★ 399 gram ★

Alla inlägg den 10 juli 2013

Av Lisa - 10 juli 2013 20:15

jaaahapp. Var tog denna dagen vägen då? Måste likson sätta mig ner och fundera på vad jag gjort idag egentligen...

Tidig morgon som vanligt i det här huset och när jag trodde att klockan var typ halv tolv så visade det sig att den var nio, och jag stod redo för att åka ner på stan. haha, Lyckat! Har köpt nya gardiner till vardagsrummet , ett linne, hårserum och lite annat smått och gott. Sen har jag även spenderat 300 spänn på ett 15 minuters läkarbesök också. Fy fan! 450 spänn på två dagar till sjukhuset! 

Foten har kännts lite bättre idag, men nu framåt kvällen börjar den svälla och värka lite mer.. Har iofs inte tagit en enda värktablett idag så det är väl dax nu då kanske.

Idag kom det ett nytt ord ur munnen på fisen! Jag satte henne i matstolen och då tittde hon på mig och sa KAKA! Jag brukar ofta sätta henne där och fråga om hon vill ha en kaka och så gör jag tecknet för kaka. (egentligen är det mariekex eller smörgåsrån hon får, men vi kallar det kaka) Så nu sa hon kaka och vickade lite på pekfingret som om hon försökte göra tecknet. Min DUKTIGA lilla tjej!!  Hon har även börjat säga nej och skaka på huvudet när det är nåt hon inte vill. Och om jag säger: Inte göra så! Så svarar hon: Näää! och skakar på huvudet. 

Känns så bra att veta att hon är med och förstår, för jag har ju varit så orolig för om hon har fått hjärnskador efter allt hon varit med om.. Än är hon inte färdigutvecklad, men det går ju verkligen åt rätt håll!

       

Fick paket från proteinbutiken idag :) Med mitt absoluta favoritprotein! Jag köper det inte så ofta för jag tycker det är för dyrt, men så fort det är REA så är jag där och nyper åt mig ett par påsar!

Igår fick jag nåt slags akut sockerbegär och drog iväg och köpte kakor och bullar och jag åt så det stod ut genom öronen på mig.. Och sen en massa mackor.. suck.. Men idag har jag skött mig.. Kanske ätit lite för lite, men jag har rännt omkring så mycket ju. Imorgon ska jag nog försöka träna igen.. OM nu inte foten blivit ännu värre, men det tror jag inte!  Håll tummarna!

Klicka på bilden för att komma till min instagram  


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20 21
22
23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards