★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 26 februari 2015

Det blir aldrig som man tänkt sig

Av Lisa - 26 februari 2015 08:01

Nä. . Inte när man har med myndigheter att göra. Har ni hört den här policyn? "Du kan inte få komma på ett behandlingshem förrän du ör helt ren från alla droger" .... och jag tror att du fixar att bli ren med stödsamtal och drogtester och då behöver du ju k gen behandling. .. när behöver man det då? Men jag ska visa dom.. Ja, jag är både nykter och drogfri.. I hjärnan. Men vissa droger kan finnas kvar både I blod och urin flera månader efter att man slutat.. Men jag ska visa dom. Jag kan. Och när jag varit drogfri så pass länge så att jag är ren så SKA jag ha min utlovade behandling så att jag kanske slipper gå igenom detta helvete en gång till!
Många har frågat och undrat vad det är för behandling jag ska in på och varför... Antar att ni fått svar nu.. Jag är ganska öppen när det gäller detta och jag har haft den här problematiken sedan unga år. Det började med ätstörningar i 11 års ålder övergick sedan till ett amfetamin missbruk som pågick tills jag blev inlåst och tvungen att sluta. Jag var drogfri i ca 4 år men när allt lugnat ner sig med Denise och jag fick tid att kkänna efter så blev det nog för mycket att hantera och jag återföll sakta men säkert i missbruk. . Missbruk av läkemedel men även av andra droger. .. till Slut orkar man inte längre. Kroppen och hjärnan funkar inte och man kan inte ta hand om ett barn så som ett barn ska bli omhändertaget. Det är därför Denise inte bor med mig på heltid längre. När hon inte är hos sin pappa så bor hon hos min lillebror och hans lilla familj. Där har hon sin trygghet just nu. Men vi träffas och hon kommer att komma hem igen. Men inte förrän jag känner att jag kan ge henne den trygghet hon behöver.
Är det någon som undrar något så är jag inte rädd för frågor. Jag tycker det är skönt att kunna vara öppen och dela med sig av verkligheten. .. hur ful den än må vara. Jag är en kämpe, precision min dotter och vi kommer kämpa oss fram tills allt är bra igen!
Idag ska vi mysa och hosta tillsammans hemma hos mormor. Så nu är det bara till att slipa upp ur sängen och ladda batterierna!

 
 
Ingen bild

Alexandra

26 februari 2015 10:32

Hej ville bara säga att du ör en sjukt stark människa som dels skriver om dina problem och erkänner dom för dig själv. Har en mamma som missbrukat från och till i 11 års tid. Hon har mig och tre barn till men det var först när hon föll tillbaka eenna sista gång för två år sen så de omhändertog min minsta lillebror(då två år gammal) och hon blev häktad som hon insåg sin problematik. Hon fick behandling istället för straff och har nu varit drogfri i 2 år och varit hemma från behandling i 11 månader.
Kämpa på, se till att dom ger dig behandlingen du behöver, även om livet känns

Lisa

26 februari 2015 22:34

Ja jag har varit på behandling tre gånger sammanlagt men det har aldrig varit frivilligt. Första gången var det LVU placering. Andra gången på anstalt och sista gången kontraktsvård på korpberget och det var 2008. .sen var jag drogfri ända tills förra sommaren då det sakta men säkert började glidande fel håll för mig..

 
Ingen bild

Alexandra

26 februari 2015 10:33

Dumma telefon haha. Även om livet känns hopplöst så kommer det bli sååå bra sen när du får komma utanför allt och se det ur ett annat perspektiv. kämpa på! :) kram på dig ♥

 
Ingen bild

Liza

26 februari 2015 12:41

Vi känner ej varandra. Men jag blrja läsa och följa dig på nätet när jag själv fick prematurt. Jag vill bara sända lite styrkekramar och säga bra kämpat, och kämpa på! Ingen verklighet är ful ibland kantas livet bara av saker som i längden gör oss starkare. 💕

 
Ingen bild

prematurmamma

26 februari 2015 13:42

Stöttekramar till dig Lisa. Detta fixar du. Känner dig inte men utifrån din blogg är du fan det starkaste jag vet. Det är inte konstigt att man krachar. Situationen vi varit med om är inte normal. Själv krachafe jag och fick hjälp via psyk. Du självmedicinerar. Men i grund och botten så finns det mycket som måste bearbetas.

Lisa

26 februari 2015 22:31

Ja det finns massor.. inte minst skulden jag känner för det jag utsatt Denise för.

 
Tirja

Tirja

26 februari 2015 21:54

Det är starkt att kunna erkänna och ett stort steg mot att bli bättre! Jag skickar all den styrka jag har åt dig och hoppas du får visa dom att du kan och ska ha rätt till din behandling! <3

http://tirja.blogg.se

 
Ingen bild

a:Frida

27 februari 2015 08:07

Du e fantastisk,stark,öppen,medveten,jag önskar dej allt gott,vet att du kommer att reda ut allt,med din styrka o klokskap kommer allt bli bra,men tänk efter några steg bakåt,kommer oftast en platå,eller tom ett steg tillbaka,men ge det hela tid,du har styrkan.Tack,för att du ger av dej själv.

 
Ingen bild

Maria

27 februari 2015 21:51

Har läst din blogg sen Denise föddes då jag själv fått prematurt, dock utan lyckligt slut. Vill bara ge dig all pepp och styrka jag kan. 💖💖💖

 
Ingen bild

Angelica

28 februari 2015 10:22

Starkt av dig att ta tag i dina problem. Med din inställning kommer du klara det.Stort lycka till.

 
Ingen bild

S

28 februari 2015 13:45

Jag gillar sanning, även om den är "ful"!
Själv står jag på anhörig-sidan, och det är heller inte lätt.
Att se någon man älskar, förändras och må dåligt.
Jag vet att det är starka krafter. Min sons pappa kunde tillslut inte hantera sin roll som pappa, sambo eller medmänniska överhuvudtaget. Och vi har fått lov att gå isär för allas bästa. Det gör ont, för alla.
Jag önskar samma för dig, som för alla som hamnat i beroende, att
kunna hitta lycka och eufori i vardagliga ting. Som inte skadar kropp och själ.
Lycka till!

 
Ingen bild

Jess

28 februari 2015 16:46

Hurra vad du är stark! Att inse att du vill ge ditt barn det bästa, den bästa versionen av du. Att erkänna det är modigt och ansvarsfullt. Hela dig själv nu och få hem din lilla dotter sen så att ni kan leva tillsammans sen :-).

 
Ingen bild

Anna

1 mars 2015 22:16

Jag har följt dig sen jag själv fått prematurbarn.
Håller tummarna för dig och Denise, fortsätt kämpa!
Lycka till! <3

 
Ingen bild

Marie

2 mars 2015 16:23

Starka människa! Du har klarat av så mycket att du fixar det här också! Jag tror på dig! <3

 
Ingen bild

Denise

3 mars 2015 11:41

Tänk, jag har följt dig sedan du väntade Denise, och visst har jag insett att du haft problem (ja, det har du ju skrivit), men ALDRIG hade jag trott att droger var den onda kraften i ditt liv. Och så är det ju ofta med missbruk, att man lyckas dölja det allt för väl för sig själv och för andra. Men vad glad jag blir att du nu har viljan att förändras, viljan att kämpa för Denise, och jag önskar dig verkligen ALL lycka i den kampen.. Och för att ge en liten bild av en av alla oss som följer dig så kan jag berätta att för tre veckor sedan födde jag min egen lilla prematur. Min "erfarenhet" av prematurer innan detta var det vad jag läst från din blogg, och först nu förstår jag att ingen annan än en annan prematurmamma kan förstå allt det man gå igenom när man har sitt barn på Neo, och då har ändå vår resa varit 1000 gånger lättare än den ni gjorde med Denise.. Många styrkekramar från en okänd läsare som hoppas du finner sann drogfri lycka!! :)

Lisa

3 mars 2015 15:07

Grattis till din lilla prematur! Vilken vecka kom han/hon? Ja det är verkligen så att man kan inte förstå förrän man själv är där. Det är inte meningen att någon ska behöva sätta sig in i känslorna man har under tiden på neo. Det bara är så. Alla som känner mig vet om mitt problem och det har inte varit en hemlighet att jag tidigare haft ett kraftigt missbruk eftersom jag varit både i fängelse och olika behandlingshem genom åren. Men det var hårt att erkänna återfall efter 4 års drogfrihet. Men nu är det gjort. Och nu kan det bara bli bättre

 
Ingen bild

Denise

4 mars 2015 15:23

Min lilla kom i v34+3, så hennes veckor var riktigt bra. Däremot hade hon slutat växa någongång i v28-29 så hon var nästan 40% mindre än hon "borde" varit, så det är det vi kämpat med. Hon är fock en riktig fighter och äter redan idag, 22 dagar gammal (v37+4) helt själv :)

 
Ingen bild

Frida

7 mars 2015 03:11

Tror du att ditt drogberoende innan du blev gravid kan ha påverkat graviditeten & det är därför Denise föddes för tidigt?

Lisa

7 mars 2015 09:45

Nej absolut inte. Det berodde på min SLE och att jag fick proppar i livmodern. Däremot så tror jag att hela händelsen gjorde att när chocken lagt sig och känslorna började hinna ikapp så blev det för mycket för mig och jag drog mig tillbaka till drogerna för att slippa känna alla känslor. Det är inget som jag ör medceten om just när det händer. Men i efterhand så ser jag det klart och tydligt

 
Jess

Jess

16 mars 2015 08:14

Du är en STARK människa som är öppen , jag beundrar dig. Inte många som är öppna och raka idag tyvärr.
All lycka och välgång önskar jag dig.

http://attvaraannorlunda.bloggplatsen.se

Lisa

18 mars 2015 09:34

Finns ingen skönare känsla än när man lättar på hjärtat och slipper dölja något man burit på länge, så jag mår bara såååå mkt bättre när jag får säga hur jag verkligen mår och känner. Den nakna sanningen är bäst!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards