★ 399 gram ★

Alla inlägg den 4 mars 2009

Av Lisa - 4 mars 2009 21:24

Kan inte ens titta på Grey´s Anatomi i lugn och ro, för ja är så satans less på att ligga på soffan. Men förhoppningsvis mår jag nog bättre imorgon. FÖRHOPPNINGSVIS!!! (pray 4 me)

Känner mig bara trött och flottig idag så de är nog ingen som hade velat se mig utanför dörren idag ändå haha.

Men nu är iaf den här dagen snart slut.. Synd bara att jag sov så länge idag så jag lär nog inte kunna somna förrän klockan tre i natt eller nåt sånt.

Men jag lovar. Detta var sista inlägget för idag. Nu ger jag mig!!!!   Haha

Bye And good night. See you tomorrow

Av Lisa - 4 mars 2009 20:41

Fan va ja har tråkigt alltså!!! Men ja har iaf orkat möblera om i sovalkoven, så de blev lite mer plats. Men nu börjar febern stiga igen, så nu ligger ja nerbäddad i soffan!!!

Har en länk ni måste besöka och bli medlem där!! Samla poäng och få en massa prylar helt gratis!!!! Prova ni också!!!!

http://www.gratismode.se/?c=48653


Nu ska ja bara lägga in en massa skumma bilder här bara för ja har så lite att göra

Av Lisa - 4 mars 2009 17:01

Ja även om man är hemma och är sjuk så kan man ju organisera o planera lite.. Ringde nyss hyresvärden och frågade om de var ok att ja målar om lite och grejar om ja står för kostnaderna själv. Och det var ok eftersom resultatet blev så bra sist sa han :)  Så nu är det bara att börja fundera ut en bra färg...

:)

Av Lisa - 4 mars 2009 15:50

Pratade nyss med en av terapeuterna på Korpberget. Den "elaka" som alla hatar.. Den som man inte ville ha på en redovisning. Stenhård, skräder inte orden, rak på sak och kan uppfattas som en bitch.

Men när man pratar med henne på telefon så får hon en alltid att må bättre och tänka om.. Hon är faktiskt jävligt bra. Tyvärr kunde jag inte få  börja på eftervården i Kramfors eftersom jag äter mina mediciner som dom tycker är knark.. Men det hade jag nästan räknat med. Så jag får lov att gå på Villans eftervård ändå.. Men de ska nog gå bra det åxå. Bara jag tar mig i kragen och GÖR DET.  Om ja inte gör det så kan de faktiskt sluta så illa att ja blir häktad eller nåt sånt och det orkar ja faan inte med just nu...

Satt och väntade på att mamma skulle komma förbi med cigg åt mig men hon glömde bort mig :(  så nu sitter ja o väntar på bror istället, få se om han kommer ihåg. Han e ju lite glömsk av sig som vi ju alla vet.. haha

Jaja... Jag måste ta tag i mig själv nu.. Bara ja blir frisk så ska ja fixa ALLT 

Av Lisa - 4 mars 2009 14:21

ska ju klippa mig på måndag så ja håller på att kolla upp lite frisyrer....

Har hittat en som nästan är den ja tänker mig... Dock kommer mitt hår inte vara blont, men ngra nyanser ljusare än jag har nu.

Tänkte mig nåt brunaktigt... men vi få se va Malin säger











kan nog bli bra.. känner att ja behöver en liten förändring... även om inte livet förändras så käns det ändå nytt och fräscht :)

Av Lisa - 4 mars 2009 13:30

Du satte galler på mina fönster, och lås på min dörr

Och du tillät inget vara alls som det var förr

Och du valde mina vänner, valde nästan mina känslor

du förstod inte alls

Att kärlek måste ha sin frihet för att överleva


Man kan äga, äga guld och silver

inte människor

Man kan äga, äga guld och silver

inte människor

Inte en människas känslor


Du ville ha mig för dig själv, jag kände mig så fängslad

Och din svartsjuka kvävde mig, så att kärleken dog ut

å du ville nog bara väl, men allting blev så fel

du förstod inte alls

Att kärlek måste ha sin frihet för att överleva


Av Lisa - 4 mars 2009 12:44

Nu vill ja fan va frisk alltså. Hade ju planer på att gå broarna runt i morse. Men vaknade inte förrän alldeles nyss och har 38.4 i feber...  Fan om ni bara visste vad jag skulle ge för å få vara frisk alltså. Det är min högsta önskan. Att kunna LEVA... Njuta av livet utan värk och utan att alltid måsta tänka sig för så man inte överanstränger sig. Och tänk att kunna ligga på en strand och sola och bli brun som en pepparkaka utan att bli sjuk. Slippa ta alla 12 tabletter ja måste ta varje dag, slippa blodprovr varje vecka och resor till Umeå. Tänk att slippa jobbiga cellgiftsbehandlingar........ blääääääääääääääääää va less ja är.  Men jag har sånna dagar då jag bara vill spy på livet. Ibland känns det hanterbart. Kan känna att ja lärt mig leva med SLE.... Men riktigt har ja nog inte accpetert det trots att det gått 7 år sen ja fick min diagnos..

Jag har lixom gjort allt tvärtemot vad jag skulle.. Vet inte varför. Kanske för att se om ja skulle överleva, elle för att bevisa att dom hade fel. Och visst lever jag. Men jag har verkligen lekt med döden.. Särskilt i missbruket.

Stack smutsiga kanyler i armarna när jag gick på cellgifter och var som mest infektionskänslig.. Jag blir ledsen när jag tänker på det, men jag är glad att det inte är så längre!!

Nu försöker jag iaf. Jag vill må bra, så nu tänker ja lyssna på kroppen när jag mår dåligt (som nu).. Så det blir en soffliggardag idag. Annars blir man väl aldrig bättre..


Om ja mår bra och känner mig frisk så ska jag nog åka ner till Södertälje på Tisdag och hälsa på syrran. Men vi får se. Annars kan jag göra det sen, då valparna är sålda och jag har lite mer pengar att röra mig med och kanske känner mig lite piggare...

Det lär nog bli mycke bloggande idag eftersom jag ligger här hemma. Och alldels strax kommer dagens låt... En låt som jag bara känner passar sååååå bra in på den senaste tiden i mitt liv.


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Mars 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards