★ 399 gram ★

Alla inlägg den 17 februari 2014

Av Lisa - 17 februari 2014 20:51

         

Måste visa mig själv det här för att fatta att det faktiskt inte är så konstigt att man är helt slut... Ibland tycker jag att det är konstigt att Denise räknas som ett barn med särskilda behov och ibland undrar jag om det är jag som är fjantig och överkänslig.. Jag tror liksom att alla föräldrar har det så här. Alla barn blir ju sjuka och förkylda och jag är inte den som klagar och gnäller i onödan. Man får försöka göra det bästa av situationen.. men just den här gången blev det för mycket på en gång.. 

Har haft en rätt jobbig period i livet på många plan, och samtidigt som Denise blir så här sjuk så rasar resten av tillvaron jag byggt upp där hemma och jag vet inte vad jag har att vänta när jag kommer hem. Jag kommer att åka hem imorgon och det är nu allt börjar sjunka in. Det har varit en jävligt tung dag och jag har haft gråten i halsen mest hela tiden. Hoppas att jag kan unna mig själv lite lugn och ro när jag kommer hem. Hoppas att jag för en gångs skull kan lära mig av mina misstag och att jag kan låta mig själv få må bra istället för att ständigt sabba för mig själv och sätta mig i situationer som inte går att komma oskadd ur. Det kanske är nåt slags sätt för mig att fly och slippa stanna upp och känna hur jag egentligen mår. Har jag en massa problem att lösa hela tiden och en massa folk att ta hand om och hålla reda på så slipper jag liksom ta hand om mig själv och mitt mående.


Sådär ja. Nu har jag gjort dagen psykoanalys på mig själv. Och vad har jag lärt mig av detta? Mest troligt kommer jag aldrig lita på någon igen.. Inte ens mig själv. Men jag får väl öva upp den förmågan igen på något vis. Jag tänker leva ett bra liv med min dotter och njuta av alla friska dagar vi har tillsammans!!! PUNKT

Av Lisa - 17 februari 2014 13:58

Det går åt rätt håll! Men krafterna är inte tillbaka än och plutten orkar inte mycket. Tog en dusch imorse och sedan sov hon i två timmar. Nu fick hon chansen att gå till lekterapin, men det ville hon inte.  Vi fick in några leksaker som hon lekte med en stund, men film verkar fortfarande vara det bästa alternativet .

       


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12 13 14
15
16
17 18 19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2014 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards