jag vilja påstå! Hon vaknar oftast en sväng runt fem, men sen somnar hon om och sover till halv åtta.. Inte alltid då,men oftast!


Imorgon ska vi på BVC igen. Hoppas att hon växt lite bättre nu.. Är lite irriterad för när BVC sköterskan ringde till Barnmottagningen och sa det här om hennes vikt så sa dom att vi skulle bli kallade dit ganska snart, så vi kunde prata om det då.. Ringde till barnmott. i Onsdags och påminde dom och sa att vi behöver ha kontakt med en dietist eftersom hon inte går upp i vikt och maten snart är slut så nån måste skriva ett recept. Det skulle dom fixa. "omgående"...  Har fortfarande inte hört nånting! Det här är väl den största nackdelen med Sollefteå. Det funkar väldigt dåligt med både vårdcentralen och alla mottagningar.. Men man får väl sätta sig och ringa imorgon igen..


nu ska jag tröstäta allt godis som blev över igår   

Av Lisa - 23 september 2012 13:55

Idag mår man som man förtjänar.. Kanske lite sämre till och med. Men hade en toppenkväll igår med mycket skratt, dans och alldeles för mycket sprit!

     

Nu saknar jag Nisen så jag håller på att DÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ!

Av Lisa - 22 september 2012 17:16

Har precis skickat iväg Denise! Vilken konstig känsla det var att packa in henne, vagnen och väskorna i bilen och vinka hejdå! Hon ska sova borta för allra första gången och jag ska ha lite party här hemma.. Insåg nu att det här nog är första gången jag ens är här hemma utan att Denise också är här. Får väl se hur många gånger man ringer och kollar läget ikväll nu då, för självklart har hon varit grinig och ledsen idag ungefär som om hon känt på sig att jag ska lämna henne!

Nä nu måste jag göra mig i ordning här! Sitter i mysbralla, struligt hår och halvsminkad!  SKÅL!!!!!

Av Lisa - 21 september 2012 22:04

Har haft en ganska ledsen liten tjej idag.. För ovanlighetens skull kanske jag får tillägga. Vet inte om det är magen eller tänderna men hon blev lugn och somnade efter en alvedon nu iaf..

Hon har verkligen varit uppe i varv idag. Stått på alla fyra och varit helt galen. Inte nöjd på mage, inte på rygg, inte i hoppgungan, inte i famnen, BARA i vagnen. Så vi har gått mycket idag.

Tog en promenad till Konsum för att handla.. Måste säga att min vagn är GRYMT bra! Handlade 2 fulla matkassar plus två stora blöjpaket och allting fick plats i korgen där under. Kanoners! Vem behöver bil när man har en Brio Sing? haha. Har nog promenerat sammanlagt 12km idag! Jag kommer bli fet när jag tagit körkortet. Min vardagsmotion kommer minska drastiskt skulle jag tro!

Nu är det soffläge här! Tända ljus, ett glas vin och film   


Av Lisa - 21 september 2012 11:23

Viiiiiilken morgon! Uppe med tuppen i vanlig ordning. Pysslar med alla morgonbestyr. Denise fick sig ett välbehövligt bad.. Efter några timmar var det dax för mellis och då lägger hon av jordens största kaskad spya över hela golvet, henne själv, stolen och bordet.. SUCK. Så var det bara att börja om då! Sen tog vi en härlig morgonprommis på ca 7km och väl hemma igen så är hennes kläder fulla med skit.. Så nu är vi inne på dagens tredje ombyte och klockan är inte ens tolv!  Underbart!

Det kan bara bli bättre!


Hittade nyss Denise så här

 

haha



11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards