★ 399 gram ★

Alla inlägg den 28 augusti 2012

Av Lisa - 28 augusti 2012 18:00

Efter en hel dags kamp så har hon äntligen somnat! Pluttan har typ sovit en kvart på hela dagen och mest bara grinat, dregglat, pruppat och bajsat! Måste nog börja använda dreggel-haklappar nu för kläderna är totalt neddränkta av dreggel! Efter en alvedon och en tallrik gröt så har hon nu somnat på soffan. För natten skulle jag tro.

Själv så känner jag mig inte alls på hugget idag! Bortsett från en morgonprommis med ett besök hos en kompis så har jag bara suttit hemma idag. Inget smink, myskläder och har inte ens dragit en kam genom hårsvallet! Men nu gick jag nyss bort till Ica och köpte lite nödvändigheter (läs: naturgodis)  Bara för att jag var såååå sugen! 

Ingen träning ikväll, nä. Idag behöver jag vila! Hoppas på en bättre dag för både mig och Nisen imorgon!

Av Lisa - 28 augusti 2012 07:29

Ja, ibland undrar man ju. Undrar hur saturationen ser ut på en "vanlig bebis" under nätterna och när dom sover djupt? Denise ligger ju alltid på 100% nu när hon är vaken och pendlar mellan 92-97% när hon sover. Inatt larmade det två gånger och hon var nere på 65% innan hon vände och kom upp igen. Båda gångerna hade hon fått slem/spott i halsen och kraxade som en liten kråka..  Undrar om det inte skulle bli likadant för en bebis med friska lungor? Man skulla ha satt en pox på en frisk bebis i några nätter så man får veta, för det här har jag undrat länge.. 

Men jag känner hur som helst att jag nog bör forsätta med poxen ett tag till.. Har faktiskt haft några nätter utan, och det har känts okej, men efter den här natten så känns det INTE okej längre. Fast egentligen.. Hon hämtade ju upp sig själv på några sekunder båda gångerna och hade jag inte haft mätaren så hade jag inte ens vetat det.. 

Ja, ni fattar vilka funderingar man har?! Vad är normalt? Vad är farligt? När kan man sluta? osv.. Det finns egentligen ingen som kan svara på det riktigt..  

 


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards