★ 399 gram ★

Alla inlägg under september 2011

Av Lisa - 29 september 2011 15:19

Efter flera månaders funderande.. Ja, jag är en STOR funderare.. Så har jag nu slagit till och köpt en Iphone! Jag  hade ju helst velat att Fredrik skulle köpa den åt mig, så jag slapp se pengarna försvinna från kontot. Haha. Jag kan ALDRIG köpa något åt mig själv utan att få dåligt samvete! Men, nu fick det bli som en julklapp så då kändes det bättre!

Ja, jag är knäpp... Jag veeeet!!  Det blev iaf en vit 16gb från Cyberphoto , (där min syster och hennes man jobbar)  

Nu är jag i full gång med middagen! Det blir makaroni pudding a´la lisa, med köttäfrs och bacon.. Får väl se om jag själv lyckas äta nåt.. Har varit lite dålig på att äta idag, har absolut ingen aptit, men ha fått i mig en burk Päron/Vanilj Keso iaf! 

Det sprätter och rör sig i magen! Det är alltid lugnt på morgonen och förmiddan,men på eftermiddan så sätter h*n igång och lever loppan där inne!

Av Lisa - 29 september 2011 11:31

Elva timmars sömn är inte helt fel! Ändå känner jag mig helt död nu! Men det är bara att rycka upp sig!


Fredrik tyckte ju att jag skulle köpa en ny telefon igår, men jag blev ju så illamående på eftermiddan, så det blev aldrig av... Så det får  bli idag istället    Frågan är bara om man ska köpa den i butik här i stan, eller på nätet.. Det är ju så krångligt när man köper saker på nätet om det skulle bli nåt fel... Äh, vi får se vad det är för priser och så.. 


Igår sökte jag till USK ubildningen iaf. Fick hjälp av en studievägledare med alla papper och uträkningar, för jag är ju helt nollställd när det gäller sånt.. Vet ju absolut INGENTING om poäng och ällt vad det är, men nu börjar jag fatt! haha.. Så nu är det bara att vänta på besked. Har ansökt om att få börja den 10/10, och det är en distans utbildning så jag kommer sitta hemma och plugga, och göra proven på skolan..  Spännande ..


Av Lisa - 28 september 2011 15:07

De e hårt å va hemmafru hehe.. Mår sååå illa så jag ligger på soffan med hinken i högsta hugg. Bläää! Kan nu iaf stolt meddela att jag skickat in ansökan till USK utbildningen. Har ju bara funderat på det i ett x antal år, så det känns bra att göra slag i saken!

 
Av Lisa - 28 september 2011 11:08

Burrrp, så var Lunchen nere i kaggen! Japp, Lunchen! Jag åt ju frulle bulle klockan halv sju i morse, så jag var jätte hungrig nu!  

Har varit ner på stan en sväng. Lämnade in mina nya skor till skomakaren.. Kände ju efter att jag haft dom i några timmar att jag fick så ont i fötterna av dom, för dom var lite för smala. Så nu ska han göra dom lite bredare! Kanon att man kan göra det, för jag har skitsvårt att hitta skor som passar på mina SHREK-fötter!

Stod även inne på Kicks i en evighet och luktade på en miljon olika parfymer.. Igår stod jag på Åhlens och sniffade. haha. Kan verkligen inte bestämma mig för hur jag vill lukta! Men nu köpte jag iaf en DKNY Be Delicious.. Ni vet, den som ser ut som ett grönt äpple.  Kommer säkert ångra mig sen (som vanligt) 

Snart ska jag ner på stan IGEN! Ska göra ett nytt försök att få träffa en studievägledare, och sen blir det nog en fika!

 

Av Lisa - 27 september 2011 19:45

Ja då var man back home! Behöver jag tala om vad jag gjort hela dan? Städa, tvätta, renbädda, diska, plocka osv osv..  Det såg ut ungefär så som jag hade förväntat mig, men nu är det återställt så som jag vill ha det  

Vi har precis druckit te och ätit räkmackor, inte helt fel kan jag tala om! Nu blir det bara tv och slappa och njuta av att vara hemma med min gubbe, resten av kvällen!

Av Lisa - 26 september 2011 14:24

ooooj va trött jag e idag! Somnade rätt sent inatt.. Min mor snarkar lite (läs:mycket), så jag kunde inte somna.. Till slut tog jag med mig täcket och la mig på soffan istället!

Har varit ute i skogen (som vanligt) men sen blev jag så trött så nu ligger jag på soffan!

Undrar om man ska ta och åka hem idag.. Ikväll eller imorn.. Måste ju ordna det här med skolan som jag har planerat i mitt huvud nu  

Idag går jag in i vecka 17 och magen växer sakta men säkert.. Kommer väl en magbild så fort jag kommit hem och har tillgång till kameran! 

Nu ska jag soooooooova!

Av Lisa - 25 september 2011 19:11

   

Nya favoriter i kylskåpet!!  

Slår ett extra slag för Äpple/Päron/Vanilj!! MUMMA   

Av Lisa - 25 september 2011 18:30

Har suttit och pluggat teori här i ett par timmar.. Har insett att jag nog inte är så dum som jag trodde. Jag trodde att det skulle gå trögt och att det skulle ta tid att få in saker i skallen (nu när man är så här gammal) Men jag testade att göra teoriprovet bara för skojs skull och hade bara ett fel för mycket, även fast jag precis börjat plugga. Så det kommer nog att gå bra det här.

Men jag kan ju säga att många, VÄLDIGT MÅNGA av frågorna, kunde jag svaret på tack vare att jag har kört så jäkla mycket bil som jag gjort.. Både att man har erfarenhet av olika sorters bilar..lite skruvning,  och olika situationer i trafiken.. Så det är ett ganska stort försprång om man jämför med hur det hade varit om jag aldrig suttit bakom ratten  

Nån nytta ska man väl ha av alla djävulskaper man varit ute på? 

Nu tycker jag bara att tiden kan gå lite fortare så jag kan skriva in mig på körskolan! Mitt mål är ju att ta körkortet INNAN Mini-Me kommer i början på Mars.. Så det gäller att ligga i  när alla papper är klara!!!

 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29
30
<<< September 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards