★ 399 gram ★

Alla inlägg den 1 juni 2012

Av Lisa - 1 juni 2012 14:04

Hur gick det nu med BVC besöket? Jo tack, det gick hur bra som helst. Idag vägde Denise 4210 gram! Hej och hå, jag som inte trodde att hon hade ökat nånting alls.

Vår BVC sköterska har jobbat med barn i 36 år så jag tänkte att då har hon sett tusentals barn och små bebisar så jag frågade henne vad hon tyckte om Denise. Syns det på något vis att hon är prematur? Har hon ett anorlunda rörelsemönster? Är hon sen i utvecklingen på något vis? FInns det nånting som verkar konstigt?

Jag fick ett glädjande svar! Hon sa att efter vad hon läst i epikrisen och allt hon visste om Denise så hade hon förväntat sig något helt annat!! Hon trodde inte att hon skulle vara så vaken och närvarande, att hon skulle äta all sin mat på flaska och att hon skulle vara så rörlig. Hon verkar helt normal! Hon tyckte till och med att hon hade mindre knorrande för sig än prematurer brukar ha.. Jag som tycker att hon knorrar hela tiden!! Lilla lilla unge!!

Nu har vi precis varit ute på en 6km promenad! Så skönt, men Denise somnade inte förrän då vi nästan var hemma, så jag vågade ju knappt gå in.


Nä hörni! Nu är det lunchdax för mamman i huset!

Av Lisa - 1 juni 2012 08:40

Vaknar upp ur dvalan efter en vaken natt! GÄSP! Jag fick sota för att jag lät Denise äta så mycket som hon ville igår. Ååååå va hon hade ont i magen igårkväll. Jag tror aldrig jag hört henne skrika så otröstligt så länge.. Till slut så gav jag faktiskt henne en alvedon, och det verkade som om det hjälpte för hon somnade typ en kvart efter.. Min erfarenhet är väl ändå att alvedon inte hjälper särskilt mycket mot magknip, men vad vet jag. Hon kanske får ont på ett annat sätt efter operationen och allt.. Ett sätt som alvedon biter på??

Så började strulet med sat. mätaren efter ett par timmar.. Vet inte riktigt vad problemet är, men den slocknar utan förvarning och ibland blir siffrorna bleka och genomskinliga. Den tappar nog kontakten med något av batterierna där inne, men för mig är ju det KATASTROF! Jag tror att det varit en lugn natt och det visar sig att mätaren är AVSTÄNGD! Nä fy och urs! Jag satte på henne blöjlarmet för säkerhets skull.. Blöjlarmet som tycker att hon andas för ytligt och tycker att det ska larma lite då och då. Men hellre det, för då vet jag att det funkar iaf.. Sova kan jag göra idag    Funderar på om jag ska be doktorn skriva ut en egen mätare åt oss.. En NY och fräsch. Det borde man ju kunna få på hjälpmedelskort eller vad det heter? Precis som man får inhalations utrustning och sånt.. Ja, det måste jag kolla upp!

Nu kommer snart BVC sköterskan hit. Tänkte först kliva upp tidigt och panikstäda, men insåg att det faktiskt ser helt okej ut här och funderar på varför jag ska ha renare än jag brukar bara för att hon ska komma???? Det är väl inte skiten i hörnen hon ska titta på? Eller?? 

 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards