★ 399 gram ★

Alla inlägg den 28 januari 2010

Av Lisa - 28 januari 2010 19:47

Ååå så skönt!!! Nu har jag skämt bort mig själv med hårinpackning och ansiktsmask och en massa skrubbande, filande, noppande och smörjande. Så nu känner jag mig som en ny människa..

Medans jag har hållit på med allt det här så har jag funderat en massa på bröllopet.   

Jag är ju en ganska sparsam dam. Gillar inte att spendera för mycket pengar på sånt man kan komma undan billigt med. Så nu har jag dragit ner bröllops priset lite mer.. Jag kom nämligen på att jag behöver ju inte gå på nån salong och fixa mitt hår. Har ju faktiskt en i min närhet som jag vet är väldigt duktig på allt som har med skapande i alla former att göra. Men jag måste fråga henne först innan jag kan säga nåt säkert. Men jag är övertygad om att hon lätt skulle kunna fixa mitt hår!! Det kostar ju en hel del att fixa frippan på salong. (särskilt en söndag, och midsommarhelgen dessutom).

Sminkningen har jag bestämt mig för att fixa själv. Och för att fixa det så snyggt som möjligt så kan man ju faktiskt ta en liten sminkkurs. Kostar bara några hundralappar. Och så får jag helt enkelt ÖVA!! Det är ju inte varje dag man 'festsminkar' sig, så jag får träna lite!

Så nu har jag inte riktigt lika mycket pris-panik! Stället vi hyrt kostar 2000kr (för tre dagar), så det är klart. Ringen (som var alldeles för dyr) är redan köpt.. Maten vet jag inte vad den kommer att kosta, men man får nog räkna med några tusen.

Sen har vi blommorna..  Jag vill ha en liten enkel bukett med röda rosor (tror jag iaf) Om jag inte kommer på nån annan vacker blomma som jag hellre vill ha.

Jag börjar få en klarare bild över hur jag vill ha det nu faktiskt. Tänkte dra igång med att fixa inbjudningarna snart också, för jag vill veta en bra bit i förväg vilka som kommer och inte...

Ja det var allt jag funderat på den här gången!!

Av Lisa - 28 januari 2010 15:09

Är det nån som brukar äta omelett med lingonsylt?? haha. Det gjorde jag nyss iaf. Gjorde en ugns omelett med körsbärstomater,potatis,lök, scuash och lite creme fraiche.. När ja tog ut den ur ugnen så kom jag bara på att fan va gott de skulle va me lingonsylt till det här. Och det blev supergott!! Har iaf aldrig ätit det förut, så det var nåt nytt för mig   

Jag lyckades iaf ordna fram ALLA papper  som FK skulle ha. Helt otroligt! Trodde aldrig att jag skulle ha deklarationen kvar hemma, men det hade jag. Och jag lyckades lokalisera hyreskontraktet inom ett par minuter. (jag har nog bättre ordning på saker&ting än vad jag tror)  Sen hade jag sån tur att Pappa hade kopiator&skrivare. Så nu är allt skickat. Nu är det bara att hoppas att jag inte få avslag, för då blir jag sur!  (har ansökt om 'särskilt bostadstillägg för PENSIONÄRER hihi)

På vägen hem så mötte jag Farmor&Farfar som var ute och promenarade, så jag passade på att bjuda hem dom på en kopp kaffe eftersom dom aldrig varit hit sen vi flyttade ner. Så dom kom hit en sväng och farmor tyckte att vi hade sååååå fiiint!!! Roligt att höra, man blir ju så kritisk mot sig själv och man ser sitt hem varje dag så till slut tycker man det är så grått och tråkigt, men vi har tydligen väldigt fint!   

Nu ska jag trotsa min huvudvärk och min feber och ta en liten promenad med min stackars understimulerade lilla nakenhund!

See ya!!   

Av Lisa - 28 januari 2010 10:42

God Morgon världen! Känner mig inte så mkt piggare idag än igår. Ont i huvet, febrig.. Vad är det för feeel? Äh, har iaf ringt FK nu på morgonen och det var tur att jag gjorde det, för då fick jag veta att det är en massa mer papper som jag måste skicka in..åååå. Bara en sån enkel grej som att kopiera ett hyreskontrakt kan bli så jäkla jobbigt. Vart ska jag göra det lixom? Jag har ingen kopiator. Måste även skriva ut ett årsbesked från internetbanken.. Jag har ingen skrivare.

Jag hatar verkligen allt som har med papper att göra. Det blir kortslutning i hjärnan och jag blir på så dåligt humör och vill bara skita i allt. Men nu ska jag bita ihop.. Ska ringa pappzen och höra om dom kanske har kopiator.. Skrivare har dom ju iaf, det vet jag.. Jaja. Det löser sig.

Nu har Fredrik gått å tränat :( Jag vill också!!! Hoppas man är i toppform igen imorgon, så man kan hänga på. Börjar känna mig som en riktig soff potatis.


Nä nu ska jag göra mig i ordning lite grann. Är less på att gå omkring och se lika sjuk ut som jag känner mig ;)

Ha en bra dag


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2010 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards