★ 399 gram ★

Alla inlägg den 10 maj 2015

Av Lisa - 10 maj 2015 15:01

I did it again.. Ligger just nu på IVA i Sollefteå efter att ha svävat nånstans mellan liv och död. Några vänliga själar hittade mig efter vägen med kramper, feber, frossa och total förvirring. När ambulansen kommit fram med mig till akuten hade jag ett undertryck som var under 30 och ena pupillen var stor och den andra var som en knappnål. Jag minns detta men kunde inte säga eller göra något. Mamma berättade att läkaren lyste in i mitt ena öga och då blev jag helt hysterisk och skrek rakt ut.. Mitt crp skenade iväg uppåt och likaså febern, så nu har jag legat här och fått intravenös antibiotika och jag känner mig bättre. Ligger kvar här i väntan på att det ska bli måndag så läkaren kan få kontakt med soc och psyk för ingen vågar skicka hem mig. Jag litar inte på mig själv längre för av nån anledning så är jag inte längre rädd för något. Inte ens döden. Jag har inya spärrar och jag behöver övervakas. Det är den hårda bittra sanningen. Men det är tyvärr så här man måste göra för att få hjälp i det här samhället. Det bästa är nog också om jag säger att jag inte vill ha hjälp. Men jag vill ju det... så här ser det ut för oss missbrukare som inte på egen kan sluta med drogerna. Varje återfall blir ett större och större nederlag och det blir mer destruktivt. . Det slutar bara på ett sätt om inte hjälpen finns och jag är iaf inte i skick att själv fightas för min rätt . Jag förstår alla som ger upp. Jag förstår folk som tar sitt liv. Jag förstår att man till Slut inte ser nån annan utväg.
Men någonstans inom mig finns viljan. . Gäller bara att hitta orken och kraften och få hjälpen att hålla fast vid livet.


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards