★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 14 februari 2014

Tunga dagar.

Av Lisa - 14 februari 2014 23:08

Utsliten, bedrövad, trött och eländig. Sönderstressad, pressad, ledsen, besviken, rädd, sårad, arg, frustrerad, hjälplös.. Finns säkert fler ord också som beskriver hur jag känner just nu. Varför måste allt hända på samma gång? Jag har nog aldrig känt mig så här under någon av hennes sjukperioder. Inte ens på neo. 

Det händer en massa jobbiga saker runt omkring samtidigt som jag måste vara här och vara en närvarande mamma.  Det blir bara för mycket och man pallar liksom inte hur mkt som helst. Inte ens jag som alltid låssas vara superwoman, hård som sten.

Nu har vi kommit till Övik iaf. Vi åkte vid halv tio imorse och den här dagen har varit fruktansvärt lång och jag har haft ångest hela jäkla dagen. Försöker göra vad jag kan för att hålla huvudet ovanför ytan, och ibland innebär det att man måste göra saker som gör jävligt ont.  Lite förtvivlad såhär på kvällskvisten? mmm..

 

Dagen har iaf passerat utan kramper men med ganska stora andningsbekymmer. Mycket syrgas och en massa inhalationer. Denise har varit arg och fått vredesutbrott då hon slåss och ryter som en tiger. Stackarn.

Har en liten filmsnutt.. Har funderat på om jag ska lägga upp den eller inte. Jag delade den med mina nära vänner på facebook för jag tyckte den var för hemsk för att lägga upp.. Men nu känner jag att jag vill visa er läsare.. Det är inte ett pågående anfall, men hon är inte vid medvetande även om man kan tro det. Och bara några minuter efter filmen spelades in så fick hon ett krampanfall.. Så liten och ynklig. Jag önskar att jag kunde byta med henne så hon slapp lida!


 


 


 
 
Ingen bild

Jennifer

15 februari 2014 00:45

Det skär i hjärtat när jag set det här. Lilla
denise, så liten och oskyldig. Och dig, kan inte ens föreställa mig hur det skulle vara i en sådan situation. Jag känner inte dig, men jag har följt bloggen under en längre tid, och har kollat din blogg några gånger idag för att se hur det går för er. Konstigt hur man kan bli orolig över någon man inte känner, och du ska veta att vi är många här ute som tänker på er, och önskar allt gott för er! Krya på Denise, och ta hand om dig!

Lisa

15 februari 2014 01:06

tack. ja det är verkligen hemskt. men det är som en terapi att skriva om det och visa andra vad som händer. man får både förståelse och nya råd och man får höra andras liknande upplevelser.. dessutom uttrycker jag mig bättre när jag skriver än när jag pratar. så bloggen är min räddning i dom här situationerna

 
Ingen bild

Klippa1/Annica

15 februari 2014 07:32

Men lilla skrotunge.. Inte roligt när dom inte är pigga dom små liven 😩.
Förstår att det är jobbigt för dig oxå, man är ju så hjälplös & kan ju inte göra något mer än att förlita sig på sjukhuspersonalen. Du gör ett fantastiskt jobb!!! Men nu får det fasen vara slut på sjukdom för lillfisen... Önskar man kunde göra något för att underlätta för er.
Massor med kramar ❤️❤️❤️

 
Ingen bild

Pia

15 februari 2014 07:36

Lilla lilla din finaste Nisen... <3 Tänker på er o skickar styrka. Håller fullständigt med Jennifer i ovanstående kommentar. Krya på...

 
Ingen bild

Maria

15 februari 2014 08:16

Stackars lilla Denise :-( och stackars dej. Jag hittar inga ord för hur ledsen jag blir så jag skickar bara en innerligt varm styrkekram <3

 
Ingen bild

Sandra

15 februari 2014 08:23

<3 <3 Usch vad jag lider med er. <3 <3

 
Ingen bild

Marie i Skåne

15 februari 2014 08:30

Lilla, lilla söta Denise. Jag tänker precis som Jennifer skrev här ovan. Jag känner inte er men känner så oerhört mycket med er och blir väldigt berörd. Jag går också in på bloggen flera gånger om dagen för att se hur det är med er. Håller alla tummar jag har har för att det ska vända snart. Och som mamma har man inget val hur trött och ledsen man än är, det är bara att härda ut. Försök vila och hämta kraft under de lugna stunderna. Många tankar och styrkekramar.
/ Marie 🌺

 
Ingen bild

Linus mamma

15 februari 2014 08:31

Det är en styrka att kunna vara va och ledsen och du är stark på månasätt kan jag (helt utan att vet i och för sig känner ju inte dig).
När jag var som mest "nere på NEO och borta" så messade jag dig via bloggen om en massa stomi frågor helt utan kolla på vad du/ni faktiskt tampades med i eran vardag.
Det var stort! Tack för det!
Kämpa på!

 
Ingen bild

Johanna

15 februari 2014 08:48

Fy, stackars liten! Och stackars dig Lisa. Hoppas innerligt att hon blir bra snart! Gör så himla ont i hjärtat att se, läsa och höra att hon mår så dåligt.
Du är stark som orkar skriva och dela med dig av händelserna och jag hoppas du har någon som stöttar dig som du stöttar Denise under denna jobbiga tid!
Hoppas att löser sig snabbt!
Jag sänder en styrkeranke till er båda
/ Johanna mamma till 2åriga Ronja

 
Ingen bild

Yvonne

15 februari 2014 08:50

Känner med dig, vet vad oro för sitt älskade barn innebär. Jobbiga saker kommer sällan ensamma. Försök om de går att ta en sak i taget prioritera de viktigaste just nu och släpp dom andra jobbiga besluten tills allt känns lite bättre. Kram till ER håller tummarna att allt vänder nu

 
Ingen bild

millan

15 februari 2014 09:05

Stackars liten :( finns inte ord det är så hemskt att se hur hon får lida håller tummar och tår för er och ber till en högre makt att hon ska få bli frisk nu. Tycker så otroligt synd om dig också man ska inte behöva se sina barn lida på detta sätt tycker du gör det otroligt bra Styrke kramar till dig och söta Denise

 
Ingen bild

pernilla

15 februari 2014 09:10

Hoppas hon blir piggare snart. Finns inget värre ön att se sitt barn sjuk kram

 
Ingen bild

Gunilla

15 februari 2014 09:38

Stackars liten o vad jobbigt för dig!! Hoppas det ordnar sig. Kram

 
Ingen bild

Lotta

15 februari 2014 09:47

Kära Lisa och Denise, så kämpigt ni har. Lider verkligen med er. Extra jobbigt att behöva transporteras och byta sjukhus inför helgen, med en kramprisk hängande över sig. Det är så himla typiskt att kramprisken är om störst när barnen skall somna eller vakna, det som är en sådan gosig stund annars. Är det infektionen som även denna gången har triggat igång epilepsin? Tänker verkligen på er och skickar en stor krya på er kram med styrka.

 
Ingen bild

Emelie

15 februari 2014 12:17

Stort krya på dig till Denise. Håller tummarna och hoppet uppe om att det vänder nu och att hon piggnar till så fort det bara går. Och du Lisa, jag vet att det känns förtvivlat och att man liksom inte har annat val än att bara bita ihop och genomföra. Men vi är många som tänker på dig och finns med dig i tankarna. Stor kram!

 
Mio

Mio

15 februari 2014 12:26

Men goaste lillplutt. Fy farao vad hon får kämpa. Å fy farao vad du får kämpa. KRIGARE!!
Säg till om det finns nåt man kan hjälpa till med. Vad som helst!
<3
//mio

http://www.miomille.blogg.se

 
Jess

Jess

15 februari 2014 13:26

Finner inga ord för hur jag känner med er. Hoppas det ger sig snabbt och att lilla Denise blir frisk. Förstår att du har det otroligt jobbig.Sänder massa energi till både dig och lilla denise.

http://attvaraannorlunda.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Marlene Å

15 februari 2014 14:43

Vet egentligen inte vad jag skriva då jag känner att det inte finns ord som är tillräckliga för att beskriva det som känns i hjärtat när jag läser det du skriver och det som du och Denise är med om. Du har alltid varit fantastiskt stark Lisa, men det är tillåtet att vara svag ibland, det är inte många som skulle klara allt som du har gjort. Jag beundrar dig och din styrka, men jag hoppas också att du tillåter dig själv att vara "svag" ibland. Jag önskar av hela mitt hjärta att allt löser sig till det bästa för er så ni slipper denna oroliga vardag. Ni finns i mina tankar ständigt!

 
Tanna

Tanna

15 februari 2014 18:33

Gör ont i mitt mammahjärta och se er kämpa så... Hoppas hon blir bättre NU ! Vilken kämpe du är Lisa ! <3

http://tannaodevil.blogg.se

 
Ingen bild

Magda

15 februari 2014 19:34

Jennifer tog orden ur min mun, jag hade inte kunnat säga det bättre själv!

Ni, du & Denise har en daglig plats i våra hjärtan och tankar, även om det inte syns så ofta här på bloggen…
All styrka & kärlek // Magda med grabbarna.

 
Ingen bild

Denise

15 februari 2014 20:05

Men voj lilla gulle flickan! Mitt hjärta brister av att se en knapp minut av eran vardag. Du är så stark, och jag hoppas verkligen du har många nära och kära som kan göra allt för att underlätta allt det svåra för dig och er! Många styrkekramar till er båda!

 
Ingen bild

pernilla

15 februari 2014 20:17

många många styrke kramar till er bägge

 
Angelika

Angelika

15 februari 2014 22:17

Krya på lilla Denise. Jag lider verkligen med er! Å hoppas av hela mitt hjärta att hon få bli frisk snart igen. De finns verkligen inge värre än att se sitt barn lida, ha ont å va sjuk.. även om mina småtroll är frisk kan jag inte för i min värld föreställa mej va du just nu går igenom. Jag tänker på er båda! Kram!

http://www.lappstinta.bloggplatsen.se

 
Cecilia

Cecilia

15 februari 2014 22:23

Lilla stumpan då... Lider verkligen med både dig och sessan! Att se sitt barn så sjukt är en förödelse för själen! Jag vet allt för väl...
Hoppas hon snart slipper alla dessa infektioner! <3
Styrka & kärlek till er båda!

http://ceciliak.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Linda

15 februari 2014 23:49

Lilla tjejen!! Åh fällde ett par tårar när jag läste om era senaste dagar. Min tjej var väldigt sjuk när hon föddes så jag känner nog till lite av vad du känner. Samtidigt kan jag inte föreställa mig hur det skulle vara nu när dom är äldre, usch, vet inte vad jag ska skriva ens. Nu gråter jag ännu mer. All styrka till er båda!! Och som du säger kommer Denise med all säkerhet bli en riktigt tuff tjej med skinn på näsa! :)

 
Ingen bild

Angelica

16 februari 2014 00:13

Det skär inom mig och i hela mitt hjärta när jag sett det här. Stackars er, man ska inte behöva gå igenom allt det här som ni tvingas gå igenom... var så de kom tårar när jag såg videosnutten du lagt upp på Denise

jag känner inte dig eller Denise, men jag oh några kompisar till mig följer ändå din blogg under en längre tid, hittade den i samband med att du fick Denise, sen dess har jag kollat varje dag vad du skriver,och jag säger de igen, INGEN ska behöva gå igenom allt de här som ni har gått igenom... ni är bara så himla starka, skickar massa styrkekramar till er och hoppas att ni snart kryar på er och att du hittar nya krafter...

Stor kram Angelica

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards