★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 3 mars 2015

Ramsele

Av Lisa - 3 mars 2015 01:08

Ja efter att ha fått spendera många mysiga eftermiddagar med min lilla fis så åkte hon igår till övik och pappzen sin. Och jag, jag åkte upp till Ramsele och har varit här på lite avkoppling. Imorgon bitti åker vi hem till solle igen... och jag ska ha mitt första möte på soc med familjehems enheten. Ja.. konstigt nog så är det första kontakten jag har med dem efter placeringen och det var jag själv som tog kontakt och påkallade ett möte. . Egentligen ska en handlingsplan göras efter en månad enligt utredningen så det är väldigt konstigt att vi haft så lite med dom att göra. Men nu är jag med i matchen så nu ska här planeras. Känns lite nervöst eftersom jag inte riktigt vet vilka jag ska träffa. Men jag är drogfri nu och det är det viktigaste. Utan den lilla detaljen så blir planeringen omöjlig. Hoppas på att mötet ska ge mig ännu mer motivation till att hålla mig drogfri på egen hand.

 
 
Ingen bild

Annica

3 mars 2015 07:48

Lycka till 👍💕

 
Ingen bild

Marie

3 mars 2015 12:52

Jag är så imponerad av din styrka! Att du själv tog kontakt med soc o sökte hjälp är en stor styrka som inte många besitter. Och att du nu är drogfri är underbart! Det här kommer du att fixa o jag hoppas verkligen du får den hjälp du vill o behöver <3

 
Ingen bild

SusanneI

3 mars 2015 17:34

Lycka till kämpa på 💕👏

 
Ingen bild

Marie i Skåne

3 mars 2015 19:40

Lycka till! 🌺

 
Ingen bild

Mia

3 mars 2015 23:00

Kämpa kämpa det ca är det svåraste du går i genom nu men i slut ändan så är det bästa för dig/ Denise och alla runt om dig du är så klok som tar tag i allt och verkligen kämpar det finns många med dessa problemen du e inte ensam .... O tro mig med bagaget som en prematurmamma så kan jag förstå att återfallet kom som ett brev på posten. Lycka till och hoppas du verkligen får den hjälpen du behöver ge dig inte ang behandlingshemmet. som du SJ säger så behöver du det o stå på dig ang det. Lycka till med allt o tack för en super blogg har följt dig i 3 år o lika spännande varje gång kul att du börjat skriva i gen man blev faktiskt orolig när du inte skriver på ett tag din blogg är en rutin.

Lisa

4 mars 2015 10:02

Tack. Va roligt att höra

 
Ingen bild

Mo

6 mars 2015 14:21

Hej!
Som anhörig till en drogmissbrukare skulle det vara intressant att höra vad det var som fick dej att att ta ett återfall efter fyra års drogfrihet?
Hur det kom sej, var det ditt eget beslut eller hängde du med fel personer? Vad hände egentligen?

Lycka till nu och jag önskar dej ett lugnt och drogfritt liv!

Lisa

6 mars 2015 19:20

Det var helt enkelt så att jag började umgås med fel personer. Men det fanns ju såklart en anledning till att jag gjorde det. Men det var jag inte medveten om då. Min familj uttryckte sin oro långt innan jag själv var medveten om att jag var på väg mot ett återfall. Nu i efterhand Så kan jag ju se att jag föll in i min gamla beteenden långt innan jag faktiskt tog återfallet. . Men jag tyckte jag hade det under kontroll och tog bara nån gång ibland.. när Denise inte var hemma. Men sakta men säkert började jag glida iväg och helt plötsligt var jag på samma ställe jag var när jag slutade med drogerna och när jag insåg det... och Denise blev tagen ifrån mig, då brast allt och jag började ta tyngre droger och slapp känna, tänka och minnas vad jag höll på med.. det är sp mycket mer skuldkänslor att tampas med nu när jag har barn än det var förut.. men hon är anledningen till att jag orkat ta mig upp igen. Och nu när jag väl klivit av från allt så mår jag så mkt bättre och är taggad till tusen att få tillbaka allt som jag tappat.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards