★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 9 juli 2012

Denises utveckling

Av Lisa - 9 juli 2012 15:28

Dagens vikt: 4790    Dutti tjej! C:a 200gram på en vecka, precis som vi vill! Doktorn undersökte Denise noga och pratade med henne och kollade hennes reflexer och reaktioner, röstresurser osv, och hon kunde inte annat än att kalla henne "underbar"! Denise har på den mentala biten kommit längre än en "vanlig" 4 månaders bebis, men kroppsligt ligger hon lite efter.. Men det visste vi ju redan (man behöver ju bara titta på henne). Det går inte att säga när och OM hon kommer ikapp till hundra procent. Vi får nog ha vår lilla lilla tjej! Men det gör mig ingenting, så länge hon är frisk och mår bra och inte får problem med leder och så. Jag är bara såååå glad att få höra att den mentala biten till och med är ÖVER förväntan! Jag är stolt, och glad! Finns väl ingen större glädje som mamma än att få höra att ens barn mår bra? Att barnet är normalt? Särskilt efter allt som varit..

 Det blev även lite provtagning och Denise märkte knappt att dom stack henne. Inte en tår, inte ett skrik. Så det blev ett lyckat sista besök på barnmottagningen här i Övik, och Denise fick en liten nalle! Nästa gång vi ska träffa nån doktor så blir det på barnmottagningen i Sollefteå, om det inte händer nåt oväntat innan då såklart. 

 
 
Ingen bild

Bsk Maria

9 juli 2012 17:13

Härlig läsning!!!!!

 
Ingen bild

Linda, med den vinkande dottern

9 juli 2012 17:32

Åh Så skönt att höra, duktiga Denise!! :) De finns inget bättre än att få höra att allt ser bra ut, få bekräftelse och att äntligen kunna andas ut en del! :)

 
Cissi D.S.

Cissi D.S.

9 juli 2012 19:12

Roligt att höra! Jag säger så med hellre en frisk och kry mini Vilja än ingen alls (vilket ju vara nära). Kollade upp hur mkt V vägde när hon var korrigerad 4 mån och det var 4950 gram och hon var 54,8 cm lång. Nu väger hon kanske 10,3 och är korr 3 år.

http://cissidilnotsmith.blogspot.se

Lisa

10 juli 2012 07:04

Då var hon ganska precis som Denise är nu! Lite lite kortare bara :)

 
Marina - mamma till 5

Marina - mamma till 5

9 juli 2012 20:12

Så skönt det måste vara att få höra!
Det skulle inte bli några problem att flytta över henne?
Ha en trevlig kväll!

http://snuttsies.blogg.se

Lisa

10 juli 2012 07:03

Nej det blir inga problem. Vi blir kallade i början av augusti för vi måste lösa lite praktiska saker, (saturationsmätare och lågdosmätare till tuberna)

 
shiri

shiri

9 juli 2012 22:41

Oh vad roligt att se! Grattis! Heja Denise!!!!

http://shirienya.blogspot.se

 
Magda

Magda

9 juli 2012 22:46

Grymt bra jobbat Denise :-)

http://www.busfamiljen.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards