★ 399 gram ★

Direktlänk till inlägg 13 november 2014

ångesten

Av Lisa - 13 november 2014 14:44

Att ångest kan bli så fysisk. Att man verkligen kan känna som att man håller på att dö. Som ett stryptag runt halsen och någon som sitter på bröstkorgen. Jag har haft ångest förr men aldrig riktigt så här. Denise fyller år imorgon och här ligger jag som ett vrak. Men jag tänker inte ge upp. Det kommer att gå över. .. men allt samlas på hög framför mig och om Jag inte orkar ta tag i saker och ting snart så kommer allt bli så mycket värre. Hur lång tid ska det behöva ta att bli människa igen? Det känns som att jag mår sämre idag än igår. Både fysiskt och psykiskt. Jag behöver hjälp. Jag klarar inte det här själv. Ta mig härifrån och ge mig en chans att andas och överleva för just nu kvävs jag. Jag kvävs av tankar, ångest, sorg och shälvhat! !! För ingen annan än jag själv har ställt till med allt. JAG. . Igen...
Letar ni efter en uppmuntrande blogg med glädje och ljus så har ni kommit fel... För här finns just nu bara mörker.

 
 
Ingen bild

Denise

13 november 2014 19:12

Usch. Ångest skall man inte försöka hantera själv. Känner man att man behöver hjälp så behöver man det! Om du själv inte orkar kämpa för att få den hjälp som känns rätt för dig så hoppas jag att du har någon nära dig som orkar kämpa för din sak!!! Och du. Alla gör misstag. Alla gör fel beslut. Alla gör fel. Du är inte ensam, och inget är hopplöst! Hoppas du snart mår bättre igen!!

 
Ingen bild

sandra

13 november 2014 20:41

Har följt dig sen Denise föddes. Och hela tiden har Du varit otroligt stark trots allt du/ni har gått igenom. Jag vill bara sända lite styrka och tro till dig. Även om jag inte känner dig personligen så är jag helt övertygad om att du har styrkan att ta dig igenom detta oavsett vad det är.

 
Ingen bild

Gunilla

13 november 2014 21:08

vad som nu hänt! Jag lider med dig o hoppas att allt ordnar sig. Livet är tungt ibland....

 
Ingen bild

Kristina

13 november 2014 22:04

Hej vännen. Mörker vad är det? Nåt som vi alla (nån gång) själva skapar eller drabbas utav. Hata inte dej själv, du är värd nåt mycket bättre än att hata dej själv. Och visst kommer du att orka ta tag i saker även i fortsättning OM du vill, och det tror och vet jag att du faktiskt vill. Usch min vän det är så, så jävla jobbigt att känna att inte orka, känna sorg över det som inträffar, att inte veta hur bete mej, göra och allt det där som förväntas, eller tror att det förväntas, att inte veta vem jag kan vända mej till. Att känna sej så jävla ensam. Har varit där själv och visst upptäcker vi alla att orken och kraften där (nånstans), det gäller bara att hitta den. Det finns små "påsar" inom oss alla med ork och kraft och vilja. Det gäller "bara" att hitta dem OCH det vet och känner jag att du kommer att göra. Så älskade Lisa, kom igen, få hjälp nånstans där du känner dej väl mottagen och får all den hjälp du är mottaglig att ta emot OCH behöver.

 
Ingen bild

Katriina

13 november 2014 22:56

Ångesten kommer, men den försvinner oxå. Vet att du kämpat och ingen kan klandra dig för att du "åkte" dit och föll för en massa dumheter som du nu djupt ångrar. Ingen av oss kan föreställa sig hur ditt liv set ut, ni har haft bra dagar, dåliga dagar mm, du och Denise. Att du trilla dit kanske just i det ögonblicket var vad du behövde, även fast det blev helt fel, så vet jag att du kommer att klara dig ur detta och att allt kommer att lösa sig. Denise är allt för dig. Du fixar detta. Du är en kämpe, precis som din dotter <3

 
Ingen bild

carin

14 november 2014 08:15

Kämpa kämpa kämpa, och ta all hjälp du kan få!!!!! Tänker på Er <3

 
Anna

Anna

14 november 2014 08:41

Kram

http://mammatillfyra80.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Marie i Skåne

14 november 2014 19:46

Hej!
Vet du, jag läser din blogg dels för att jag tycker det är spännande och intressant att följa Denise utveckling men också för att du beskriver din verklighet utan filter (ja, du väljer klart vilka delar vi får ta del av). Det finns tusentals bloggar som visar en perfekt fasad och inte hårstrå som ligger fel men väldigt få som blottar sina svaga sidor. Du är modig och stark som gör det. Kämpa på och se framåt.
Förresten, stort grattis till Denise på 3-årsdagen 🌺🎈.
Styrkekramar från Marie

 
Ingen bild

Ulrika

14 november 2014 22:13

💜💜💜

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lisa - 8 juni 2016 15:54

Ja ibland har man verkligen otur. Har varit frisk länge nu och var inte alls orolig för att börja jobba.. Och så får jag ett bett av något slag.. Som växer och växer och till slut kan ja inte sitta på ena skinkan (där bettet sitter) . Slutade med...

Av Lisa - 5 juni 2016 22:34

            Igår!!! Det var längesedan jag skrattade så fruktansvärt mycket. Dom är ju helt sanslöst roliga mina Småstads-grabbar! Jag bara älskar dom. Det var inte så mkt att fundera på när man hörde att dom skulle hit. Hade docl gärna stann...

Av Lisa - 1 juni 2016 20:36

Sommar än en gång! Känner mig glad och lycklig och full av hopp idag! Det har varit ett tufft år och jag har inte riktigt fått ordning på alla bitar än, men är på god väg.     Hej jag heter Lisa, och jag är en beroende! Ja, så presenterar jag m...

Av Lisa - 19 februari 2016 19:29

Tror ni den här lilla tjejen lägger sig lycklig ikväll? Första ridturen En bra dag med hundar hästar och kaniner. ...

Av Lisa - 17 februari 2016 07:45

Hej på er! Det var längesen jag visade mig här, men nu kikar jag in och bjuder på en låt som jag gjort..  Eller.. texten har min syster skrivit och den handlar om mig. Melodin har jag gjort. och det är jag som står för sång och gitarr     https...


11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards