★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 14 juli 2012

8 månader! Hipp hipp hurra!

Av Lisa - 14 juli 2012 10:19

Herre gud vad tiden flyger iväg! Idag är det 8 månader sedan lilla lilla mini Me kom ut ur min mage och mötte dagens ljus. Lilla lilla gumman, vilken tuff tid hon har haft. Men nu har hon äntligen lugn och ro. Hon mår bra och hon får till och med sova ifred ibland utan att mamma behöver komma dit och klistra fast saker i ansiktet på henne.. (notera IBLAND) 

8 månader! Jag kan inte fatta att det var så längesen. Det känns typ som igår jag blev gravid. Jag läser ofta mina gamla inlägg här i bloggen. Har ju en meny i vänsterspalten som heter "Mer läsning" och där kan man varje dag läsa vad jag skrev för exakt ett år sen, två år sen osv.. Och för ett år sen så var jag ju ganska "nygravid". Ser nu när jag läser att jag inte alls mådde bra. det hade jag glömt, men jag fick hög feber och värk i hela kroppen nästan på en gång jag blev gravid.. Med facit i hand så kan man nog nästan säga att graviditeten var dömd att misslyckas, tyvärr. Så jag är så otroligt glad och tacksam för all underbar personal på Barn 4 i Umeå! Alla skickliga läkare och duktiga sköterskor som tillsammans lyckades rädda livet på både mig och Denise! Vågar knappt tänka tanken på hur jag skulle må nu ifall Denise inte hade överlevt. Då hade jag inte haft någon dotter, och aldrig kunnat få ett barn! Hemska tanke!!! Nä, nu är den värsta kampen över. Kampen för överlevnad är förbi, och nu är det en annan sorts kamp. En lättare kamp, en kamp som kan vara både rolig, jobbig, underbar, sorglig, glad, ledsen och allt mellan himmel och jord. 


Visst är jag en djuping idag? 

       


 
 
SjungandeMamman

SjungandeMamman

14 juli 2012 11:14

Hurra för stora tjejen!

http://sjungandemamman.blogspot.com

Lisa

14 juli 2012 13:10

:)

 
madde- highheelslady

madde- highheelslady

14 juli 2012 11:17

Hej Hej
Grattar lilla sötsaken på 8 månaders dagen :)
Och Grattar även en underbar mamma!

ville även säga att
Idag har jag frågedag på bloggen :)
Kom in o ställ frågor om vad du vill :)
Jag svarar :D

Önskar dej en fortsatt trevlig Lördag!

http://highheelslady.bloggplatsen.se

Lisa

14 juli 2012 13:10

tack tack

 
Marina - mamma till 5

Marina - mamma till 5

14 juli 2012 11:47

Grattis till stora tjejen! Tiden flyger förbi!
Hoppas ni får en bra dag! =)

http://snuttsies.blogg.se

Lisa

14 juli 2012 13:10

Denise tackar så mycket :)

 
My

My

14 juli 2012 12:22

HejHej måste bara säga att det är så spännande att läsa om er, vilka kämpar !

Jag är en 17 åring tjej från sollefteå som fick barn i april, och jag ser många "likheter" på lilla Denise och min dotter, så jag undrar i vilken ålder denise egentligen är i, om du förstår vad jag menar ? :) jag antar att ni inte jämför henne med en 8 månaders på bvc ? :) kram på er

http://www.morsanmy.devote.se

Lisa

14 juli 2012 13:08

Nej du har alldeles rätt. Hon kan inte jämföras med en 8 månaders, men i den mentala utvecklingen ligger hon på 4-5 månader, i kroppslig utveckling är hon lite yngre.. hon är ju tillväxthämmad så hon blir nog en liten tjej. men hon skulle ha varit 4 månader om hon föddes i rätt tid

 
Ingen bild

Josefine - mamma till prematurkille

14 juli 2012 14:14

Å jag rös när jag läste!!
Stort grattis på stora dagen:)
Tänk att nästan hela sverige flaggar för Denise idag på hennes dag;) hihi

 
Monica Aronsson

Monica Aronsson

14 juli 2012 14:16

Åh, började gråta nu! Härligt att läsa om er resa och se bilder på henne nu! Du har världens finaste dotter!!

http://Www.mothertotwo.blogg.se

 
Jenny

Jenny

14 juli 2012 14:51

Grattis Denise! Visst går tiden otroligt fort, tycker det är svårt att hinna med, känns ju som alldeles nyss de föddes.... Hoppas ni får en riktigt mysig dag!

http://blogg.alltforforaldrar.se/jeroc

 
Ingen bild

Monica

14 juli 2012 15:53

Grattis till stora tjejen! Kram!

 
Pepper Blackberry

Pepper Blackberry

15 juli 2012 20:27

Heja dig! Jag har själv fyra barn och kan inte föreställa mig hur det skulle ha varit om någon av dem fötts så mycket för tidigt! Kommer fortsätta följa din blogg!

http://pepperblackberry.bloggplatsen.se

Lisa

16 juli 2012 09:29

nej det är ingen lätt resa. Allt blir upp och ner

 
Fanny

Fanny

16 juli 2012 18:33

Gud vad söt bebis du har!

http://sskyttefanny.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards