★ 399 gram ★

Alla inlägg under april 2011

Av Lisa - 30 april 2011 13:56

Tjeeeeena! Har precis varit och käkat en god Buffe´med familjen på Nipan restaurangen! Gotti Gotti! Nu ska ja smälta maten, jäsa en stund, och sedan bege mig ut i löpspåret en stund med min kolhydrats laddade gamm kropp :)


Det här bjuder jag på.. mohaha

           

Vi kanske är lite galna ändå...


Av Lisa - 29 april 2011 15:05

 

2 ägg, 2dl socker, 3dl vetemjöl, 70g smör, 1,5dl mjölk, 1,5 tsk bakpulver, 2tsk vaniljsocker.

När kakan står i ugnen (175 c) så passar du på att koka ihop en kolasås på: socker,sirap,smör och kakao. När den kokat sig tjock och smarrig så plockar du ut kakan (efter ca 10 minuter) Ringla i såsen och ställ tillbaka kakan i ugnen i 20 minuter till! YUMMIE YUMMIE! Jag tänkte servera detta experiment med lite vanlilj glass :)

Av Lisa - 29 april 2011 10:10

  The Girl With The Dragon Tatoo.. (inspelning)

                   

Sollefteå fick byta namn till Hedestad! Bilderna är tagna av Olivia från balkongen som ligger på första parkett :)

Av Lisa - 29 april 2011 09:04

Dåså! 60 min löpning/PW avklarad! Skönt! Men mitt knä tyckte inte att det var lika skönt, så jag fick gå en hel del tyvärr.. Nu ska ja svepa en liter vatten och en kanna kaffe! Var faktiskt tvungen att ta en liten omväg när jag skulle hem, för jag blev så nyfiken på film inspelningen..

(För er som inte vet: Dom håller på att spela in  filmen "The girl with the dragon tatoo" med Daniel Craig bla och dom har stängt av hela buss stationen och gjort området till ett vinterland eftersom det tydligen ska vara en vinter scen)


     

Där uppe står en hel radda med flådiga bussar och vagnar och området är avspärrat med säkerhetsvakter.. Det ser helt overkligt ut ju när resten av stan håller på att grönska och snön har försvunnit, men stationen ser ut som om det vore December! Liiite nyfiken blir man :)  


Sen ska jag ner på stan och köpa present till Fredde! Han fyller år på måndag, men han kommer ju inte att va hemma då, så han får sin present i helgen istället, och jag vet precis vad han ska få!!!!!       

Av Lisa - 28 april 2011 22:34

Aj Aj Aj! Har så ont i fotleden så jag går som en 80 plussare! Å jag som har en planerad löptur imorgon bitti, hur fan ska det gå? Äh, bara å bita ihop!

Som vanligt på jobbet så kunde jag inte hålla fingrarna i styr och hade lots and lots of  dålig karaktär, så det slank ner nån näve Gele´hallon och ett par digestive kex.. Okej, jag vet. Det var väl inte så mycket! Nä, kanske inte, men det stod inte med på min planering och jag har KRAFTIGT kontrollbehov när det gäller mat!


Jaja.. BB nu och sen blir det fan sängen! Är härligt slut i kroppen och har en allergi som heter duga.

Av Lisa - 28 april 2011 08:41

Gomorron Gomorron! Blev väckt av telefonen tidigt imorse och kunde självklart inte somna om! Men det gör inte så mycket! Fick ett arbetspass idag så jag var tvungen att avboka tiden hos ögon läkaren.. Känns som om man inte kan tacka nej till jobb när det är så få pass man får chansen till!


Lite mobil-bilder från igår...

                       

Av Lisa - 27 april 2011 23:56

Precis hemkommen från en kväll med grillning, snaps, vin, många skratt och trevligt sällskap! Dock var det inte så varmt ute som man kanske hade velat, så vi hamnade inne ganska snabbt efter maten! Nu väntar sängen och imorgon är det dax för ett besök hos farbror Doktorn för att kolla upp så att ögonen inte blivit skadad av mina mediciner... Lite nervös är jag eftersom jag känner att jag fått störande förändringar i synskärparn på ena ögat. Wish me luck! I värsta fall så får jag väl sluta med medicinen (som jag ätit i 9 år) och hoppas på att det finns nåt substitut!

Natti Natti

  

Av Lisa - 27 april 2011 13:48

USCH! Är så jävla less så det finns inte!!! Har ju varit, i stort sett helt arbetslös i ca två veckor nu och det känns som en evighet! Man känner sig så fruktansvärt ONÖDIG!! Bara går omkring och gör ingenting hela dagarna. Inga uppgifter, inga tider att passa, INGENTING! Får ju snart ett nervsammanbrott!! 

Är ganska inriktad på att söka USK utbildningen så fort vi kommer till Ö-vik. Det är aldrig fel med en utbildning och då skulle jag ju få chansen att jobba mer, och kanske även med nånting annat också. Kanske på en vårdcentral eller nånting sånt. Ja vi får se hur det går. 

Tur att vi alltid lyckas matcha in så att Fredde får jobba mycket, då jag får jobba lite, annars hade det blivit jobbit med ekonomin!

// Dagdrivar´n ;)


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards