★ 399 gram ★

Alla inlägg den 7 april 2009

Av Lisa - 7 april 2009 13:53

Äntligen hemma igen! Nu har ja stått i duschen och skrubbat av mig alla äckliga sjukhus baciller så nu känner ja mig ren igen!

Helt slut och trött är jag, men ja känner mig ändå på bättringsvägen och det är ju positivt.


Nu ska vi se Monsters vs Aliens :)


Kommer med en recension sen!


Peace out

Av Lisa - 7 april 2009 10:49

Nu har doktorn nyss gått rond här och jag ska få åka hem idag efter lunch nån gång.

Dom hade inte hunnit få provsvaren än, så ja vet inte hur det såg ut riktigt, men ja känner mig mkt piggare. Skönt skönt..


Så nu ska ja bara ligga här och vila tills jag blir utskriven!


Cu later

Av Lisa - 7 april 2009 00:03

Ligger här och läser lite om Anemi.. Dom upptäckte ju att ja har väldigt dåligt blodvärde. Och när ja läser om det så fattar ja inte att dom inte tänkt på det tidigare. Jag har ju alla symtom!!  Blek jämt, trött och slut, andfådd, yr, hjärtklappning osv- Dessutom är det väldigt vanligt att man får det när man har SLE..


Så när ja kmr hem ska ja gå och köpa blutsaft.. b-vitamin äter ja redan. Det ska tydligen också vara viktigt. Ja äter nog snart alla tillskott och vitaminer som går att äta tro ja. Ja ska fasen må bra alltså. Är så less på att inte orka eller vilja göra nånting. Känner mig som en gammel mormor eller nåt.

Har ju så mkt som ja egentligen skulle vilja göra, men mina planer går alltid i stöpet på halva vägen för att jag helt enkelt inte orkar fullfölja nånting...


Nu längtar jag jättemkt tills ja ska hämta min lilla Kines :) Ja tror den kommer att få heta Wilma.. Men som sagt så måste ja träffa henne och se hur hon är som först innan ja vet om det passar. Ja ska ta hand om henne som om hon vore min lilla dotter!!!  Det är faktiskt första gången jag själv köper en hundvalp och är med redan från början.

Selma tog ja ju då hon var vuxen.. Fast hon blev verkligen en enmanshund ändå. Hon ville absolut inte vara med nån annan än mig. Ingen hund kommer bli som henne. Lilla damp selma hihi.. R.I.P


Har fått en sömntablett nu iaf..och värktabletter. Alvedon/Tradolan/Propavan.. så ja borde nog bli trött snart. Är jävligt känslig när det gäller sömntabletter och det är bra. För ibland är det såå jäkla jobbigt när man inte kan somna och då är de bra å veta att man har nåt som hjälper..                                 



Nu blir det bild marathon här för ja ha så lite att göra.


 

                                                                           


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards