★ 399 gram ★

Alla inlägg den 25 mars 2014

Av Lisa - 25 mars 2014 19:17

En extremt trött dotter.. och en lika trött mamma. Hade glömt att lämna en tutte på dagis, så Denise var såååååå trött när jag hämtade henne vid halv fem idag. Hon KAN inte sova utan två tuttar. En i munnen och en som hon snuttar med på näsan. Så nu somnade hon ovaggad kan jag lova! Jag ska jobba tidigt imorgon, och direkt när jag slutar så ska vi på Habben, och då är det bra om hon inte kommer direkt från dagis och är helt slut, så hon får va med mormor imorgon istället.

Kände idag när jag slutade halv fem att jag verkligen ALDRIG skulle klara av att sluta den tiden varje dag! En sån stress att komma med ett hungrigt barn och dessutom vara hungrig och trött själv. Innan man en hunnit varva ner och fått undan lite så är det dax för sängen liksom. Nu har det väl mycket att göra med min sjukdom och att jag kanske inte har den där orken som man behöver för att klara av en hel dag på språng.. Och idag blev det verkligen ingen vila och ingen ro..  Blev så konstigt att börja jobba mitt på dan, och sluta på eftermiddan, så vi klev upp vid sex som vanligt och sen tog jag en rejäl PW med vagn och barn, lekte ute en stund, städa, fixa lunch, lämna på dagis och sen jobba... Hade nog varit smartare att skippa den där promenaden och lägga mig och vila istället. Just nu värker varenda led i hela kroppen och ja funderar på hur jag ska orka med morgondagen..  Japp, sån är jag! Kanske man inte kan tro med tanke på min livsstil med träningen och allt. Men faktum är att jag MÅSTE sätta mig eller lägga mig ner och vila kroppen några timmar varje dag för att den ska orka. Styrketräningen har gjort så att min värk är tio ggr bättre och jag orkar mer än vad jag gjorde innan jag började träna, men tröttheten som följer med SLE:diagnosen, den finns det inget botemedel mot tyvärr.. Nä, det blir en tidig kväll och imorgon ska jag vara mer rädd om kroppen och hälsan!




11-11-14 föddes en krigare i vecka 23! Här kan ni läsa om vår Neo-resa och livet som prematurmamma. Jag delar även öppet med mig om hur livet kan se ut ur en missbrukares ögon, och min kamp mot att få den hjälp jag behöver för att bli hel igen!

Instagram

 

 

 

 

        

Mer läsning

Denise,Lova,Mi-Rakel

   

 

 

 

 

 

  

 

 

Prematur Bloggar

Kategorier

399 gram

     

 

Besöksstatistik

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

SLE bloggar

Min&Syrrans låt


Ovido - Quiz & Flashcards