★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 18 juli 2012

Jippie!

Av Lisa - 18 juli 2012 08:45

Denise har redan hunnit göra sin mamma superstolt!! Först sov hon HELA natten, ända till kvart över åtta. Tog med henne in i köket och la henne på fårfällen på golvet medans jag fixade gröten. Vad gör hon? Hon rullar över från rygg till mage och sen snabbt tillbaka!! Jag blev super förvånad! Sen satte jag mig för att mata henne. Denise är svår att mata och har inte riktigt fattat det här med skeden i munnen och det mesta rinner ut och oftast blir hon arg och frustrerad, särskilt när hon är jättehungrig. Men idag var det som att hon fattat grejjen. Varje gång skeden kom så gapade hon och slukade allt. Det slutade med att hon åt upp en hel portion plus en flaska välling! Jag är så glad!!! Heja Nisen

 
 
Ingen bild

Gunilla

18 juli 2012 09:03

Vilken härlig bild!!!

 
Ann-Mari

Ann-Mari

18 juli 2012 09:42

Det är så kul att läsa din blogg, ena dagen bra den andra dagen dålig.Livet är ju så.Hoppas att du får det bra nu när du flyttar, men jag förstår att du tänker mycket omkring de.Kram på er,underbart att läsa om Denise framsteg.

http://1947

Lisa

18 juli 2012 10:59

ja precis. Livet går upp och ner hela tiden och man får försöka ta vara på allt det goda

 
Jenny

Jenny

18 juli 2012 11:17

Vad härligt med så många framsteg på en gång! Heja Denise!! Hoppas ni får en fortsatt bra dag :-)

http://blogg.alltforforaldrar.se/jeroc

 
Ingen bild

Ronja

18 juli 2012 11:43

Lilla gumman!!! Jag som aldrig ens träffat Denise har då och då undrat OM DET ÄR MÖJLIGT att en så tidigt född bebis klarar sig utan men... Givetvis vet vi inte detta ännu. Men jag blir så GLAD varje gång hon gör framsteg, skruttan. Och så pigg och "med" som hon verkar, så tror jag att hon kommer få ett fantastiskt givande liv. En helt vanlig, frisk bebis. Hon ÄR verkligen ett mirakel. OTROLIG!

Lisa

18 juli 2012 11:47

Ja, än så länge så verkar allt bra. Jag är också förvånad över att hon är så "normal".. hade förväntat mig en massa hjärnskador och andra men.. Men som sagt så vet man ingenting om framtiden, men jag är glad för varje dag som går!

 
Cissi D.S.

Cissi D.S.

18 juli 2012 12:21

Hon är så söt! Och vad kul att hon utvecklas och fattar vad man ska göra med maten. Det tog ett tag för Vilja också att fatta det. Har läst att prematurer kan ha svårt att äta i början.

http://cissidilnotsmith.blogspot.se

Lisa

18 juli 2012 13:30

Ja jag har varit (och är fortfarande) orolig för det här med maten.. Eftersom hon är så liten så skulle det ju bli total kaos om hon inte åt. Men än så länge verkar det gå bra ju

 
Mamma Wendela

Mamma Wendela

18 juli 2012 12:21

Härligt, Heja Denise:isen!

http://www.mammawendela.blogg.se

 
Ingen bild

AT

18 juli 2012 12:34

Hejja lillskruttan!!!
Så kul att allt verkar bli bättre & bättre på alla
fronter :).
Tycker (som jag skrivit förr) att du gör det så bra Lisa, Hejja dig med!!!

Lisa

18 juli 2012 13:29

Tack

 
Mamma till Eddie och bebis i Oktober 2012

Mamma till Eddie och bebis i Oktober 2012

18 juli 2012 13:20

Härligt och läsa att det går framåt. När jag nu var i vecka 23 så tänkte jag på din lilla flicka dagligen och tänkte skulle bebisen komma nu så skulle den kanske klara sig men nu är man i vecka 26 och det går framåt .....

Ha en bra dag

http://eddiesmammaemma.blogg.se

Lisa

18 juli 2012 13:28

Så skönt!! Hoppas att bebisen får ligga och gotta sig länge i magen :)

 

Lisa

18 juli 2012 17:45

:)

 
Emm

Emm

18 juli 2012 14:15

Men vilket leende hon har! Man blir så lycklig bara att titta på bilderna. Kram

http://www.emmli89.bloggplatsen.se

Lisa

18 juli 2012 17:45

Ja hon var på sitt allra bästa humör :)

 
Ingen bild

Sofia

18 juli 2012 15:17

Heja Nisen du är superduktig visst är det kul att det händer saker hela tiden

Lisa

18 juli 2012 17:44

Superkul ! Man blir så stolt och glad

 
Ingen bild

Marit

18 juli 2012 19:29

Hon är så supersöt din (er) mirakelbebis. Som nån annan skrev man blir så glad av att se henne. Sköt om er och hoppas det blir lite lugnare för dig nu när du får flytta. Stor kram

 
Maria

Maria

18 juli 2012 19:31

Visst är det roligt när de gör sådana utvecklingssprång och lär sig massa nytt på en gång ! :)

http://underthewall.blogg.se

 
Ingen bild

Rebecca

18 juli 2012 19:43

Sicken söt o glad liten tjej ni har.

 
Therese

Therese

18 juli 2012 19:56

Åh vad söt hon är! Och vad roligt när nåt nytt händer!

http://www.westinhouse.net

 
Julia

Julia

18 juli 2012 20:28

Vilka otroligt bedårande bilder på lilla Denise! Hon är ju hur söt som helst:)
När började du med smakisar tiöl Denise? Vi fick höra på senaste besöket på Neo att det skulle ske i korrigerad ålder men jag vet att ngn annan läkare där sagt i den "riktiga" åldern.. Klurigt det där!

http://juliaochtuva.blogg.se

Lisa

18 juli 2012 23:24

vi började när hon var ca 3,5 månad korrigerat. Det gjorde jag på eget bevåg men dietisten tyckte att det var okej.

 
Ingen bild

jenny p

18 juli 2012 20:34

underbart söt tjej ni har:)

 
Susanne

Susanne

18 juli 2012 20:55

Det var många framsteg på en gång, vad roligt! Och vad söt hon är!

http://susannepanyaaventyr.blogspot.se

 
Ingen bild

carina felixon

18 juli 2012 22:49

Hon ser verkligen ut som en solstrålande busunge!

Lycka till i Sollefteå

Carina

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards