★ 399 gram ★

Alla inlägg den 21 januari 2015

Av Lisa - 21 januari 2015 20:07

Har spenderat eftermiddagen med min fina.. tills pappzen dök upp, och nu blir hon borta till nästa helg. Sen får vi mysa igen.

Nu ligger jag nerbäddad i soffan hos mamma med värk i muskler och leder. . Men det är ju vardagsmat. Bara kroppen får vila och värktabletter så går det över.

Av Lisa - 21 januari 2015 11:02

Ja idag är nerverna på utsidan kan jag lova. Inte nog med att jag väntar på att få hjälpen jag så länge sökt.. Jag har fått bekräftat att jag kommer få åka iväg på behandling. Var det blir, när det blir och hur länge det blir.. det har jag inte en aning om. Men om livet någonsin ska bli som det ska igen så måste jag göra det här. För min skull, för Denises skull och för framtidens skull. Känner mig stressad över att behöva vara ifrån henne mer än jag redan varit, men jag måste försöka se det som ett måste. En medicin som jag måste ha för att överleva. Så är det bara.


Min älskade pojkvän är på sjukhusetoch mår inte alls bra. Jag bara väntar på att han ska ringa och säga att jag kan komma dit. Då åker jag dit direkt och stöttar honom så länge jag får! Är det någon miljö som jag är van så är det sjukhusmiljö, och jag har varit orolig för honom så länge nu så jag bara hoppas och önskar att dom kan hitta felet och fixa det innan han tynar bort!


Känns som att jag bara har jämmer och elände att komma med jämt, men det är så här livet ser ut. Inte bara för mig, men jag kanske är lite öppnare än andra och delar med mig inte bara av alla ljusa stunder, utanäven av mina mörka sidor.


Dom flesta som känner mig känner även till min problematik, och hur mitt liv såg ut förut.. Efter ca 4 år på helt rätt spår så föll jag pladask igen och har nu kämpat och ramlat om och om igen i över ett års tid. Vissa perioder har jagkännt hopp, och allt har gått bra, men utan att erkänna mitt problem och utan att få hjälp så har det för mig varit i stort sett omöjligt att få rätsida på livet igen. Många har blivit lidande av mitt sätt att leva. Inte minst min dotter. Men som tur är så har hon släktingar som älskar henne som sin egen dotter och en pappa som har klivit framoch tagit ett stort ansvar när jag inte själv haft förmågan. Kärlek saknar hon inte, men i framtiden kommer jag vara mer förmögen att ge henne all den kärlek jag har. Jag tänker göra ALLT för att vi ska bli lyckliga igen. Det går bra just nu, men det är inte hållbart förrän jag fårhjälp med att förstå mitt eget beteende och lära mig att undvika att falla om och om igen..

Härifrån kan det bara bli bättre. Det kommer inte att bli lätt, men det kommer att vara värt det!


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Skapa flashcards